Gå til innhold

Surface Pro er et mareritt å reparere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har planer om og skaffe meg en slik en og dette var som forventet.

Man kan ikke forvente full mulighet til oppgradering av deler når tablet'n er så tynn som Surface pro er, men at den er så umulig og oppgradere er synd, jeg ville likt muligheten til og bytte harddisk eventuelt da den er byttbar som man ser hos ifixit.

 

Prisen på denne blir spennende da Surface RT koster rundt 5000 ny, jeg ville tippet en pris på rundt 8-10000 og da sliter denne litt med tanke på pris/ytelse og oppgradering, men den kompakte stilen er noe jeg liker. Får se når den kommer skikkelig ut på markedet snart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Man kan ikke forvente full mulighet til oppgradering av deler når tablet'n er så tynn som Surface pro er,

Problemet er at det er en PC, ikke tablet. Jeg forventer å kunne skifte litt av hvert i en PC uten for mye styr.

 

Prisen på denne blir spennende da Surface RT koster rundt 5000 ny,

Som er en tablet, da er det forsåvidt greit at en ikke kan gjøre noe. Det skal jo uansett ikke installeres allverden med programvare på den.

Lenke til kommentar

Problemet er at det er en PC, ikke tablet. Jeg forventer å kunne skifte litt av hvert i en PC uten for mye styr.

 

Jeg ser det med og oppgradere veldig godt og ønsker selv at det skal fult være mulig på en PC som dette da er, men når man krymper en pc ned til denne størrelsen må noe ofres.

De kunne muligens ha fikset oppgradering ved og feste skjermen mer permanent og gjort det mulig og ta av bak plata for og komme til Batteri og hardware, men de valgte nå denne løsningen denne gang.

 

Surface RT er en Tablet på alle punkter mens Surface Pro er litt vanskeligere og plassere må jeg si. Den er en PC per definisjon, men du kan da bruke den helt uten tastatur og mus koblet til.

Den ser ut som en tablet, men er en PC i bunn og grunn, et mer korrekt navn blir vel Tablet-PC ville jeg tippe.

 

Som er en tablet, da er det forsåvidt greit at en ikke kan gjøre noe. Det skal jo uansett ikke installeres allverden med programvare på den.

Må si meg enig der ja, Surface RT kommer jo med alt det en vanlig person bruker en tablet til med litt mer som for eks Office pakken.

RT fikk nå forøvrig 4/10 hos iFixit så den er rart nok lettere og reparere selv kontra Pro versjonen.

 

Dette er nok for dårlig gjort av MS, men hvis vi ser på trenden i morderne tid med for eks. Apple er det ikke så overraskende at de valgte og gå for denne løsningen, så lenge den varer i minimum 3/4 år må jeg personlig si meg fornøyd da jeg tviler på at en sliten tablet vil bli brukt så fantastisk mye etter 4 år.

Lenke til kommentar
Den dritten der ville jeg uansett ikke brukt penger på!Går heller for Asus Transformer Pad TF700 64GBBedre OS, og mange ganger batteritid og MYE penere!
Ja, hvis du tror Android er et bedre OS enn fullversjonen av Windows (surface Pro bruker samme Windows som på en vanlig PC), så må jeg bare le :)

 

Hvis du tror Windows 8 er bedre enn Android må jeg bare le..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Den dritten der ville jeg uansett ikke brukt penger på!Går heller for Asus Transformer Pad TF700 64GBBedre OS, og mange ganger batteritid og MYE penere!
Ja, hvis du tror Android er et bedre OS enn fullversjonen av Windows (surface Pro bruker samme Windows som på en vanlig PC), så må jeg bare le :)
Hvis du tror Windows 8 er bedre enn Android må jeg bare le..

 

Kan lova dig att om du lägger upp en androidmaskin och en windowsmaskin till vilken som helst bedrift så skulle det förvåna mig stort om någon valde Android. En bedrift klarar sig inte med apps i längden, de allra flesta måste ha fullvärdiga program och allra helst med maskinvareacceleration. Ta för exempel bildredigering. Surface Pro har inga problem att köra Photoshop, mediaplayer, officepaketet och 40 tabs med Opera, Chrome eller vilken läsare du vill, samtidigt. Bara alt-tab emellan precis som vi är vana vid. Lycka till med det på en arm-baserad androidmaskin. Är klar över att du inte nämner något om maskinvara när du skriver android, men det finns väl inte många Android distros för X86?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er nok for dårlig gjort av MS, men hvis vi ser på trenden i morderne tid med for eks. Apple er det ikke så overraskende at de valgte og gå for denne løsningen, så lenge den varer i minimum 3/4 år må jeg personlig si meg fornøyd da jeg tviler på at en sliten tablet vil bli brukt så fantastisk mye etter 4 år.

 

Og denne trenden er faktisk negativ, da det i realiteten gjør ting dyrere over tid (økte byttekostnader). Men den gjelder nesten alt, det bygges for å vare en relativt begrenset tid for å øke salget (og spare kostnader).

 

@galskab:

 

Stemmer ikke i det hele tatt, det er mye som er lett å reparere og samtidig meget bra bygget.

Lenke til kommentar

Og denne trenden er faktisk negativ, da det i realiteten gjør ting dyrere over tid (økte byttekostnader). Men den gjelder nesten alt, det bygges for å vare en relativt begrenset tid for å øke salget (og spare kostnader).

 

@galskab:

 

Stemmer ikke i det hele tatt, det er mye som er lett å reparere og samtidig meget bra bygget.

 

Selvsagt er denne trenden negativ, ingen vil ha det slik at de må bytte ut hele Pc'n når det eneste den kunne trengt var en ny harddisk for eksempel, men denne modellen ser ut til og bli normen innenfor visse områder som det vi da ser med Surface Pro og de nye "Retrina" MacBookene fra Apple.

 

Trenden er helt feil i mange sine øyne, men på en annen side så har jeg til gode og se den vanlige mannen i gata bytte RAM/ hard disk selv feilfritt, de fleste jeg vet om som ønsket dette gjort ga den enheten til meg eller til et It verksted og ba de gjøre det. Folk flest har null peiling på det aller meste de har inne i Pc'n sin, de bruker den til den blir for gammel eller dør av alder før de kjøper seg ei ny maskin.

Den bør snus rundt, men at det skjer er lite sannsynlig da hvermansen ikke har de samme kravene som tyngre brukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke noe problem vel? De som absolutt må skru PC, kjøper noe annet. Forsikring på maskinen kan kanskje bli litt mer aktuellt med en slik en?

 

Jeg vil forøvrig heller ikke ha en slik, men har ingen problemer med at den finnes og at mange kjøper den. Det vil alltids være nok folk som ikke ønsker en slik type maskin. Laptoper i mellom-klasse og budsjettklasse er under kraftig forandring og kommer gjerne til å forsvinne helt. Unødvendig mye "greier og ting" er et problem som de fleste sliter med. Skal man bare surfe og lese mail, så er en tablet faktisk et bedre velg enn en PC.

 

Lar meg ikke irritere veldig over det MS holder på med, men jeg har ikke veldig lyst på noe av det de har levert det siste året :)

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...