Gå til innhold

[Løst] får ikke tilgang til filer på hardisk


Anbefalte innlegg

jeg skulle formatere en ekstern harddisk til fat32 med noe programvare i dag men når jeg var ferdig så bare stoppa alt og pc-en skrudde seg av, og nå kommer jeg ikke inn på Windows med den harddisken. når jeg går på en anen pc så vil den ikke vise innholdet heller på der jeg har filene mine.

løsningen:

programmet: http://www.file-reco...om/products.htm

post-276706-0-66863600-1360163898_thumb.png

post-276706-0-19735300-1360263472_thumb.png

post-276706-0-90354100-1360269853.png

Endret av Hårek
Fjernet pirat-link
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som at du har greit å formatere feil hard disk, altså hard disken der Windows var installert. Det finnes programmer som kanskje kan få tilbake de datene, som f. eks. Recuva og GetDataBack. Men om du vil lykkes, det er noe annet.

 

Det bildet er det av den eksterne hard disken eller den disken hvor Windows var installert?

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Ser ut som at du har greit å formatere feil hard disk, altså hard disken der Windows var installert. Det finnes programmer som kanskje kan få tilbake de datene, som f. eks. Recuva og GetDataBack. Men om du vil lykkes, det er noe annet.

 

Det bildet er det av den eksterne hard disken eller den disken hvor Windows var installert?

det var av hoved hardisken

 

nytt bilde

post-276706-0-92422500-1360172141_thumb.png

Lenke til kommentar

Hei. Kjedelige greier det der. Men syntes det var merkelig at du i det hele tatt fikk formatere den disken som du kjørte programmet fra!? Det skal vel egentlig ikke gå ann?

 

Når det er sagt så kan det være at du kan få en del filer tilbake. Kommer litt ann på hvor grundig denne formateringen har vært.

 

Kanskje du kan teste recovery programmet til ibas

http://www.ibas.no/ontrack-datarecovery/easyrecovery/

 

Står gratisversjon til windows og årlig lisensiering i samme bildet så jeg er ikke helt sikker på hva som gjelder, men er verd et forsøk :)

Lenke til kommentar

bryr meg ikke om system filer men mer om dokumenter, bilder og musikk

Men etter bildene dine er det jo F:\disk som du ikke kommer inn på. Altså den eksterne.

 

Den du linket til først er intern og systemdisk og har vanligvis benevelse c:\

 

Du kan jo prøve å åpne F.\ via en Linux live cd

Lenke til kommentar

Men etter bildene dine er det jo F:\disk som du ikke kommer inn på. Altså den eksterne.

 

Den du linket til først er intern og systemdisk og har vanligvis benevelse c:\

 

Du kan jo prøve å åpne F.\ via en Linux live cd

 

Han hadde den tilkoblet en annen PC og da vil hard disken få en annen stasjonsbokstav enn C. Kun OS disken vil normalt fremstå som C disk.

 

bryr meg ikke om system filer men mer om dokumenter, bilder og musikk

 

Okay, da kan du prøve et av de, eller begge programmene og se hva du kan hente ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvis jeg får fikset dette blir det raid 1 på meg ;)

 

Han hadde den tilkoblet en annen PC og da vil hard disken få en annen stasjonsbokstav enn C. Kun OS disken vil normalt fremstå som C disk.

 

 

 

Okay, da kan du prøve et av de, eller begge programmene og se hva du kan hente ut.

jeg prøver det ene nå, ser ut som det funker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...