Gå til innhold

Skal bygge/kjøpe meg ny pc - trenger hjelp.


Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge meg stasjonær data, men vet ikke hvilken nettside jeg skal bestille delene fra. Hvor er det billigst? Skal være deler til en gamingdata... Visst noen har erfaring med dette, hadde det vært fint om du vil dele erfaringen med meg!

Endret av batxi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel bare si det at jeg anbefaller deg å bygge da det er mye større muligheter for å oppgradere under veis å bytte deler som du selv ønsker å har penger til :D

 

NB: eller om du finner en ferdigbygget maskin med greie komponenter å greit kabinett, mtp hva framtiden bringer.

Endret av powersound
Lenke til kommentar

Fordeler med å bygge selv er at du kan spare noen kroner, du lærer noe, og du kan reklamere på enkeltdeler i stedet for hele maskinen.

 

Ulempene består stort sett av medaljens bakside. Siden du kjøper delene for seg, kan du ikke sende inn hele maskinen og forvente at selger fikser det gratis, selv om en av komponentene ikke fungerer (det skal dog sies at det stort sett er en smal sak å finne ut hva som ikke funker, og etter min erfaring er det strømforsyningen i fire av fem tilfeller). Er du uheldig, kan vinninga fort gå opp i spinninga. Dessuten, hvis feil person får snusen i at du har satt sammen din egen PC, er du automatisk dataguru og gratis IT-support for dem og hele slekta.

 

Har satt sammen alle mine PC-er selv og kan trygt anbefale det. Men jeg kan godt skjønne at noen foretrekker ferdigbygg.

Lenke til kommentar

Fordeler med å bygge selv er at du kan spare noen kroner, du lærer noe, og du kan reklamere på enkeltdeler i stedet for hele maskinen.

 

Ulempene består stort sett av medaljens bakside. Siden du kjøper delene for seg, kan du ikke sende inn hele maskinen og forvente at selger fikser det gratis, selv om en av komponentene ikke fungerer (det skal dog sies at det stort sett er en smal sak å finne ut hva som ikke funker, og etter min erfaring er det strømforsyningen i fire av fem tilfeller). Er du uheldig, kan vinninga fort gå opp i spinninga. Dessuten, hvis feil person får snusen i at du har satt sammen din egen PC, er du automatisk dataguru og gratis IT-support for dem og hele slekta.

 

Har satt sammen alle mine PC-er selv og kan trygt anbefale det. Men jeg kan godt skjønne at noen foretrekker ferdigbygg.

 

Hvor bestilte du delene fra?

Lenke til kommentar

Hvis du skal bygge selv så er det fordel å ha noen i nabolaget, som kan hjelpe om det ikke fungerer.

Spør man på et geekforum om man skal bygge selv eller kjøpe ferdig, så vil standardsvaret alltid være å bygge selv... :dremel:

 

Hvis du vil ha en maskin som garantert virker fra dag en, så vil jeg anbefale å kjøpe en ferdigløsning.

Ta gjerne mot anbefalinger fra forumet og spør ivei om hva du bør kjøpe for best resultat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vært så veldig mye enklere for alle om du hadde gitt oss noen kriterier å gå ut i fra.

 

 

- Pris

 

- Størrelse

 

- Hardware som skal inn

 

- Stil/Utseende

 

- Annet du måtte ønske eller ikke.

 

Gjør det, så skal du nok se at du får svar relativt kjapt. :)

Lenke til kommentar

-Budsjettet mitt ligger på rundt 800 kr.

 

-Har sett litt på dette kabinettet: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kabinetter/Midi-tower/Antec/Antec-Nine-Hundred-Two-Black-V3-2x120mm-front,-1x120mm-bak,1x200mm-topp-46237-p0000162102.aspx

Det bør være denne størrelsen eller større! Vil gjerne ha et kabinett som er litt "fancy" med neonlys og sånt, men kom gjerne med andre forslag også!

 

-Vet ikke helt hva jeg skal ha inni kabinettet enda, men jeg har tenkt å bygge meg en stasjonær gamingdata.

 

Håper det ble litt enklere for dere nå! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...