Gå til innhold

Samsung-mobil til topps igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvorfor det er så vanvittig stor forskjell på netcom sine tall og resten av verdens tall.

Det er forskjell på verden og Norge, (Pepsi Max sin salgstatestikk demonstrerer dette ypperlig). Netcom har og en gjevn fordeling på tilbud av i-stuff og Android stuff, andre har avtaler om å kun ha iPhone-tilbud, eller Motorola eller lignende. Og salgstallene på verdensbasis er vel at iOS er 30% av markedet.

 

Jeg er mer overrasket over hvor mye iPhone selger, da den ikke er noe "elitemodell" lengre, og er overpriset.

 

-frank

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg syns det er rart at ios telefoner selger så mye i forhold til android telefoner, dette pga av at ios har vell med smått og stort 4 eller 5 telefoner i to farger hver mens android har minst 40 telefoner, mye av det er riktignok bare drit, men mange av de er bedre en iphone 5 og 4/4s. Så enten er de norske kjøpere idioter eller så har appel gjort et kjempe bra jobb med merkevare bygging. Og bare for og komme med en liten ekstra kommentar, norske mobil brukere har alt for mye penger... ingen andre land i verden selger fler high end telefoner enn Norge i forhold til innbyggertallet!

Lenke til kommentar

*fjernet barnselig bilde*

Hva er egentlig poenget med slike trolle-bilder?

Les artiklen igjen du:

Selv om Samsung Galaxy S III er den mest populære mobiltelefonen igjen, viser NetComs salgstall at mobiler med Apples operativsystem totalt sett er det mest kjøpte. 54 prosent velger Apple, mens 46 prosent kjøper Android.

Så selv om SIII selger mer (noe som sansynligvis skyldes at det ikke er nok iPhone 5 og oppdrive) så velger fremdeles majoriteten Apple-telefoner (det vil si de eldre 4S og 4 modellene som fremdeles selges)

 

Lurer på hvorfor det er så vanvittig stor forskjell på netcom sine tall og resten av verdens tall.

Fordi nordmenn bruker mer penger på mobiltelefoner en andre land i verden. Apple sikter seg primært inn om premium-segmentet, mens Android er i alle prisklasser.

 

Du vil også finne en mye større BMW eller Audi-andel i Norge enn i resten av verden (selv om dette blir litt feil sammenlikning grunnet forskjellige avgifter)

Lenke til kommentar

Ville bare anbefale absolutt alle at dere ikke kjøper denne telefonen. Min falt ut av bukselomma, vips hele skjermen var knust, og alt av lys var en liten lysstripe over hele skjermen. Den hadde også et deksel, som dekket HELE telefonen, men allikevel er nå telefonen ubrukelig.

 

De fleste mobiler skal tåle fall fra omtremt en halv meter, med et tjukt deksel, uten og bli ødelagt, skjønner at skjermen kan bli litt knust, men når hele mobilen blir ødelagt.

 

Takke meg til Sony Ericsson! Takk for meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville bare anbefale absolutt alle at dere ikke kjøper denne telefonen. Min falt ut av bukselomma, vips hele skjermen var knust, og alt av lys var en liten lysstripe over hele skjermen. Den hadde også et deksel, som dekket HELE telefonen, men allikevel er nå telefonen ubrukelig.De fleste mobiler skal tåle fall fra omtremt en halv meter, med et tjukt deksel, uten og bli ødelagt, skjønner at skjermen kan bli litt knust, men når hele mobilen blir ødelagt. Takke meg til Sony Ericsson! Takk for meg

 

Good trolling sir!

 

ALLE telefoner kan knuse skjermen fra den høyden, det handler bare å være maks uheldig. Har mange venner med iphone som knuste sin første etter ca 3-4mndr, menst en annen så klikka selve tlf for han etter ca 1år. Så han slo hardt med hammer og den knuste etter 3-4slaget. Ei vennine av meg har android tlf.. hun har mista den så SYKT mye i asfalten, gulvet, ut av bilen osv.. forsatt så er ikke skjermen knust.. og den virker enda.. Så dette er bare tull. Kjøp den tlf du selv syntes er god og holde,bruke osv. For meg er det "nexus" tlfnr som frister mest.

 

Lenke til kommentar
*fjernet barnselig bilde*
Hva er egentlig poenget med slike trolle-bilder?Les artiklen igjen du:
Selv om Samsung Galaxy S III er den mest populære mobiltelefonen igjen, viser NetComs salgstall at mobiler med Apples operativsystem totalt sett er det mest kjøpte. 54 prosent velger Apple, mens 46 prosent kjøper Android.
Så selv om SIII selger mer (noe som sansynligvis skyldes at det ikke er nok iPhone 5 og oppdrive) så velger fremdeles majoriteten Apple-telefoner (det vil si de eldre 4S og 4 modellene som fremdeles selges)
Lurer på hvorfor det er så vanvittig stor forskjell på netcom sine tall og resten av verdens tall.
Fordi nordmenn bruker mer penger på mobiltelefoner en andre land i verden. Apple sikter seg primært inn om premium-segmentet, mens Android er i alle prisklasser.Du vil også finne en mye større BMW eller Audi-andel i Norge enn i resten av verden (selv om dette blir litt feil sammenlikning grunnet forskjellige avgifter)

 

Nå prater du som om nordmenn kun handler fra Netcom.

Husk at når du går inn på Netcom sine sider så ligger Iphone øverst.

 

Tviler sterkt på at Iphone ligger øverst hos alle leverandører og butikker.

For å få skikkelig statistikk så må vi se hele Norge under ett.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Nå prater du som om nordmenn kun handler fra Netcom.Husk at når du går inn på Netcom sine sider så ligger Iphone øverst. Tviler sterkt på at Iphone ligger øverst hos alle leverandører og butikker. For å få skikkelig statistikk så må vi se hele Norge under ett.

 

Tror nok at han også bommer litt på det med bilene.

http://www.autospies.com/news/Audi-A6-1-in-Germany-36-Market-Share-16073/

 

Der ser man jo at Audi A6 har tatt over tronen fra Mercedes i tyskland. 35.9% var altså Audi A6, noe du ikke kan si om nordmenns biler.

 

Mest solgte bilen i Norge er vel Toyota Avensis og det er mer basismodeller. Andreplassen i Tyskland var altså Mercedes og tredjeplassen er kanskje BMW eller en annen Audi eller Mercedes. (har ikke sjekket så nøye).

 

Årsaken er ganske logisk: I norge er det dyrt med hestekrefter, det er dyrt med høy egenvekt og høyt CO2 utslipp. Jo større og kraftigere bilen er, jo færre har råd til den i Norge.

 

Man kan lure seg selv og si at vi er verdens rikeste, m.m., men en A6 koster helt sikkert 600+++ tusen kroner, som langt fra alle har råd til i Norge. (jada, jeg gidder ikke gjøre så god research, men så er det ikke jeg som kommer med påstanden om at flere kjøper audi i Norge enn i utlandet heller!).

 

Det ble en lang digresjon... Ang Iphone i Norge:

Det er mye mer SGSIII enn Iphones, i alle fall i mitt miljø.

Noen visse miljøer har høyere andel Iphone, spesielt gjelder det designere og folk som jobber med media.

 

Hos nerder og vanlige, føler jeg personlig at Android er mer vanlig. Var nylig ute å spiste med venner og der hadde 7 av 12 stk ved bordet SGSIII. Det var også 3 stk med SGSII.

Hva hadde de to siste? Det var en med en vanntett Sony Ericsson og det var en med Iphone.

 

Snittalderen var vel ca. 26-27, yrker varierte fra kunstner, student, systemuviklere, selger, m.m. Jeg ser ytterst lite Iphone i hverdagen egentlig, en dame på jobben har en 4s og en kollega venter på en Iphone 5. Men på jobben har vel de fleste HTC, noen få har SE og en dame har en nokia. (litt under 100 ansatte).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...