Gå til innhold

Samsung dominerer mobilsalget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk flest følger vel ikke med på nyhetene like mye som enkelte av oss, men iPhone skal de ha. :)

 

Jepp, grunnen til det er nettopp pga de ikke følger med, og får iPhone-anbefaling fra andre som heller ikke følger med. Dermed blir det en nesten evigvarende spiral. Apple bygde en bra telefon i 2007, men det begynner å bli en del år siden nå, og det finnes mange flere moderne alternativer der ute. Men det tar tid å kvitte seg med et godt rykte, og det tar tid for at den vanlige mannen i gata skjønner at det finnes bedre alternativer der ute.

 

Leste en artikkel at iPhone var mest populært hos de eldre, ikke de yngste lenger. De eldre generasjonene vil alltid henge etter de yngste, så jeg tror de kommende årene vil konkurransen snu kraftig opp ned for Apple - om da de ikke totalrenoverer iOS og lager noe helt nytt og moderne. Slik som Microsoft gjorde med Windows Phone.

Endret av Don Juan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

iPhone er fremdeles den telefonen jeg pleier å anbefale når noen spør meg om hvilken mobil de bør kjøpe. Som oftest fordi folk som trenger å spørre andre om hvilken mobil de bør kjøpe har andre behov enn de som sitter på dette forumet. Jeg syntes overhode ikke det er overraskende at iPhone selger så bra, eller at den er populær blant eldre.

 

Forøvrig syntes jeg ikke det er noe problem at Samsung selger så bra heller. De lager mange gode telefoner og mange rimelige telefoner. Da er det ikke noe annet å forvente. Hadde de sittet på mobiltronen i 15-20 år, så kunne jeg ha sett problemet, men ting endrer seg fort og de har ikke vært på tronen spesielt lenge. Om ikke lenge, så er det noen andre som sitter der. Kanskje Nokia kommer tilbake, eller kanskje Motorola eller HTC plukker seg opp igjen.

Endret av LordErik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Elendig tittel.Snakk om å vri ting i favør samsung.Samsung lager gode tlf. Men jeg bare hater byggekvaliteten og all den plastiken. Føltes så cheap.

 

Ser ut til at f.eks syklistene foretrekker plast/kompositt-materialer foran aluminium. Aluminium er vel sett på som "low-end" der i gården..

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hæ? Er vel samme faen for Netcom hvilke telefoner som selger så lenge de selger vel?

Eller klager de rett og slett fordi de ikke får stor nok del av kaka når det kommer til Samsung og Apple telefoner?

 

Vel, ser en klager på byggkvalitet og matriale. Hva syns du er bra da?

HTC HD2, der her du byggkvalitet og matriale.

Lenke til kommentar
Elendig tittel.Snakk om å vri ting i favør samsung.Samsung lager gode tlf. Men jeg bare hater byggekvaliteten og all den plastiken. Føltes så cheap.
Ser ut til at f.eks syklistene foretrekker plast/kompositt-materialer foran aluminium. Aluminium er vel sett på som "low-end" der i gården..

 

Hva pokker har sykler til felles med en mobiltelefon å gjøre? Og når du først nevner sykler.....her snakker vi carbon......kommer en Samsung telefon med samme carbon legeringene som på syklene....ja da ruler de gata max. ;) En annen årsak til at Carbon blir valgt fremfor aluminum er vekten.

Lenke til kommentar

Elendig tittel.

 

Snakk om å vri ting i favør samsung.

 

Samsung lager gode tlf. Men jeg bare hater byggekvaliteten og all den plastiken. Føltes så cheap.

 

Militæret bruker plast i sine våpen i dag. Å gjett på hvorfor?

 

Det er fordi plast er bedre og lettere enn alluminium, så gå å ta deg en bolle du.

 

Når du tenker plast, så tenker du plast kvalitet som du får i denne.

 

532247292eeb737286d56ad718829a63.jpg

 

Når jeg tenker plast, så tenker jeg dette.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det og koppene er like bøybare, hva så?

Det er vanskelig å få kvalitetsfølelse av tynn plast, det har lett for å bli lett og plastikkaktig :)

 

Du er klar over hvor tynt bakdekselet til Galaxy S II og Note er?

 

Jeg var livredd i starten for å i det hele tatt bøye bakdekselet i frykt for å knekke det. Nå kan jeg nesten bøye den som filmen viser uten å frykte noe.

 

Og hvorfor tror du dette er mulig?

 

Jo det er fordi plasten i Galaxy S II og Note er av ekstremt høy kvalitet. Så hvor dere får tullet i fra at plast er noe dårlige greier må dere jo ha i fra barnestadiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Elendig tittel.Snakk om å vri ting i favør samsung.Samsung lager gode tlf. Men jeg bare hater byggekvaliteten og all den plastiken. Føltes så cheap.
Ser ut til at f.eks syklistene foretrekker plast/kompositt-materialer foran aluminium. Aluminium er vel sett på som "low-end" der i gården..
Hva pokker har sykler til felles med en mobiltelefon å gjøre? Og når du først nevner sykler.....her snakker vi carbon......kommer en Samsung telefon med samme carbon legeringene som på syklene....ja da ruler de gata max. ;) En annen årsak til at Carbon blir valgt fremfor aluminum er vekten.

 

En sykkel er forøvrig ikke laget i Carbon og det er ikke en legering... . Den er laget av karbonfiberarmert plast eller epoxy. En litt fin glassfiber for å si det slik (en god del sterkere) En telefon bør forøvrig ikke være laget av karbonfiberkompositt da denne ikke tåler støt i så stor grad som enkelte andre materialer. Poenget mitt var bare at det er ikke bare glass og alu som er gode byggematerialer. Glass er vel kanskje særdeles dårlig egnet??

 

Dekselet til SGSII/III er vel polykarbonat som forøvrig er bedre egnet en f.eks karbonfiber :

http://no.wikipedia.org/wiki/Polykarbonat

SITAT:

"Polykarbonat selges oftest som «uknuselig plast» under navnet «Makrolon» eller «Lexan» og brukes til butikkvinduer og dørvinduer som skal være støt-, spark- og slagsikre."

Lenke til kommentar

Du kan også bøye koppene tilsvarende uten at de knekker vet du, det er ikke nødvendigvis et tegn på kvalitet ;)

 

Ja, men har du holdt i begge typer plast og bøyd på den en del, så vet du hva jeg er ute etter her og på hva jeg mener.

 

Plasten i disse koppene er noe av det billigste skit plasten man får tak i mens plasten som er i Galaxy Note er av det mest slitesterke plasten som finnes omtrent.

Lenke til kommentar

Du kan også bøye koppene tilsvarende uten at de knekker vet du, det er ikke nødvendigvis et tegn på kvalitet ;)

 

Nei, bøyer du de koppene et par tre ganger vil de mest sannsynlig får tretthetsbrudd og bli lekk.

 

Det samme vil skje med et aluminiumsdeksel. Polykarbonat derimot tåler dette bra.

 

Dette blir det samme som at mange ikke stoler på Dynemaslynger i klatring. Fordi de ser så tynne ut.. Alltid like kult å henge noen opp 100 meter over bakken i en 8mm flat tynn slynge. De har liksom ikke troen på at den kan holde 2 tonn..

Endret av idos
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tynn plast som ikke ligger helt intil noe gir en plastikkaktig følelse, da hjelper det ikke om plasten er av ypperste kvalitet.

Glass og rustfritt stål gir derimot kvalitetsfølelse, og det samme gjør den gamle Nokia E71.

Rustfritt stål og alu er greie nok materialer det. Glass derimot....

Lenke til kommentar

Vi får se om de faktisk bruker Liquidmetal-legeringen i den neste iPhonen, det kan lages svært tynt uten å flekse.

Jeg har hørt flere omtale Samsungtelefoner som bare lette plastikkmobiler osv. og heller gått for HTC som har polycarbonatchassis, eller iPhone 4S, selvsagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liquidmetal ser utvilsomt bra ut..

http://www.liquidmet...processability/

 

Liquidmetal alloys combine over twice the strength of titanium with the processing efficiency of plastics.

 

Altså like sterk som titan til halve vekten, eller samme vekten og dobbelt så sterk.. Imponerende rett og slett.

Jeg vil at min neste telefon skal være laget av Mithril :w00t:

Endret av idos
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...