Gå til innhold

Telenor løste SIM-problem med iPhone 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og nå må de bare få på plass bredere 4G støtte.
Hvorfor kan ikke Apple lage telefonen med bruk for andre LTE nett, når andre produsenter klarer det?

 

de klarer det, de velger bare og ikke gjøre det!

stor forskjell!

 

Jeg vet det. Jeg skulle bare påpeke at Apple kjører sitt eget løp, og forventer at kundene er like trofaste som alltid, noe de skremmende nok er. Slik holdning fra både produsent og kunder ødelegger innovasjonen, og gjør rett og slett at andre produsenter vil ta både ett og to skritt lenger på kortere tid. Man skal aldri frykte valgmuligheter.

Lenke til kommentar

Samsung og HTC kjører da også sine løp, og selger så vidt jeg vet sine bestselgere Galaxy SIII og One X / One S uten LTE-støtte overhodet her i landet. Må jo virkelig være skremmende for deg, dette...

 

En enda bredere LTE-støtte enn den iPhone 5 har fått ville sannsynligvis kostet verdifull intern plass i telefonen, da Apple har har alle funksjonene på én LTE-brikke, mens andre bruker mer plass på to brikker. Det er altså en prioritering opp mot andre funksjoner og egenskaper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung og HTC kjører da også sine løp, og selger så vidt jeg vet sine bestselgere Galaxy SIII og One X / One S uten LTE-støtte overhodet her i landet. Må jo virkelig være skremmende for deg, dette...En enda bredere LTE-støtte enn den iPhone 5 har fått ville sannsynligvis kostet verdifull intern plass i telefonen, da Apple har har alle funksjonene på én LTE-brikke, mens andre bruker mer plass på to brikker. Det er altså en prioritering opp mot andre funksjoner og egenskaper.

 

Skremmende? Nei, spesielt ikke når telefonene du snakker om ikke kom i salg i natt. Og jeg har da aldri snakket om disse telefonene, så hvor du antar at det er disse jeg snakker er for meg en gåte.

 

Bedre lykke neste gang :)

Lenke til kommentar

Skremmende? Nei, spesielt ikke når telefonene du snakker om ikke kom i salg i natt. Og jeg har da aldri snakket om disse telefonene, så hvor du antar at det er disse jeg snakker er for meg en gåte. Bedre lykke neste gang :)

Det er da du som drar inn andre produsenter her. Men når man nevner konkrete eksempler på andre produsenters topp-produkter - som ikke er lansert i natt, men som selges i Norge i dag, i morgen og neste år - og hvordan disse kommer til kort og mangler LTE-støtte, så later du altså som om andre produsenter ikke eksisterer likevel.

OK... drit i fakta, altså, det hele var bare dårlige påskudd for å slenge usaklig dritt fra din side. Desto mer fornøyelig å se hvordan "argumentasjonen" din kollapser totalt når premissene dine viser seg å være så til de grader helt på trynet.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med et enda mindre sim-kort? Micro-sim tar da ikke så mye plass? Misliker at Apple hele tiden skal kjøre sitt eget løp.

nano-SIM er en ny standard, som andre produsenter også kan ta i bruk når de måtte ønske det. Plass er mangelvare inni moderne smarttelefoner, og det er ingen grunn til at en dum liten SIM-brikke skal ta opp mer volum enn strengt tatt nødvendig.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Grunnen til at Samsung og de andre ikke har solgt LTE modellene sine i Norge, er rett og slett at nettet er for dårlig utbygd. Det er jo bare Netcom som har hatt LTE nett oppe, og da BARE for datatrafikk via USB-modem. Når nå Telenor også åpner nettet sitt, vil nok disse også komme i salg etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

nano-SIM er en ny standard, som andre produsenter også kan ta i bruk når de måtte ønske det. Plass er mangelvare inni moderne smarttelefoner, og det er ingen grunn til at en dum liten SIM-brikke skal ta opp mer volum enn strengt tatt nødvendig.

Nano-sim er jo nesten like stor som micro-sim, så vil ikke påstå at man får spesielt mye mer plass inne i telefonen. Og da er det uansett kun en ulempe med enda en ny standard som det ser ut som er utviklet kun for å unngå at de som har en iPhone 5 uten problemer kan bruke en annen telefon. For etter hva jeg har forstått så er det Apple som har utviklet og tvunget frem denne standarden også.

 

Standard SIM til venstre, micro i midten og nano til høyre.

 

post-272327-0-84219700-1350296101_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nano-SIM eller 4FF er 40% mindre enn micro-SIM. Nano-SIM er en offisiell standard vedtatt av standardiseringsorganisasjonen ETSI. Det er selvsagt helt frivillig for telefonprodusentene om man vil bruke micro-SIM eller nano-SIM.

Nano-SIM ble utviklet av Apple og lagt fram for ETSI som forslag til en ny standard. Apple har åpenbart ingen mulighet for å tvinge igjennom noe som helst i en slik organisasjon, som har medlemmer fra 62 land over hele verden. Nano-SIM ble da vedtatt som en standard gjennom en normal, demokratisk prosess i ETSI.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...