Gå til innhold

[Løst] CrossFireX or not?


Gjest Slettet+412

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+412

Let's skip to the case, shall we?

 

Kjøper oppgradering i morgen. Har et Sapphire HD 7970 Vapor X GHz Edition 3GB GDDR5 fra før og vurderer å kjøpe et til. I morgen bestiller jeg en syk oppgradering og må vite fort om jeg burde gå for CFX?

Kompis her inne på forumet mener jeg burde vente men jeg tenker at det ville vært bra å kjøpe et til for å få enda bedre ytelse.

Han påpekte også at CFX inneholdt masse driver-problemer osv. Jeg vil gjerne ha et skikkelig godt og konkret svar fra noen som har erfaring med Cross og vil gjerne vite om jeg burde vente eller om jeg burde bare gjør et "løp og kjøp".

 

Takk for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg la ikke merke til driverproblemer da jeg kjørte 2x7970, ikke 7970 med 7950 heller. Eneste som plaget meg var microstuttering, og i spill med for mange fps så var det mye tearing. Så har jeg ikke en skjerm for spilling heller, hehe. Største problemet med crossfire er microstuttering, men noen legger så vidt merke til det. Jeg derimot ble rimelig plaget av det, og valgte heller kjøre et 7970.

 

Det er jo morsomt å prøve ut noe nytt. Hvis du har pengene, så hvorfor ikke bare nyte litt hardware forandringer. Å sitte på gjerdet å vente på noe nytt er ikke smart i denne bransjen her. Nyt livet/pc'en mens du kan.

 

Edit: En annen ting, skal du spille over flere skjermer? Har du en skjerm med veldig høy oppløsning? Har du en skjerm som støtter 120hz/144hz?

 

Hvis du svarer nei til alle spørsmålene over, har du ikke bruk for 2x7970.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Jeg la ikke merke til driverproblemer da jeg kjørte 2x7970, ikke 7970 med 7950 heller. Eneste som plaget meg var microstuttering, og i spill med for mange fps så var det mye tearing. Så har jeg ikke en skjerm for spilling heller, hehe. Største problemet med crossfire er microstuttering, men noen legger så vidt merke til det. Jeg derimot ble rimelig plaget av det, og valgte heller kjøre et 7970.

 

Det er jo morsomt å prøve ut noe nytt. Hvis du har pengene, så hvorfor ikke bare nyte litt hardware forandringer. Å sitte på gjerdet å vente på noe nytt er ikke smart i denne bransjen her. Nyt livet/pc'en mens du kan.

 

Burde jeg kjøre 2x 7970 dersom jeg har en 144 Hz skjerm? Har hørt en del om "micro-stuttering" her og der. Håper det ikke er så jævlig som det høres ut som. :c

Lenke til kommentar

Veldig subjektivt egentlig, kanskje du ikke vil ikke bli plaget av det. Crossfire er bra hvis du har en rask skjerm, og vil opprettholde den høye fps under spill. Problemet med microstuttering er at selvom du har høy fps, så vil du oppleve at det blir hakkete. Du må nesten prøve ut selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Bedre å ha angret på noe man har gjort enn å angre på at man ikke har gjort noe. Er ikke det slikt det ordtaket går? Uansett, PDF som i prøv det frem. VirtuaMP elns sies skulle hjelpe med slikt. No idea hva det er for noe men men...

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Så lenge den hjelper litt værtfall så er det bra nok enn at den ikke gjorde noe i det hele tatt.

 

Du tenker nok på Lucid VirtuMVP, jeg har lest at det kan hjelpe mot micro-stuttering, men ikke prøvd det selv (jeg har ingen erfaring med Crossfire).

 

Det var den jeg sikta til ja. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Det fungerer ikke med CFX eller SLI.

 

Ok. Arni, hva mener du? CrossFire eller ikke? Jeg er ikke så care om jeg får en microstuttering en gang i bl.a.

Lenke til kommentar

Ok. Arni, hva mener du? CrossFire eller ikke? Jeg er ikke så care om jeg får en microstuttering en gang i bl.a.

 

Så lenge du er forberedt på at det ikke bare er fordeler med 2 skjermkort, så tror jeg at du blir fornøyd.

 

Og om det er noe som plager deg, kan du alltids returnere kortet innen 30 dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Så lenge du er forberedt på at det ikke bare er fordeler med 2 skjermkort, så tror jeg at du blir fornøyd.

 

Og om det er noe som plager deg, kan du alltids returnere kortet innen 30 dager.

 

Jeg tror aller helst jeg blir fornøyd. Har hørt mye bra fra flere kompiser så jeg tror jeg er villig til å ta sjansen.

 

Forresten? Hva synes du om i7 3930K? Skal kjøpe den selv. :)

(Litt off-topic men greit)

Lenke til kommentar

Jeg tror aller helst jeg blir fornøyd. Har hørt mye bra fra flere kompiser så jeg tror jeg er villig til å ta sjansen.

 

Forresten? Hva synes du om i7 3930K? Skal kjøpe den selv. :)

(Litt off-topic men greit)

 

Hvis du klarer å forsvare kjøpet, så finnes det jo ikke noe som er bedre.

 

Men, lite poeng å gå for 3930k hvis du ikke driver med redigering, har 120hz skjerm eller lignende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Hvis du klarer å forsvare kjøpet, så finnes det jo ikke noe som er bedre.

 

Men, lite poeng å gå for 3930k hvis du ikke driver med redigering, har 120hz skjerm eller lignende.

 

Eneste grunnen til jeg skal ha i7 eller i det heletatt 3930K i første omgang er jo fordi jeg selvsagt skal drive mye med rendering.

Driver mye med YouTube og har behov for en bedre CPU enn min gamle i5 760 på 4,0 GHz.

Skal kjøpe 144 Hz skjerm.

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til jeg skal ha i7 eller i det heletatt 3930K i første omgang er jo fordi jeg selvsagt skal drive mye med rendering.

Driver mye med YouTube og har behov for en bedre CPU enn min gamle i5 760 på 4,0 GHz.

Skal kjøpe 144 Hz skjerm.

 

Da er det jo ett godt kjøp da. Og i spill som bf3 osv så vil du jo trenge den faktisk! Kjipt med drops ned til 80 fps.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Da er det jo ett godt kjøp da. Og i spill som bf3 osv så vil du jo trenge den faktisk! Kjipt med drops ned til 80 fps.

 

Det mener jeg også. :wee:

Meget kjipt... :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...