Gå til innhold

Valve vil lage maskinvare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er at det å hoppe på toget nå er nesten umulig.

Årsaken er at AMD, Intel, ATi og Nvidia ligger flere mil foran, og det å ta catchup er dyrt, veldig dyrt og en svært tidkrevende prosess.

Blir vell Camshaft som blir navnet på den nye avdelingen :p

Det som styrer ventilen de har fra før :p pluss ny logo.

Eller så blir det Slange (Hageslange) :D

Lenke til kommentar

Noen småfeil :

fra andre selskaper for å spillene til Valve,
, her antar jeg at man bør enten legge til "kunne spille spillene" etter å , eller bare putte inn bruke foran spillene.

 

 

 

Det jeg antar at valve kommer til å prøve på er å "genaralisere" en box som har visse egenskaper som de mener brukerne bør ha for å kunne spille spillene sine optimalt, da antar jeg at det kommer med egne tastatur og mus og pads for å få den beste opplevelsen.

Lenke til kommentar

Problemet er at det å hoppe på toget nå er nesten umulig.Årsaken er at AMD, Intel, ATi og Nvidia ligger flere mil foran, og det å ta catchup er dyrt, veldig dyrt og en svært tidkrevende prosess.Blir vell Camshaft som blir navnet på den nye avdelingen :pDet som styrer ventilen de har fra før :p pluss ny logo.Eller så blir det Slange (Hageslange) :D

 

Kan bortimot garantere deg at de ikke dytter borti det vepsebolet der. Utvikling av prosessorer er et patent- og lisenshelvete. Ettersom stillingen utlyser en industridesigner vil jeg tro at det er mer sannsynlig at det er snakk om tastatur, mus, håndkontroller, eller noe i den duren.

Det er heller kanskje ikke umulig at det er snakk om en retail PC?

Lenke til kommentar

Problemet er at det å hoppe på toget nå er nesten umulig.Årsaken er at AMD, Intel, ATi og Nvidia ligger flere mil foran, og det å ta catchup er dyrt, veldig dyrt og en svært tidkrevende prosess.Blir vell Camshaft som blir navnet på den nye avdelingen :pDet som styrer ventilen de har fra før :p pluss ny logo.Eller så blir det Slange (Hageslange) :D

 

Dette er vel ingen hinder...

 

Vi snakker jo ikke om at Valve skal begynne å produsere sine egne datachipper. Når artikkelen snakker om at valve kanskje skal begi seg ut på hardware-fronten så tolker jeg det selvfølgleig slik at de vil sette sammen en konsoll (eller noe sånt) basert på deler som de sourcer fra de vanlige store GPU, CPU osv. produsentene - akkurat slik som Sony og Microsoft gjør.

 

Om det er noe som kan stoppe planene så er det vel heller at Valve tross alt ikke har i nærheten så mye kapital som Sony og Microsoft og dermed ikke kan dytte sitt eget prosjekt i gang og "garantere" å få en fot innenfor markedet på helt samme måte som gigantselskapene kan bare ved å kaste penger på problemet - men Valve har vist seg til å være gode på mindre og smartere løsninger som kan balle på seg (nettop slik som med Steam) så jeg ser det ikke som helt umulig at de kan få til noe interessant der...

 

-Stigma

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen småfeil :

fra andre selskaper for å spillene til Valve,
, her antar jeg at man bør enten legge til "kunne spille spillene" etter å , eller bare putte inn bruke foran spillene.

 

 

 

Det jeg antar at valve kommer til å prøve på er å "genaralisere" en box som har visse egenskaper som de mener brukerne bør ha for å kunne spille spillene sine optimalt, da antar jeg at det kommer med egne tastatur og mus og pads for å få den beste opplevelsen.

 

x2

 

Rimelig sikker på at det er dette de skal gjøre. Ser for meg noe ala det Razer gjøre.

Lenke til kommentar

Problemet er at det å hoppe på toget nå er nesten umulig.Årsaken er at AMD, Intel, ATi og Nvidia ligger flere mil foran, og det å ta catchup er dyrt, veldig dyrt og en svært tidkrevende prosess.Blir vell Camshaft som blir navnet på den nye avdelingen :pDet som styrer ventilen de har fra før :p pluss ny logo.Eller så blir det Slange (Hageslange) :D

 

er vel rimelig sikkert at de ikke utvikler noe fra scratch, men bruker eksisterende pc hardware. Blir altså en vanlig pc med greie specs for spilling. forhåpentligvis med et lite kabinett med HL tema :)

Lenke til kommentar

Valve er på hugget. Først slakter de Windows 8 og porterer Steam til Linux, og så skal de begynne med maskinvare. Jeg håper inderlig at de klarer å røske opp i spillmarkedet, men å produsere nye "duppeditter" til spill er jeg redd er dødfødt. Tastatur + mus er en sikker vinner fordi det er standardisert PC-utstyr som alle har og alle spill benytter.

 

Hvis de kverner sammen en PC med Linux og Steam med gode specs til en grei penge er det absolutt noe jeg vil vurdere, rett og slett fordi jeg synes Valve gjør mye bra..

 

Hvis de bare hadde klart å justere spillprisene på Steam etter hva de faktisk selges for i fysisk form hadde det bare blitt enda bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...