Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Gjennomsnitsmåling


Skybert123456

Anbefalte innlegg

Lurte på noen ting med gjennomsnitsmåling...

blei tatt forgje uke i 126 i 70 sonen...

fikk se film fra dette men da såg han ikke reg nr på bilen før han tok meg igjen og da låg jeg i 70...

 

lurte på er det mulig og lure seg unna visst han ikke har reg nr før han kommer opp i ræven på meg og jeg ligger i 70, eller kan han bare si at det var samme bil uten og ha reg nr på film?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trodde dem måtte ha video bevis når det bare er 1 i bilen...

 

Det var to i bilen når de stoppet meg. Men uansett, jeg tror ikke du slipper unna én politibetjent med et halvdårlig videobevis. Om du i tillegg samtykket for å ha kjørt for fort har du en meget dårlig sak. Tviler på at det er verdt bryet å prøve seg. Men for all del, jeg er ingen ekspert på juss. Vi kan vente og se hva de med kompetanse sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er lov å prøve seg, men tror du har dårlige odds, og risikerer stort sett bare å gjøre det verre for deg selv. Basert på det du skriver er det ganske åpenbart at du kjørte for fort. 126 km/t i 70-sonen er såpass fort at jeg tipper det vil gi deg store konsekvenser, så anbefaler deg å være innstilt på det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dersom du skal nå frem med en anførsel om at den første bilen ikke er din må de nærmere omstendigheter vurderes - hvor lang tid brukte han på å ta deg igjen, hvor mye ligner bilene på hverandre, hvor mye trafikk var det på veien, et cetera. Kort sagt - finnes det rimelig grunn til å tro at politimannen har tatt feil bil.

 

Det er ikke og har aldri vært noe krav om at mer enn en politimann er nødvendig for noe som helst. Vi forlot den tankegangen sammen med "fire nordmenns vitnemål feller en danskes".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

På vidoen forsvant jeg i 10 - 15 sec fra filmen pga farten min og en sving...

Uten at jeg hverken er politi eller jus-utdannet kan jeg aldri tenke meg at det at du forsvinner i en sving gjør at politiet vil trekke noe fra tiltalen. Så lenge de har en bil som kjører for fort på kamera og ikke kan identifisere den pga avstanden avdekkes det jo åpenbart senere (iom at du ble stoppet) at det var bilen din de observerte hele veien.

 

For å ta logikken til et annet eksempel: Om du drønner gjennom flere lyskryss på rødt lys uten at politiet har fått med seg skiltnummeret ditt, men kjører upåklagelig når politiet tar deg igjen vil du jo like fullt bli tiltalt for overtredelsene du gjorde før de var nærme nok til å lese skiltnummeret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det heller faller vel ned på om man kan sansynliggjøre at TS ble tatt igjen av en som har kjørt gris, og blitt forbikjørt i den perioden politiet ikke har hatt blikket på bilen foran seg. Men om du prøver deg på dette og de tar deg i det så går det dårlig for deg pga falsk forklaring osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...