Gå til innhold

Fedora lar deg velge utseende selv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med Skinney, jeg også tenkte over det andre punktet ditt. Det har strengt tatt aldri vært noe som har hindret deg å bytte skrivebordmiljø, det har stort sett bare vært "yum groupinstall <miljø>".

 

Hilsen en som har brukt både KDE, GNOME 3 og LXDE med Fedora 16, men har alltid endt opp med gnome til slutt :)

Lenke til kommentar
- Samba er da ikke ett filsystem, men en server?- Fedora har vel aldri forhindret deg i å bruke ett annet skrivebordsmiljø
Samba er vel en protokoll, og ikke en server?Ellers er jeg helt enig. Ubuntu har også mulighet til å velge GUI, så fint om hw hadde prøvd å fått frem hva som skiller Fedora fra f.eks Ubuntu.

 

SAMBA er en server som implementerer SMB/CIFS protokollen for Linux/Unix.

Lenke til kommentar

Om man har brukt full installer har man alltid fått velge mellom en rekke skrivebord i løpet av installasjonen.

 

nyheten her presenterer det som at man kan velge under installasjon fra det vanlige imaget, men dette er bare en vanlig installasjon av pakker for nye skrivebord.

 

Noe man kunne med FC5 også, som var første fedora jeg prøvde.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Vi må da ikke klage over at HW ikke er Linux eksperter men heller oppmuntre dem til å skrive mer om Linux mener nå jeg :) Det er nok altfor mange Windows nerder som jobber der :green:

 

Og for enkelt å si hva Samba brukes til så er det å dele filer til Windows maskiner, et glimrende program og etter min mening den absolutt beste filserver du kan gi Windows maskina di ! Aldri feil på en fil, selv ved hyppige strømbrudd.

 

Alle som følger med på Linux Action Show (http://www.jupiterbroadcasting.com/show/linuxactionshow/) vet at gutta der ikke har Fedora som Linux favoritt, nærmest tvert imot...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi må da ikke klage over at HW ikke er Linux eksperter men heller oppmuntre dem til å skrive mer om Linux mener nå jeg :) Det er nok altfor mange Windows nerder som jobber der :green:

 

Og for enkelt å si hva Samba brukes til så er det å dele filer til Windows maskiner, et glimrende program og etter min mening den absolutt beste filserver du kan gi Windows maskina di ! Aldri feil på en fil, selv ved hyppige strømbrudd.

 

Alle som følger med på Linux Action Show (http://www.jupiterbr...inuxactionshow/) vet at gutta der ikke har Fedora som Linux favoritt, nærmest tvert imot...

 

Hvis vi ikke påpeker feil i artiklene deres så blir de jo aldri bedre... Hjelper ikke om de skriver mye om linux hvis artiklene inneholder mange feil.

 

Fedora er nå fortsatt en av de mest populære linux distroene ifølge distro-watch. Dw måler riktignok web-trafikk og ikke nedlastninger, men det gir fortsatt en liten pekepinn...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

- Fedora har vel aldri forhindret deg i å bruke ett annet skrivebordsmiljø (som ikke er ensbetydende med utseende, selv om fedora heller aldri har vært begrensende på den fronten).

 

Selvsagt kan du, som i alle versjoner av Linux, velge skrivebordsmiljø selv. Forskjellen her er at du kan velge under installasjonen, og bruke et par tastetrykk for å bytte frem og tilbake.

Endret av Slettet+152
Lenke til kommentar

Forskjellen her er at du kan velge under installasjonen, og bruke et par tastetrykk for å bytte frem og tilbake.

Hvis man har installert fra dvd så har dette vært en mulighet lenge, i alle fall tilbake til FC5 (første fedora jeg installerte). Har man installert fra en cd så har det kun vært ett alternativ tilgjengelig, andre skrivebord må evt. installeres i etterkant.

 

De har nok bare finpusset denne muligheten ytterligere.

 

 

Lenke til kommentar

Selvsagt kan du, som i alle versjoner av Linux, velge skrivebordsmiljø selv. Forskjellen her er at du kan velge under installasjonen, og bruke et par tastetrykk for å bytte frem og tilbake.

Som nevnt av crowly, dette har vært tilgjengelig på dvd siden FC5 (første fedora jeg også installerte), og jeg installerte fra livecden andre dagen, og kunne ikke finne denne instillingen noe sted.

Så som jeg opplevde det er det akkuratt som det har vært siden 2005-ish

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...