Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

1995 Bmw 518i, ladelampa lyser etter fikling med startmotor og tenning..


Anbefalte innlegg

Ja hvor skal jeg begynne..

 

Jeg kjøpte bilen som et lite prosjekt jeg og en kamerat har. Når jeg hentet bilen fra selger så ladet bilen, men startmotoren slo ikke inn så den måtte startes på giret. Etter litt styring så kom vi frem til at det var tenningslåsen/modulen det var noe feil med, og å oppdrive rette delen var heller ikke lett. Fra før så var det gjort noe uoriginalt arbeid med tenningsbryteren i bilen, det var satt i 2 ekstra rele som jeg ikke aner hvordan henger i hop. Uansett så virket ikke den løsningen. Jeg hadde en startknapp liggende så vi har heller montert denne.

 

Så når bilen nå startes så skrus tenningen på med nøkkelen, og så må jeg holde inne knappen for å få startmotoren til å slå inn. Nå er dette systemet oppe og går, men problemet er at når bilen blir startet så slukker batteri (ladelampa), for så å tenne seg igjen etter et sekund eller to når motoren går. Før dette så var det en gang jeg starta den i gir i nedoverbakken utenfor garasjen og tok en liten testtur, det jeg da ikke var klar over var at startmotoren hang løs i ledningene, for kompisen min hadde tatt av startmotoren.. Men når jeg satte fra meg bilen så lyste ikke ladelampa, noen som har noen mening om hva som har gått galt her? Bilen lader ikke batteriet når den går, og det er helt tydelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en diagnose plug i bilen? Hvis du har, prøv å få leste ut feilkoder først. Jeg har sett flere biler med startknapp ettermontert. Kjør deg en tur der ungdomer samles med bilene sine og ta en prat.

Endret av Indian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...