Gå til innhold

[Løst] Avast oppdatering feiler


Anbefalte innlegg

Hei.

 

På reservemaskinen som har XP sliter jeg med følgende:

 

Etter å ha hatt Avast installert på maskinen siden i høst, så har Avast i det siste to ukene holdt på som følger:

  • Baloon-tip nederst til høyre på skjermen rett etter oppstart som sier at "your definitions are out of date".
  • Så trykker jeg på bobla, på "update", for at Avast skal oppdatere seg.
  • Så ser det tilsynelatende ut som at Avast klarer å oppdatere seg.
  • Etter en kort stund kommer et skjermbilde opp fra Avast som antyder at noe er galt. Der står det et "Total time: " og typisk et tall mellom 6 og 15, etterfulgt av "s".
  • En sjekk av versjonsnummeret viser at Avast IKKE har oppdatert seg.

Andre som har vært borti dette.

post-87910-0-82967800-1361709107.png

post-87910-0-35846600-1361709113_thumb.png

post-87910-0-22978400-1361709119_thumb.png

post-87910-0-99353600-1361709124_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv Avast! Internet security, altså fullversjonen deres.

Fikk et noe liknende problem for noen uker siden, hvor en av modulene ble "borte", og tror ikke jeg fikk oppdatert virusdefinisjonene heller. Var på dette tidspungtet på et LAN party, så kan tenkes at noen kødda med pcen. :hmm:

 

Re-installerte i alle fall Avast!, og da funket alt som det skulle igjen. Scannet pcen etterpå med Malwarebytes og Avast, og alt var i alle fall greit da. ;-)

 

Tror Avast! har en egen gjenoppretter om noe går galt, tror den ligger inne på programmet! ;)

Brukte dog ikke det da jeg hadde problemer, men gjør vel noe av det samme! ;)

Kan være noe problemer med Avast! og at du kjører XP, uten at jeg helt kan se en grunn til det.

 

Ville prøvd å re-installere, og kjøre en scan med Malwarebytes og Avast for å være på den sikre siden om det kanskje er et virus eller liknende som tuller rundt.

Lenke til kommentar

Da har jeg løsninga, eller mao funnet hva som forårsaker dette.

 

Da jeg installerte Avast for et halvt år siden, så hadde jeg flyttet mappene "defs" og "setup" til en scrap disk ved å erstatte mappene med Junction points.

Dette fungerer selvfølgelig helt perfekt, tilsynelatende ogs på alle andre programmer fungerer dette perfekt. Men ikke for Avast.

 

Da jeg opprettet mappene som ordentlige mapper og flyttet filene tilbake, så fungerte oppdateringa.

 

Oppretting av Junction points bruker jeg Cubic Explorer til, i Windows sikkerhetsmodus.

 

Vet ikke hvorfor Avast ikke takler Junction points. Det er jo for alle andre programmer å anse som vanlige mapper. Jeg sjekket også rettighetene på begge mappene (både opprinnelig installasjonsmappe og på scrap-disken, begge ntfs) og disse var så vidt jeg kunne se identiske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...