Gå til innhold

Fra potet til sick cunt: en sk2k17-log


Primer4

Anbefalte innlegg

29.03.2015

 

Benkpress 5*60 3*80 1*80 1*90 10*60

Noen pullups

Knebøy 10*60 3*90 3*110 1*130 3*110

Ohp 8*40 3*50 pushpress 3*50 10*40

+ litt annet fjas, rygg/triceps assists

 

Dårlig form idag as, fortsatt fullesjuk etter fredagen, blir totalt alkostopp ukene/månedene framover!

 

 

Edit:

Går over til 5/3/1 fra neste økt av, ser jeg blir å slite med økning om jeg fortsetter sånn som dette.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Knebøy
60kg x 8
100kg x 5
117.5kg x 8 7.5kg pers på like mange repetisjoner!
105kg x 5
90kg x 5
105kg x 5
90kg x 5
 
Benkpress - uten stopp, smalt grep
55kg x 5
65kg x 5
75kg x 5
 

Kommentar:

Føler for å begynne å logge her igjen da jeg føler litt nostalgi for en treningslogg som går 3.5 år tilbake i tid, morsomt og skumlese litt igjennom.  :wee:  "tung bøy" og lett benk idag, trener forøvrig ett litt modifisert 531 beginner program, trives bra med helkropp tre ganger i uka og lite volum.

 

Blir og gå over til noe mer båddibulder-inspirert når jeg begynner bli mindre pinglete, er en deff tentativt planlagt i en fjærn framtid også.

 

Beste løft i siste par ukene 5*125/8*117.5kg bøy (/m knevarmere u/belte) 5*90kg/8*85kg benk 8*130kg klassisk mark (u/ belte)

 

Kortidsmål: bli den sterkeste utgaven av meg selv, må altså slå (160/102.5*3/180kg)

 

langtidsmål:

200/125/200,

løpe 3k på under 11:00 

mageruter

blåbelte i bjj

bedre skjeggvekst

komme seg tilbake på skolebenken

flytte til varmere strøk

kjøpe en bmw m2 cab

osv.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Syklus 2 531 update

 

Beste løft

benk 10*85 3*95

mark (konvensjonell) 8*140

bøy 5*132,5

press 6*52,5

 

Morravekt 92kg

 

Har nå trent i ganske nøyaktig to måneder, prøver kontinuerlig å slette alle løft og makser fra før av fra hukommelsen å later som om jeg startet for første gang å dytte og dra i vekter i slutten av desember i fjor og sånn sett er jeg fornøyd, bytter ifra 3 dager i uka fullkropps 531 til under/oversplitt 4 dager i uka framover

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Syklus 3 update: 

 

vekt: 93kg

 

beste løft

BP: 7*92,5kg/2*97.5

Mark: 3*160 /m belte og mixed grip/5*145 uten belte med overhåndsgrep, 

Bøy 7*120 (/u belte)

MP: 5*55/7*52.5/8*50

 

I etterkant ser jeg at jeg egentlig skulle ha deloadet før denne syklusen men det blir heller neste uke, slitt litt med en problematisk skulder og dårlig mage. Det positive er at jeg kom meg smertefritt igjennom min-rep på alle øktene uansett dagsform.

 

Deloaden blir 3-4 myorepsøkter uten baseløft med lette vekter.

Lenke til kommentar

Jakter ned livstidpersene for tiden, gleder mer til å begynne å knuse de en etter en  :devil: Blir ikke å gå inn for å slå de, skal iskaldt la de dukke opp på programmet som en ekte stoiker  :grumpy:

 

Mark: 3*170(tidlig 2014)1*180(sommer 2013)

Benk 3*102.5(sent 2014)

Bøy 4*150(sent 2014) 1*160(sommer 2013) 

ohp 1*70 (sent 2014)

 

Legger ut syklusen som starter tentativt den 28. mars, blitt litt hekta på myoreps (pumpen  :scared:

post-126307-0-98344000-1458413623_thumb.jpg

Blir mindre baseløft og mer støtte/iso, kanskje går styrken treigere opp, kanskje ikke, ikke så nøye, bare snakk om 3 uker uansett, kanskje blir det BBB neste syklus, hvem vet :)

 

Neste update blir tentativt halveis ut i april så får vi se hvordan det har gått.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Syklus 4 update:

 

Beste Løft:

 

Bøy 3*145

Benk 4*100

Mark 5*150

Press 4*57.5 

 

Konklusjon/plan:

 

Har startet og bli lovlig tungt, skal gå over prosentene å deloade i endel øvelser for så og heller fortsette økninger saktere.

4*100 i benken var forsåvidt magisk, trodde egentlig ikke jeg hadde den inne klokka 6:00 på en arbeidsdag :p

 

Støtteøvelser blir noe alá:

Myoreps blir kun utført med aktiveringssett på minimum 12-15reps etterfulgt av hva kroppen klarer fordelt på fullaktiveringssettene

 

mark/bøy:

Skulderpress i maskin myoreps 

Ro-øvelse, horisontal/vertikal alternerende myoreps

Triceps iso-øvelse myoreps

Biceps iso-øvelse myoreps

 

Benk/Press:

 

Dips 3-5*3-4ish med ekstravekter

Etterfulgt av en kukerundt-bein-myoreps workout :p (alt etter hva tid, ork og kropp tillater)

 

 

Regner med at det blir en ny liten update når jeg er ferdig med neste syklus om fire uker, grunnet jeg føler kroppen trenger litt pause fra tung trening, stort sett hver økt i det siste har vært tyngre enn det de skal være og spesielt mtp. at jeg var på en såpass real fyllekule igår trenger jeg iallefall 2-3 fridager bare der. så blir det nok bare kuking rundt med skadeforebyggende/reparerings-trening og discopump ut den neste uka.

 

litt motivering:

Lenke til kommentar

Ferdig med deloaduka, tror jeg bare kjører på hvor jeg slapp før deload også får jeg heller revurdere om jeg må ned på kg etter neste syklus.

 

Prøvd å perse litt på jentevekter i deloaduka her og her er resultatene:

 

Ohp 40kg*16

Benk 70kg*16 (Skulle klart flere med spotter)

Strakmark 100kg*14 (ga meg pga. begynte bli vanskelig og holde teknikk)

Bøy 100kg*15 (samme som marken)

 

 

Edit:

Bestemt meg om å starte med dietten ned til 80kg da videre prokastinering bare vil gjøre veien lengre enn den allerede er så fuck it, bortimot 6mnd med minimale styrkegains og dårlig trøkk here we go! :p

 

Fortsetter treningen med 5/3/1 med myoreps på støtteøvelser, blir å legge til mer støtteøvelser for svakhetene i hovedløftene.

 

Startmål 23.4-16:

Morgenvekt: 94kg

Midje 1cm over navle, avslappet: 100cm

arm /m flex uten pump: 39cm

Bryst, avslappet: 114cm

 

Lastet ned livesum og starter på roughly 600kcal underskudd (2400kcal)

 

Satser på og ha en fettprosent på rundt 10% ved 80kg så får jeg heller ligge lavt i overskudd&underskudd over kortere perioder når den tid endelig kommer.

 

Legger ved ett motivasjonsbilde av en annen potet den ene gangen han klarte å bli lean.

E0Xvb0X.jpg

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Jason Genova? Enten har du all verdens selvironi eller så er du komplett mongo :mrgreen:

Selv om jason genova er en god del større enn meg synes jeg treningskarrierene våre gjenspeiler hverandre ganske godt angående antall mislykkede dietter, men klarer den der tilbakestående poteten nå 10% bf bør jeg å klare det.

 

Kjenner meg ellers igjen med forholdet hans til rot, hygiene og jenter (Selv om jeg heldigvis ikke er helt der på noen av punktene :p

 

Kan med andre ord med stor sikkerhet si at hadde jeg vært 1/3 dummere hadde jeg vært Jason Genova :)

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Uke 1 SK2k17-deff gjennomført!

 

 

Vekt: 94kg (+-0)

Midje 96.5cm (-3.5cm)

Bryst 113.5cm (-0.5cm)

 

Mener likevel jeg har gått ned noe da jeg ikke rakk å drite før jeg måtte på jobb i dagtidlig, ellers går det vel egentlig greit, litt vel sulten på kveldene men det overlever jeg.

Lenke til kommentar

Uke 2 SK2k17-deff gjennomført

 

 

Vekt: 93.6kg

Midje: 95cm

Bryst: 113cm

 

Nok av mat i magen så denne vekta er nok ikke 100% reéll den heller :) trening går ok, må vel bare fortsette :)

 

 

"If you don't breathe, you don't succeed." - Monkey Prick

Endret av Primer4
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uke 3 SK2k17-deff gjennomført


 


 


Vekt: 92.9kg


Midje: 94.5cm


Bryst: 113cm


 


Under identiske forhold til tidligere innveiinger, trening går fortsatt ok selv om det er noe mindre drivstoff i tanken for bruk på persing, ser fram til å komme meg under 90 igjen :p


 


 


"Sometimes nobody shows up and you automatically win." - Janoy Cresva

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Uke 4 sk2k17 halveis gjennomført 

 

Veide 93 idag tidlig, vet ikke hva som skjer da jeg vet hva jeg har spist og skal ha vært i kaloriunderskudd.

 

Misfornøyd idag så istedefor og dra fram målebåndet nevner jeg litt nøkkeltall angående løftinga siste par ukene.

 

Trap bar mark 4*162.5 (nettopp dukket opp på gym1, drar kun med denne nå, hvem bryr seg om bakside lår/rumpe uansett :psrs note, så trener jeg bakside lår/rumpe og)

Milpress 10*50 (superinnforjævligseigøvelseogøkei)

Benkpress 8*90 (nesten som milpress)

Knebøy 2*150 (kjennes ut som om det kun er hodet som setter grenser her)

 

Blitt mindre energi til discopump men har altså ikke duppet noe særlig i styrke ennå.

 

Edit: søndagsmål:

vekt 92.5kg 

midje 93cm

woopwoop

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Flott. Lykke til. Bra at du endrer livsstil og går for en sunn kropp!

 

Selv har jeg trent mye i perioden 2007-2014, men har vært potet siden det. Det begynner å irritere litt nå, føler meg ikke like komfortabel i vanlig t-shorte f.eks.

 

Så jeg tenkte jeg skulle sette opp et program på 1000 pull ups, 2500 push ups og se hvor lang tid det tar å komme til 0. Har litt problemer med ryggen, så etter det skal jeg kjøre et eller annet program for kjernemuskulatur og eventuelt samtidig eller deretter et "holdningsprogram" for øvre rygg og skuldre for å løfte de litt.

 

Selv foretrekker jeg "naturlig" trening, og lettere vekter med flere repetesjoner. Heller 200 knebøy uten vekter enn 40 med vekter f.eks.. For min del iallefall.

 

Fikk litt ekstra motivasjon av denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...