Gå til innhold

Førsteinntrykk: Persona 4 Golden (Vita)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Persona 4 går alle FF-spill en høy gang, med kanskje ett unntak, sekseren. Men det er det beste rollespillet jeg vet om!

Er bare redd for de dungeone og at spillet ikke har noe seriøs tone som FF.

 

Persona har litt mye skrikende fans og det er lett og la seg lure av hva de sier.

Lenke til kommentar

Genialt spill. Sjelden har jeg blitt så "hekta" på noe som dette spillet her. Vanskelig å legge i fra seg. Må bare spille 5 minutter til.....

 

Men sier meg enig med duppsko angående dungeonene. Combat derimot er veldig gøy. Skulle ønske Ni No Kuni hadde valgt samme combat systemet.

 

post-13661-0-66928600-1363300334_thumb.jpg

post-13661-0-60912600-1363300347_thumb.jpg

post-13661-0-20462200-1363300356_thumb.jpg

Endret av firberblad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Persona 4 går alle FF-spill en høy gang, med kanskje ett unntak, sekseren. Men det er det beste rollespillet jeg vet om!
Er bare redd for de dungeone og at spillet ikke har noe seriøs tone som FF.Persona har litt mye skrikende fans og det er lett og la seg lure av hva de sier.

 

Det har en seriøs tone men i tillegg har det mye humor og menneskelighet. Personene (heh) føles som ekte mennesker i en grad som de ALDRI har gjort i Final Fantasy.

Lenke til kommentar

Kjøpte det i går, får se om det måler seg med gamle FF.Tviler litt.

 

Men la meg si det slik: du går glipp av noe helt spesielt hvis du ikke spiller Persona 4. Final Fantasy sin storhetstid er over for alltid og Persona 4 er som et friskt pust, en vitamin-innsprøytning som JRPG-sjangeren virkelig trengte. Det er bra skrevet, har bra stemmeskuespill, gøyal combat, og jeg liker faktisk dungeonene veldig godt.

 

Dette spilelt er en 5-stjerners opplevelse fra start til slutt. Det er en grunn til at folk elsker det så mye.

Lenke til kommentar

Men la meg si det slik: du går glipp av noe helt spesielt hvis du ikke spiller Persona 4. Final Fantasy sin storhetstid er over for alltid og Persona 4 er som et friskt pust, en vitamin-innsprøytning som JRPG-sjangeren virkelig trengte. Det er bra skrevet, har bra stemmeskuespill, gøyal combat, og jeg liker faktisk dungeonene veldig godt.

 

Dette spilelt er en 5-stjerners opplevelse fra start til slutt. Det er en grunn til at folk elsker det så mye.

er 3 timer inn, liker karakterene og skolen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra spill helt til etter 30 timer begynner å kjenne mangelen av variasjon, og forstår at en skal fortsette å traske rundt i samme 5 omgivelsene i ca 40-50 timer til. Spillet er totalt blottet for variasjon og er ihvertfall 30 timer for langt.

 

Historien er riktignok spennende, og kampsystemet er bra, men ting snegler seg så sakte fremover at en tredjedel kunne vært nok. Det er litt begrenset hvor gøy det er å løpe rundt å pleie digitale vennskapsbånd, og det blir ikke bedre av at en må gjøre lekser i tillegg.

 

Bra spill med seriøse "pacing" problemer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...