Gå til innhold

Måtte velge mellom GFWL eller Windows 8 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft er blant de aller verste å forhandle med. Et drakonisk avtaleverk som er designet for flere titalls advokater på hver side av bordet gjør at små/indie utviklere er sjanseløse, og bruker altfor mye tid på å få ting i orden.

 

Noe som er synd for xlb/xbla var i utgangspunktet en meget god plattform for nettopp disse utviklerene. Det håpløse rammeverket rundt gjør at plattformen har mistet det meste av relevans den en gang hadde.

 

Steam (og forhåpentligvis snart gog) har forlengst tatt over fakkelen microsoft hadde tenkt seg til xbla og de har kun seg selv å takke.

Lenke til kommentar

Sjansane for at eg ville ha "oppgradert" til Windows 8 var ikkje so høge i utgangspunktet, men dei er i alle fall no endå lågare.

 

Eg mislikar sterkt måten Microsoft prøver å presse folk til å betale for nye versjonar dei ikkje eigentleg ønskar seg på.

 

Kay

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut til at Metro kommer til å få omtrent samme mottakelsen som Ribbons i Office 2007.

 

Jeg tenker at etter enhver rævva windows-versjon så strammer de seg opp. Eller kanskje det er omvendt. Vil i alle fall ikke avskrive Windows 9 dersom/når Windows 8 ikke får en strålende mottakelse.

 

Motivet med Windows 8 er å "fikse" at Windows ikke er god på moderne input (les: touch). Motivet med Windows 9 må være å få tilbake alle de som ikke synes touch rettferdiggjør en hel utviklingssyklus for et desktop OS.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Tradisjonen tro er det annenhver Windows-utgivelse som er bra. Hvis dette stemmer kan vi trygt hoppe over Windows 8.

 

Det stemmer jo faktisk. 95 var rævva. 98 bra. Millennium rævva. XP bra. Vista rævva. W7 bra. W8...

 

Jeg tror problemet ligger i at MS på død og liv skal gjøre en totalforandring hver gang lager noe som virkelig fungerer. Windows 8 er helt tydelig myntet på berøringsskjermer og det hadde kanskje vært greiere om de fokuserte kun på det og kalte det Windows Touch. Så kunne de laget W8 parallelt for skrivebords PCer.

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...