Gå til innhold

The Old Republic-skaperne snuser på gratisspill (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ukjent terreng er det nok ikke, WoW har gjort det samme i lengre tid med sin prøveversjon som er gratis fram til level 20.

 

Interessant å se hvordan dette vil utvikle seg. SW:TOR vil utvilsomt ha nok abonnenter til å være levedyktig i minst et par år til, men BioWare og EA er definitivt interessert i mer enn at gigantsatsingen deres kun skal være "levedyktig".

Lenke til kommentar

Ukjent terreng er det nok ikke, WoW har gjort det samme i lengre tid med sin prøveversjon som er gratis fram til level 20.Interessant å se hvordan dette vil utvikle seg. SW:TOR vil utvilsomt ha nok abonnenter til å være levedyktig i minst et par år til, men BioWare og EA er definitivt interessert i mer enn at gigantsatsingen deres kun skal være "levedyktig".

 

Mente det var ukjent terreng for BioWare Austin og EA. ;)

Lenke til kommentar

Det som er med de fleste mmorpg spillene er at det er så lite som skiller dem fra WoW. Grind quests og hotkey basert combat er liksom ikke like kult nå som det var for 7 år siden.

For 5 år siden så slukte jeg alt som hadde med mmorpg å gjøre, men merker nå at jeg svinger mer og mer over til spill hvor jeg faktisk kan sette spillet på pause og fortsette senere, uten å måtte tenke på hva vennene mine gjør for å holde meg rundt deres nivå slik at vi kan spille sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

MMO markedet har forandret seg betydelig. Selv giganten WoW er faktisk på sykeleiet. Jeg tror dette er en lur beslutning av BioWare og EA. Sats heller på en modell av virtuell og ekte blandingsøkonomi ala. Guild Wars 2.

 

Tjaaa, vi får se når Mist of Pandaria blir lansert. Det blir en solid boost da. Dessuten er det tross alt 8 millioner som spiller WoW nå så langt ut i Cataclysm. Tror WoW har leeeeenge igjen før det dør ut.

Lenke til kommentar
MMO markedet har forandret seg betydelig. Selv giganten WoW er faktisk på sykeleiet. Jeg tror dette er en lur beslutning av BioWare og EA. Sats heller på en modell av virtuell og ekte blandingsøkonomi ala. Guild Wars 2.
Tjaaa, vi får se når Mist of Pandaria blir lansert. Det blir en solid boost da. Dessuten er det tross alt 8 millioner som spiller WoW nå så langt ut i Cataclysm. Tror WoW har leeeeenge igjen før det dør ut.

 

Blizzard sier de har 10 millioner spillere. Men salgstall, investorrapporter, servercensus og døde servere vitner om at den store majoriteten av disse befinner seg i Kina. Jeg tror ikke Pandaria effekten blir så stor utenfor Kina.

Lenke til kommentar

Alle spill dør før eller senere

WoW er ikke noe unntak til tross for expansions.

Det blir bare å ta mer tid med WoW siden det ble så voldsomt populært og blizzard traff med hammeren nøyaktig på spikeren for å si det sånn.

Folk blir å gå lei det bare det går nok tid og finner seg andre spill å spille.

Lenke til kommentar
MMO markedet har forandret seg betydelig. Selv giganten WoW er faktisk på sykeleiet. Jeg tror dette er en lur beslutning av BioWare og EA. Sats heller på en modell av virtuell og ekte blandingsøkonomi ala. Guild Wars 2.
Tjaaa, vi får se når Mist of Pandaria blir lansert. Det blir en solid boost da. Dessuten er det tross alt 8 millioner som spiller WoW nå så langt ut i Cataclysm. Tror WoW har leeeeenge igjen før det dør ut.

 

Blizzard sier de har 10 millioner spillere. Men salgstall, investorrapporter, servercensus og døde servere vitner om at den store majoriteten av disse befinner seg i Kina. Jeg tror ikke Pandaria effekten blir så stor utenfor Kina.

 

De hadde 10.2 millioner Desember 2011. Hvor mange de har nå er vel ikke offisielt. Jeg tror WoW får en oppgang med Mist of Pandaria. Også i Europa og USA. Trodde forresten kineserne hadde problemer med panda bruk i media? Gjorde ikke de så mye ut av Kung Fu Panda filmen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...