Gå til innhold

Guide: Kjøp riktig minnekort til mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sannheten er at man kan bruke 64GB kort i de fleste telefoner og tablets.

De må bare formateres rett, med Fat32 da mange telefoner og tablets ikke greier oppgaven selv. http://www.pendriveapps.com/format-fat32-larger-than-32gb/

 

Merk at noen nyere telefoner bruker exFat og ikke Fat32. Disse kan man bruke slik de kommer med exFat ferdig innlagt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

For dem som fortsatt kjøper minnekort i butik gjelder at det er store prisforskjeller der ute. En sjekk på Sandvika storsenter i slutten av juli 2012 viser at butikk A ("alltid billig") tar 999 kr for et Sandisk 32 GB micro SDHC-kort, mens butikk B ("meningen med livet") tar 299,90 for det samme kortet.

Lenke til kommentar

Et annet moment er at minnekortet kan få telefonen til å fryse, det er bare å søke etter "android memory card crash / freeze / reboot". Har akkurat fått min første erfaring med dette, full frys ved oppstart (android 2.3, halvfullt 32GB minnekort), formatterte kortet til slutt og kopierte over den musikken jeg ønsket tilbake på minnekortet, nå fryser ikke telefonen, men den rebooter på måfå. :thumbdown: Har testet med Sandisk og Kingston kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale nettbutikken Mymemory.co.uk . De bruker å ha gode priser på originale merkevarer kombinert med rimelig frakt (2 pund).

 

Eksempelvis Sandisk 32GB Class 10 UHS 30/30 MB/s + SD-adapter: 19,99 pund + 1,99 pund frakt = 204 kr hjem i postkassa. (Kommer med god margin under tollgrensa). Frakttiden er også helt grei. Vanligvis 5-7 dager.

 

Akkurat hva jeg var ute etter. Takker for den! :)

Lenke til kommentar

For dem som fortsatt kjøper minnekort i butik gjelder at det er store prisforskjeller der ute.

 

Dessuten lønner det seg å bestille på nett for å hente i butikk både hos Lefdal og Elkjøp. Et SanDisk 32GB microSD kort klasse 10 koster på nett kr 500,- (Expert 369,-) Hvis du dukker opp i butikken for å plukke fra hyllene kan du risikere å betale 800,- for samme kortet. Jeg har god erfaring med minnekort.no som eies av JapanPhoto. Samme 32GB kort selges der for 275,-. Minnekort.no hevder å ha billigst totalpris hvis frakt også skal tas med i beregningen. Som artikkelen nevner, så går det ann å få tak i 32GB kort til 199,-. Dette er hos proshop som tar 125,- for levering uansett minimumsvekt og størrelse på pakke. Totalpris overstiger da minnekort sine priser

Endret av elaffen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...