Gå til innhold

Råtass-skjermkortet til Sapphire er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er synd er at skjermkortet bråker ekstremt mye dersom en trykker på knappen. Faktisk så mye at de fleste ikke ønsker å bruke den.

 

Har man råd til et slikt kort, er det nesten obligatorisk med vannkjølings oppsett. Idiotisk å kjøre luftkjøling på sånne kort. Med mindre man ikke plages av støy (headset).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som er synd er at skjermkortet bråker ekstremt mye dersom en trykker på knappen. Faktisk så mye at de fleste ikke ønsker å bruke den.

 

Har man råd til et slikt kort, er det nesten obligatorisk med vannkjølings oppsett. Idiotisk å kjøre luftkjøling på sånne kort. Med mindre man ikke plages av støy (headset).

 

Er ikke bare bare å skaffe seg blokk til en custom pcb....

 

Ellers ble jeg fristet, men siden mitt andre amd kort nettopp røk (7970), så blir det for evig og alltid evga sine nvidia kort fra nå av...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som er synd er at skjermkortet bråker ekstremt mye dersom en trykker på knappen. Faktisk så mye at de fleste ikke ønsker å bruke den.

 

Du har dette kortet?

 

Jeg skumleste et par reviews, og ingen av dem klaget nevneverdig over lyden med "knappen på", de nevner den, men virker ikke så ekstremt - men lyd er også en ytterst subjektiv ting da.

Kortet får iallefall skyhøy score på anerkjente hw sites ser jeg.

Lenke til kommentar

Du har dette kortet?

 

Jeg skumleste et par reviews, og ingen av dem klaget nevneverdig over lyden med "knappen på", de nevner den, men virker ikke så ekstremt - men lyd er også en ytterst subjektiv ting da.

Kortet får iallefall skyhøy score på anerkjente hw sites ser jeg.

 

Mange anmeldelser på nettet er ikke kritiske nok ettersom at de ser bort fra ulempene slik som et høyt støynivå og strømforbruk.

 

71.4dB er forferdelig høyt med mindre en sliter med hørselen.

 

http://www.tweaktown...ew/index16.html

Endret av Gigahertz
Lenke til kommentar

I hvilke tilfeller er det en trenger meir enn en kjerne da?

Noen som vet hvorfor en kan ikke se live sendinger som spilles live i Adobe flash på en skjerm mens en spiller på en annen data skjerm? har det noe med en GPU en grafisk jobb? merker dette i Windows 8, her starter flash som egen app når en bruke fullskjerm, og da fryser flash mens en er i et spill som er i fullskjerm på en annen skjerm. Dette var ikke merkbart i Windows 7..

Lenke til kommentar

Du har dette kortet?

 

Jeg skumleste et par reviews, og ingen av dem klaget nevneverdig over lyden med "knappen på", de nevner den, men virker ikke så ekstremt - men lyd er også en ytterst subjektiv ting da.

Kortet får iallefall skyhøy score på anerkjente hw sites ser jeg.

 

Mange anmeldelser på nettet er ikke kritiske nok ettersom at de ser bort fra ulempene slik som et høyt støynivå og strømforbruk.

 

71.4dB er forferdelig høyt med mindre en sliter med hørselen.

 

http://www.tweaktown...ew/index16.html

 

Nå tester dog Tweaktown støynivået på en merkelig måte, nemlig ved å plassere decibelmåleren klint inntil viftene. HD6990 får noenlunde samme score, men måles "kun" til 53dB hos Techpowerup som plasserer måleren én meter fra kortet. Hvem sitter vel med hodet inne i kabinettet? Riktignok, 53dB er ikke akkurat stillegående det heller.

Lenke til kommentar

Det jeg hovedsakelig vil fram til er at denne 'knappen' blir ubrukelig for de fleste ettersom at støynivået er for høyt. Med andre ord så er det nok ikke lurt å kjøpe dette skjermkortet bare på bakgrunn av denne utrolige lille 'knappen'. I tillegg så koster dette skjermkortet nesten like mye som to HD 7970 i CF - er det verdt det? Ikke egentlig men det er selvsagt ikke min avgjørelse.

Lenke til kommentar

jeg har et gtx 680 kort fra asus :D 1340mhz boost og 6,7ghz på minnet :D jeg hører nesten ikke vifta på kortet+ det ligger på rundt 55grader når jeg gamer BF3 på max.

synes det er raskt nokk jeg :D hadde bare nvidia låst opp volt kontroll på korta kunne de sikkert ha kommet mye høyere :D

Lenke til kommentar

jeg har et gtx 680 kort fra asus :D 1340mhz boost og 6,7ghz på minnet :D jeg hører nesten ikke vifta på kortet+ det ligger på rundt 55grader når jeg gamer BF3 på max.

synes det er raskt nokk jeg :D hadde bare nvidia låst opp volt kontroll på korta kunne de sikkert ha kommet mye høyere :D

 

:D :D :D ....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

jeg har et gtx 680 kort fra asus :D 1340mhz boost og 6,7ghz på minnet :D jeg hører nesten ikke vifta på kortet+ det ligger på rundt 55grader når jeg gamer BF3 på max.

synes det er raskt nokk jeg :D hadde bare nvidia låst opp volt kontroll på korta kunne de sikkert ha kommet mye høyere :D

Vanskelig å låse opp en maskinvarebegresning med programvare...

 

Og dette kortet er helt klart verdens raskeste single-GPU kort:

http://hexus.net/tech/reviews/graphics/42577-sapphires-monster-hd-7970-toxic-6gb-three-screens/?page=4

Det slår et GTX 680 i til og med BF3 med 7% i eyefinity-oppløsninger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanskelig å låse opp en maskinvarebegresning med programvare...

 

Og dette kortet er helt klart verdens raskeste single-GPU kort:

http://hexus.net/tec...screens/?page=4

Det slår et GTX 680 i til og med BF3 med 7% i eyefinity-oppløsninger...

 

Kort sagt så har dette kortet et ekstremt høyt støynivå og strømforbruk. I tillegg så koster den 5.295,- kr som er 2.296,- kr mer enn et enkelt HD 7970 eller 1.612,- kr mer enn GTX 680.

 

Med andre ord så leverer kortet forferdelig dårlig pris:ytelse med tanke på at den testen du linket faktisk viser at GTX 680 er raskere enn HD 7970 TOXIC i 4 av 6 situasjoner. Det at HD 7970 TOXIC er litt raskere i eyefinity har lite å si når alle kortene produserer mindre enn 30 FPS…

Endret av Gigahertz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanskelig å låse opp en maskinvarebegresning med programvare...

 

Og dette kortet er helt klart verdens raskeste single-GPU kort:

http://hexus.net/tec...screens/?page=4

Det slår et GTX 680 i til og med BF3 med 7% i eyefinity-oppløsninger...

 

Kort sagt så har dette kortet et ekstremt høyt støynivå og strømforbruk. I tillegg så koster den 5.295,- kr som er 2.296,- kr mer enn et enkelt HD 7970 eller 1.612,- kr mer enn GTX 680.

 

Med andre ord så leverer kortet forferdelig dårlig pris:ytelse med tanke på at den testen du linket faktisk viser at GTX 680 er raskere enn HD 7970 TOXIC i 4 av 6 situasjoner. Det at HD 7970 TOXIC er litt raskere i eyefinity har lite å si når alle kortene produserer mindre enn 30 FPS…

Lite å si i praksis kanskje, men det har fortsatt tronen ;)

Helt enig i at det er elendig ytelse i forhold til kostnader, men det leverer absolutt på løftet om å være verdens kraftigste grafikkort ut av eska.

Lenke til kommentar
Du har dette kortet?Jeg skumleste et par reviews, og ingen av dem klaget nevneverdig over lyden med "knappen på", de nevner den, men virker ikke så ekstremt - men lyd er også en ytterst subjektiv ting da.Kortet får iallefall skyhøy score på anerkjente hw sites ser jeg.
Mange anmeldelser på nettet er ikke kritiske nok ettersom at de ser bort fra ulempene slik som et høyt støynivå og strømforbruk.71.4dB er forferdelig høyt med mindre en sliter med hørselen.http://www.tweaktown...ew/index16.html

 

Målemetoden er helt på trynet og er langt fra virkeligheten. 71.4dB på slike vifter? Gjør dem 10k RPM?

 

Lenke til kommentar

Målemetoden er helt på trynet og er langt fra virkeligheten. 71.4dB på slike vifter? Gjør dem 10k RPM?

 

Kortet produserer 71.4dB cirka 2cm fra viftene. Med andre ord så er ikke målemetoden helt på 'trynet' ettersom at distansen fra en PC og brukeren er varierende - noe som derav fører til at en slik målemetode blir valid. I tillegg så er noen kabinetter mye dårligere til å isolere støy enn andre kabinetter. I forbindelse med dette så kan en slik målemetode henvise til et typisk worst case scenario.

Lenke til kommentar

Med mindre du har kabinettet festet til hodet så burde det altså ikke være noe problem.

 

Det er subjektivt.

 

Jeg syntes at vifter som produserer over 40dB er irriterende selv med en distanse på to meter fra kabinettet som igjen blir skjermet av en stor TV og høyttalere. Med andre ord så blir 44dB ekstremt 'irriterende' etter min mening - men det er selvsagt brukerne selv som avgjør dette.

 

Noise.png

Endret av Gigahertz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...