Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Store problemer med Multicom Xishan laptop.


Anbefalte innlegg

Hei, har hatt en del problemer med å få min Multicom Xishan W350. Hovedsaklig det at turbo boost slutter å fungere hele tiden. Den slutter å virke når jeg starter spill, eller om jeg lar maskinen stå en stund uten bruk. Restarter jeg fungerer den helt fint, og klokker seg selv til 3.3Ghz ved behov. Starter jeg ett spill/lar den idle en stund, så nekter den å gå over 2.3 uansett hva jeg gjør. (testet med prime95 og 3dmark vantage, og diverse applikasjoner.) Har også hatt problemer med at ram ikke vil kjøre rett hastighet (fikset.) Og at enkelte spill ikke vil benytte seg av Nvidia gpu-en. (delevis fikset, tvunget spillene til å benytte Nvida, gjennom Nvida kontrollpanel).

 

Les helst denne tråden før dere svarer, har forklart litt mer detaljert der.

Spesielt mitt inlegg nr2. (nr3 i tråden). http://forum.noteboo...urbo-boost.html

 

Begynner å bli virkelig lei denne maskinen nå, for dersom jeg hadde vært helt grønn på data ville jeg aldri fått dette til å fungere. Kan absolutt ikke anbefales til hvermansen, fra min side ihvertfall.

Endret av Arnesen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har hatt en del problemer med å få min Multicom Xishan W350. Hovedsaklig det at turbo boost slutter å fungere hele tiden. Den slutter å virke når jeg starter spill, eller om jeg lar maskinen stå en stund uten bruk. Restarter jeg fungerer den helt fint, og klokker seg selv til 3.3Ghz ved behov. Starter jeg ett spill/lar den idle en stund, så nekter den å gå over 2.3 uansett hva jeg gjør. (testet med prime95 og 3dmark vantage, og diverse applikasjoner.) Har også hatt problemer med at ram ikke vil kjøre rett hastighet (fikset.) Og at enkelte spill ikke vil benytte seg av Nvidia gpu-en. (delevis fikset, tvunget spillene til å benytte Nvida, gjennom Nvida kontrollpanel).

 

Les helst denne tråden før dere svarer, har forklart litt mer detaljert der.

Spesielt mitt inlegg nr2. (nr3 i tråden). http://forum.noteboo...urbo-boost.html

 

Begynner å bli virkelig lei denne maskinen nå, for dersom jeg hadde vært helt grønn på data ville jeg aldri fått dette til å fungere. Kan absolutt ikke anbefales til hvermansen, fra min side ihvertfall.

 

Mitt tips er at du går inn i sikker modus, sjekk om du har flere drivere liggende inne. Hvis du sjekker det først og så legger inn siste driver. Kan jo være at det ligger flere drivere hvis du har oppdatert osv.

Prøv også med rull tilbake drivere.

 

BmOnline

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, Arnesen1! Jeg har samme pc selv og samme problemene.

 

Jeg lurte på om du har klart å fikse problemet og evt. kunne forklart meg hvordan jeg fikser det. Vil si jeg ikke er særlig dreven på pc, så hadde blitt svært takknemlig om jeg kunne fått litt hjelp.

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...