Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Traktbryst ... ?


Owlyhoo

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er en gutt på 14 snart 15 som skal operere traktbryst snart.

Jeg har egentlig ikke lyst pga jeg trener styrke og dette kan bli et problem etter operasjonen.

 

Det jeg vil få ut av denne tråden er andre folk sine historier om smerter og ubehag måneder og år etter operasjon. :)

 

Lurte også på om operasjonen er en major cockblock, altså om det ser helt på trynet ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

jeg ble operert på ullevåll sykehus og hadde smerter på en skala ca 7 da jeg våknet, men dette varte bare 15-30 min fordi legene gir såppas god dosering, at etter jeg sa ifra ble smertene helt borte. hadde ikke noen smerter de første dagene, selvom de sa jeg skulle ha det o.O så ta operasjonen det er definotivt verdt det, brystet har aldri sett bedre ut!

Lenke til kommentar

hei littgu, kirurgen på ullevol sa til meg at han ikke ville operere alle fordi alle ikke hadde stort nok tilefelle av pectus. Men han så på meg og sa " du ser motivert ut, og har en middels form for pectus og er i tilegg symetrisk( ribbeina innover likt fra hver sin side) så dette skal gå bra. Men han sa det var noen han snudde i døra, fordi de rett og slett ikke trengte det ifølge han. Men hvis du hviser at du er godt motivert og at du virkelig vil, tror jeg det skal gå. Er en uke siden operasjon idag btw, og jeg abefaller alle og ta den! smertene var på langtnær så ille som de skulle ha det til og resultatet er jævli bra. hilsen gutt på 16

Lenke til kommentar

Deilig å høre. Var akkurat ett sånt svar jeg ønsket å få ;) Var det lang ventetid på Ullevål før du fikk operasjon?

 

nei haha, var på henvisning hos legen og han kunne operere allerede under en måned etterpå. Gikk litt fort nesten, så utsatte ett par måneder. Men du burde gjøre det kjappest, ingen tid å miste! men prøv å få gjort det hvis du ønsker, resultatet er så sinnsykt bra å se på og kjenne. drit i smertene, det går over:)

Lenke til kommentar

Tenkte det ja, er vist bare han og en annen som pleier å operere pectus på Ullevål. Per var drit rå, han andre virket ganske grinete egentlig. Ble godt fornøyd, måtte gjennom to operasjoner da siden den ene ribbeinsbuen skled ut etter noen måneder, men er fornøyd nå, er jo som han sa umulig å få 100% anatomisk.

skli

 

haha helvete, jeg kjenner no på siden som stikker ut o.O håper ikke bøylen sklir ut eller har sklidd ut ellerno, orker ikke enda en operasjon.. ikke forde det gjør no vondt, men er så kjedeli å ikke få gjort så mye på 6 uker haha. håper det går bra denne gangen. Møtte ikke han andre legen forresten, var nok lite greit det. per er kongen uanset, ferdi med det

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Heisann, jeg opererte den 8 oktober, husker jeg var drit nervøs dagen før oprasjonen så jeg spurte sykesøstra om og få en sovetablett men dama var mer nervøs så hun fikk den :) når dagen kom ble jeg vekt kl 8 og fikk beskjed at jeg måtte dusje og vaske meg med sånn steriliserings såpe også kunne jeg legge meg igjenn og sove til 10, da ble jeg hentet i rullestol pga jeg fikk beroliggende tabletter. Det var ganske deilig, var ikke nervøs i det hele tatt når jeg fikk se oprasjons bordet og alt det utsyret, de tokk på meg narkosa maska og vips så var det over, jeg våknet ikke med noen smerter pga ''smerte pumpe'' og senere den samme dagen som oprasjonen fikk jeg vite at de hadde pungtert lunga mi så jeg fikk et dren i den, var litt ubehagelig men gikk greit, hadde den der i 2 dager. Det virker som om at de har blitt bedre på akkurat denne oprasjonen med åra, siden den kom til Norge i 2005? ser noen som har tatt den tideligere og sliter med smerter i lange perioder, men jeg føler ikke noe smerte i det hele tatt nesten, så jeg anbefaler denne oprasjonen. jeg er 20 år hvis noen lurer.

Lenke til kommentar

Btw ikke hast med og trappe ned med den smerte pumpa, jeg gikk ned fra 12 10 8 6 også skulle jeg bli overført til hamar, så jeg ble kjørt i sykebil og de ville ikke sende med pumpa fordi de hadde på hamar, det endte opp med et ubehagelig smerte sjokk i sjukebilen, hadde jævlig vondt der og da, og når jeg kom til hamar så hadde det røret som var i ryggen til den pumpa tetta seg så jeg måtte ta ny men da var jeg så dritt lei av nåler og dritt som var i meg så jeg hadde heller vondt i 1 dag, det måtte ha vært den jævligste dagen i mitt liv. så ikke hast med og trappe ned!

Lenke til kommentar

Heisann, jeg opererte den 8 oktober, husker jeg var drit nervøs dagen før oprasjonen så jeg spurte sykesøstra om og få en sovetablett men dama var mer nervøs så hun fikk den :) når dagen kom ble jeg vekt kl 8 og fikk beskjed at jeg måtte dusje og vaske meg med sånn steriliserings såpe også kunne jeg legge meg igjenn og sove til 10, da ble jeg hentet i rullestol pga jeg fikk beroliggende tabletter. Det var ganske deilig, var ikke nervøs i det hele tatt når jeg fikk se oprasjons bordet og alt det utsyret, de tokk på meg narkosa maska og vips så var det over, jeg våknet ikke med noen smerter pga ''smerte pumpe'' og senere den samme dagen som oprasjonen fikk jeg vite at de hadde pungtert lunga mi så jeg fikk et dren i den, var litt ubehagelig men gikk greit, hadde den der i 2 dager. Det virker som om at de har blitt bedre på akkurat denne oprasjonen med åra, siden den kom til Norge i 2005? ser noen som har tatt den tideligere og sliter med smerter i lange perioder, men jeg føler ikke noe smerte i det hele tatt nesten, så jeg anbefaler denne oprasjonen. jeg er 20 år hvis noen lurer.

Hvor tok du den?:)

Lenke til kommentar

TheNarsissist jeg tokk den på ullevål. AnonymDiskusjon hvis ikke brystet ikke er i stor grad stort kan det hende at kirurgen ikke vil operere, og det med drene i lungen var bare uflaks ;) og tror de har blitt MYE flinkere på denne oprasjonen siden 2005, jeg har lest mye negativt om den fra gammle posts men mye mer positivt fra 2012 / 2013, men jeg tror også det kan gå begge veier.

Endret av Mahiken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...