Gå til innhold

Netshops oppkjøp av PS.no har gått i vasken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
– Det er fremdeles et veldig tøft marked innenfor e-handel, og det er ingen synlige tegn til bedring. For vår del var det uhyre viktig å komme opp i volum, og avtalen med Hattelco var en mulighet for å få til det, forteller Lysebo.

Nettopp, markedet er tøft. Da nytter det ikke å gi blanke i kundene og forbrukerkjøpsloven/Forbrukerrådet. Yter man god kundeservice og har greie priser, vil man nok overleve. Når man ikke bryr seg om kundene, da går det som med Netshop.

Endret av >Jonas<
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg har inntil dei siste åra brukt PS flittig. Men i det siste så har dei gått frå å vere ein databutikk til gadgetbutikk og deira webside er utruleg dårleg strukturert og lite brukarvennleg.

 

Skal PS auke omsetninga, så må dei forbetra websida deira drastisk og vise at dei enda har datakompetanse og at data er det dei er best på!

 

Ellers er servicenivået deira topp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
– Det er fremdeles et veldig tøft marked innenfor e-handel, og det er ingen synlige tegn til bedring. For vår del var det uhyre viktig å komme opp i volum, og avtalen med Hattelco var en mulighet for å få til det, forteller Lysebo.
Nettopp, markedet er tøft. Da nytter det ikke å gi blanke i kundene og forbrukerkjøpsloven/Forbrukerrådet. Yter man god kundeservice og har greie priser, vil man nok overleve. Når man ikke bryr seg om kundene, da går det som med Netshop.

 

Brukte selv Netshop mye før, men etter at jeg måtte kjempe med de om reklamasjon på en strømforsyning som var litt over 2 år var det ikke aktuelt å handle der flere ganger. De mistet både meg og flere bekjente som kunder.

 

Å skyte seg selv i foten er sjelden smart.

Lenke til kommentar

Støtter siDDis,

 

har selv brukt PS mye opp gjennom årene nettopp på grunn av helt greie priser og meget god service.

 

Men de siste årene har de rotet seg ut på områder de burde overlate til Ringo og Elkjøp, og sliter med ei nettside som ligger langt bak f.eks. Komplett/MPX og Netshop i forhold til brukervennlighet og oversikt.

 

Synd men sant...

Lenke til kommentar
– Det er fremdeles et veldig tøft marked innenfor e-handel, og det er ingen synlige tegn til bedring. For vår del var det uhyre viktig å komme opp i volum, og avtalen med Hattelco var en mulighet for å få til det, forteller Lysebo.
Nettopp, markedet er tøft. Da nytter det ikke å gi blanke i kundene og forbrukerkjøpsloven/Forbrukerrådet. Yter man god kundeservice og har greie priser, vil man nok overleve. Når man ikke bryr seg om kundene, da går det som med Netshop.
Brukte selv Netshop mye før, men etter at jeg måtte kjempe med de om reklamasjon på en strømforsyning som var litt over 2 år var det ikke aktuelt å handle der flere ganger. De mistet både meg og flere bekjente som kunder. Å skyte seg selv i foten er sjelden smart.

 

Vel, om man tar ett engangs tilfelle som en fallende dom. Så har vel mange ehandel nettsider samme skjebne som dere nevner over.

Netshop har billige deler, stort sett billigere en de fleste.

Med gebyr fritt på henting av varer er dette ett første valg.

for lokale kjøpere er netshop mer atraktive en f.eks komplett.no

Grunnet lavere pris samt at de ikke tar betalt for at man selv skal hente ut varene sine på det lokale pickup point.

Dette skulle tross alt vært ett pluss for dem!

Desuten har netshop.no ett meget godt reklamasjons system.

Har på min 10 år som kunde ALDRI hatt en eneste negativ ting å si om dem.

De er hyggelige, rask og alltid imøtekommende på enkle og de noe mer krevende etterspørselene.

Så det dere begrunner som ett "hat" og "utfrysning" av denne nettbutikk, skjønner jeg ikke helt!

Mvh "fornøyd netshop kunde"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, om man tar ett engangs tilfelle som en fallende dom. Så har vel mange ehandel nettsider samme skjebne som dere nevner over.

Netshop har billige deler, stort sett billigere en de fleste.

Med gebyr fritt på henting av varer er dette ett første valg.

for lokale kjøpere er netshop mer atraktive en f.eks komplett.no

Grunnet lavere pris samt at de ikke tar betalt for at man selv skal hente ut varene sine på det lokale pickup point.

Dette skulle tross alt vært ett pluss for dem!

Desuten har netshop.no ett meget godt reklamasjons system.

Har på min 10 år som kunde ALDRI hatt en eneste negativ ting å si om dem.

De er hyggelige, rask og alltid imøtekommende på enkle og de noe mer krevende etterspørselene.

Så det dere begrunner som ett "hat" og "utfrysning" av denne nettbutikk, skjønner jeg ikke helt!

Mvh "fornøyd netshop kunde"

Dette er langt i fra et engangstilfelle. Netshop har mange saker på seg. I mitt tilfelle ble jeg møtt med løgn på løgn, blant annet om hva som stod i forbrukerkjøpsloven. Selv når jeg henviste til hva som stod der ble jeg møtt med en ny løgn. Det samme når jeg serverte dokumentasjon fra Forbrukerrådet. Jeg hadde blant annet feil på en vare to ganger, og tredje gangen fikk tilsendt en ny som var defekt allerede da jeg fikk den. Denne kostet halvparten av hva jeg hadde betalt for den opprinnelige varen. Da jeg returnerte varen fikk jeg tilbake verdien av den siste varen jeg hadde mottatt, som jo var halvparten av det jeg hadde betalt. Forbrukerrådet mente dette var gjort på en feil måte, men Netshop ville fremdeles ikke bøye seg. Dette var også en garantisak og ikke reklamasjonssak, så dette er jo noe Netshop får igjen av produsent/importør og ikke taper noe på. I stedet valgte de å oppføre seg som arrogante drittsekker og heller tape flere kunder i stedet. Det er nok en av grunnene til at de går med mange millioner i underskudd.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

For min del valgte jeg MPX da jeg skulle handle harddisker til NAS.

Valget sto mellom MPX, CDon og Dustin Home, da disse butikkene hadde best karakter på prisjakt.no. CDon hadde ikke på lager. Dustin har ikke lagerstatus som viser antall på lager. Og da endte det opp med MPX som jeg har god erfaring med fra tidligere kjøp.

 

Komplett og Netshop har også tradisjonelt sett vært flinke, men har tapt seg på pris og kundetilfredshet de siste årene.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

For min del valgte jeg MPX da jeg skulle handle harddisker til NAS.

Valget sto mellom MPX, CDon og Dustin Home, da disse butikkene hadde best karakter på prisjakt.no. CDon hadde ikke på lager. Dustin har ikke lagerstatus som viser antall på lager. Og da endte det opp med MPX som jeg har god erfaring med fra tidligere kjøp.

 

Komplett og Netshop har også tradisjonelt sett vært flinke, men har tapt seg på pris og kundetilfredshet de siste årene.

 

Du skyter deg litt i foten her, siden MPX og Komplett er det samme :)

Lenke til kommentar

Du skyter deg litt i foten her, siden MPX og Komplett er det samme :)

:green: jeg hadde mistanke til at noen ville si det. Men MPX har både bedre karakter enn komplett og er 100 kroner billigere enn komplett på de diskene jeg kjøpte.

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1335006

 

Så spørs om det er forskjellige ansatte som gjør at MPX har bedre karakter og er billigere enn komplett da, ikke vet jeg :wee:

Lenke til kommentar

Før i tiden publiserte PS Data enkelte priser på tekst-tv. Den løsningen synes jeg var bedre enn webshopen de har i dag! Grufulle greier, men jeg har ellers bare positive opplevelser med dem.

 

I likhet med flere andre her, så er det ikke med like lystige ord jeg kan nevne Netshop. De beskyldte meg for å ha kuttet opp ledningene til ørepluggene mine. Rimelig frekt å komme med en slik beskyldelse! Jeg måtte mase i flere uker før jeg fikk nye. Da fikk jeg samme driten igjen, og de led av samme materialsvakhet. I stedet for å sende inn en ny reklamasjon så kjøpte jeg heller nye et annet sted og satte Netshop på hat-/boikott-listen.

Lenke til kommentar

Eg har inntil dei siste åra brukt PS flittig. Men i det siste så har dei gått frå å vere ein databutikk til gadgetbutikk og deira webside er utruleg dårleg strukturert og lite brukarvennleg.Skal PS auke omsetninga, så må dei forbetra websida deira drastisk og vise at dei enda har datakompetanse og at data er det dei er best på!Ellers er servicenivået deira topp!

 

Enig med deg. Da det het "www.psdata.no" var de mitt førstevalg. Da det bare ble "www.ps.no" og omfattet alt mulig forsvant mye av gleden og den gode "datafølelsen" jeg fikk når jeg gikk inn på siden.

At de endret navn til ps.no er nå en ting, men de kunne jo ikke være vanskelig å beholde "psdata" domenet for data delen og like dette sammen med ps slik at vi forstsatt var på psdata ??

For meg har endringen betydd at jeg kjøper fra andre som har bedre nettside og frakt, som komplett og dustinhome med flere, anhegig av hva jeg skal ha.

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Enig med deg. Da det het "www.psdata.no" var de mitt førstevalg. Da det bare ble "www.ps.no" og omfattet alt mulig forsvant mey av gelden å gå inn på siden.

At de endret navn til ps.no er nå en ting, men de kunne jo ikke være vanskelig å beholde "psdata" domenet det data delen i ps lå ??

For meg har endringen betydd at jeg kjøper fra andre som har bedre nettside og frakt, som komplett og dustinhome.

Jeg sitter med samme oppfatning. PS data var på sitt beste den gangen det var psdata.no. Har hatt flere bestillinger derfra. Har hatt 1 bestilling etter de byttet til PS og måtte mase i flere uker (3-4 telefoner) på varer som var på lager og som de av en eller annen grunn ikke greide å sende. Sånt holder ikke i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...