Gå til innhold

Nå setter vi fokus på forumet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk, diskusjon.no er helt klart en utrolig informativ "metling pot".

 

Dette må da være en enorm jobb for en person da? Med alle under-kategoriene og diskusjoner som foregår dypt inn i lange tråder, blir det vel umulig å få med alt. Håper bare at vi får med litt fra overalt. En eventuelt løsning kunne jo vært å ha "fokus uker/dager/måneder" hvor det er en forum kategori som blir fokusert på under en viss periode.

 

 

Lenke til kommentar

TIPS: Få m.diskusjon.no til å fungere! Det er en de facto internasjonal standard, men hverken m. eller mobil. fungerer for diskusjon. I stedet må man bla seg helt nederst, åpne "velg forumutseende" eller hva det heter, og så velge IPB Mobile - det er IKKE brukervennlig. Autodetektering er greit det, men den fungerer aldri alltid. (Deres fanger ikke engang opp FFirefox Mobile, noe som i og for seg er særs litei mponerende)

 

Men skal ikke bare værre surmaget her - dette er et veldig godt initiativ! Krysser fingrene for at gjennomføringen og blir bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

TIPS: Få m.diskusjon.no til å fungere! Det er en de facto internasjonal standard, men hverken m. eller mobil. fungerer for diskusjon. I stedet må man bla seg helt nederst, åpne "velg forumutseende" eller hva det heter, og så velge IPB Mobile - det er IKKE brukervennlig. Autodetektering er greit det, men den fungerer aldri alltid. (Deres fanger ikke engang opp FFirefox Mobile, noe som i og for seg er særs litei mponerende)Men skal ikke bare værre surmaget her - dette er et veldig godt initiativ! Krysser fingrene for at gjennomføringen og blir bra.

 

Hei!

 

Takk for godt innspill - jeg har gitt beskjed til Teknisk avd., og tror dette skal være fikset nå. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fantastisk, diskusjon.no er helt klart en utrolig informativ "metling pot".

 

Dette må da være en enorm jobb for en person da? Med alle under-kategoriene og diskusjoner som foregår dypt inn i lange tråder, blir det vel umulig å få med alt. Håper bare at vi får med litt fra overalt. En eventuelt løsning kunne jo vært å ha "fokus uker/dager/måneder" hvor det er en forum kategori som blir fokusert på under en viss periode.

 

Hei!

 

Jeg får heldigvis god hjelp fra flinke administratorer, moderatorer og veiledere. :) Men jeg håper at du og andre forumbrukere også kan tipse om spennende tråder på [email protected].: )

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Spennende, bare å applaudere! :)

 

Konge!

 

Vil selvfølgelig anbefale å ikke plukke opp de evig-lange "diskusjonene" vedrørende religion, evolusjon og ateisme.

 

Tja, hvorfor ikke. Finnes da enkelte gullgruver der også, f.eks. fra brukere som på velvillig og eminent vis forklarer vitenskap for de som dessverre manglet lærere med formidlingsevne. Langt verre om man skulle trekke frem telletrådene.. :p

Lenke til kommentar

Tja, hvorfor ikke. Finnes da enkelte gullgruver der også, f.eks. fra brukere som på velvillig og eminent vis forklarer vitenskap for de som dessverre manglet lærere med formidlingsevne. Langt verre om man skulle trekke frem telletrådene.. :p

Ja ok, det finnes noen enkelttråder som tar for seg et større emne på en enkel og forklarende måte. Men de er jævlig vanskelig å finne, midt imellom all klagingen og sutringen fra de som tviholder på sin "tro".

Lenke til kommentar

 

1. Det er også et av de få stedene der det fortsatt er mulig å registrere seg anonymt – alt du trenger er en epostadresse.

 

2. Mens andre forum måtte stenge ned før de mistet kontrollen over personvern og sjikane, jobbet våre frivillige moderatorer døgnet rundt for å holde diskusjonen innenfor rammene, og sørge for at de tusenvis av innleggene som fosset inn holdt seg innenfor de etiske spillereglene.

 

1. Anonym registrering bør seriøse forum avvikle snarest mulig.

 

2. Anonym registrering er årsaken til mesteparten av problemene som skisseres...

Lenke til kommentar

1. Anonym registrering bør seriøse forum avvikle snarest mulig.

 

2. Anonym registrering er årsaken til mesteparten av problemene som skisseres...

 

... og alikevel er problemet nesten fraværende her pga. gode, frivillige moderatorer og høy takhøyde for diskusjon, samt en kultur blandt brukerne for å slå ned på trolling, tull og usannheter.

Lenke til kommentar

1. Anonym registrering bør seriøse forum avvikle snarest mulig.

 

2. Anonym registrering er årsaken til mesteparten av problemene som skisseres...

 

Jeg ser liten dekning for den påstanden når du sammenlikner dette forumet med andre i norge med tilsvarende størrelse og ikke-anonym registrering.

 

Ellers ser jeg fram til dette initiativet i spenning. Håper det blir bra.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette kan bli interresant.

 

Er en av arbeidsoppgavene også å følge delvis med på diskusjonstråder under relativt nye artikler og se om det er stoff der som kan brukes i senere lignende artikler?

 

Jeg kan tenke meg at Simen1 kan være en god ressurs for denne posisjonen i begynnelsen, og ATWindsor over meg her :)

Mer utbredte og kompetente forumdeltakere er det få av (eller ingen?).

 

Dette er et godt påskudd for å få fart på arbeidet med å oppdatere førsteposten i SSD-tråden (som nå er ganske utdatert), etter arbeid med pågående obliger og grupperarbeider er ferdig selvfølgelig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...