Gå til innhold

Bitt av flybasillen (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft Flight er en gigantisk blunder for Microsoft. Nå holder de på med å slippe DLC-fly som ikke har cockpits engang. Stort sett bare gamle warbirds fra WWII også, som virker ganske malplassert i et spill der man ikke kan ha luftkamper.

 

Forøvrig er jeg helt enig med deg, Joachim. FSX er en perle det stadig kommer masse nytt tredjepartsinnhold til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har holdt på med FSX i noen år og artikkelforfatter har helt rett; Det "kreves" tilleggspakker. Det blir virkelig artig når en etterhvert mestrer PMDG fly og andre pakker har forbedret alt fra ATC til vær og grafikk.

Så har du online med virkelige folk som controller'e.

Lenke til kommentar

Første møte med flysim om man kan kalle det, var F22 til sega megadrive. Har det fremdeles og det får min gode gamle sega til å knele helt, med svært lav fps. Men var jækla artig i sin tid. Første pc flyspill var Retalitor (også F22 spill) på 486. Så var det European air war, og til slutt de siste 10 årene IL2 sturmovik. Har aldri klart å bevege meg inn i sivil luftransport, da jeg fort savner ett par maskingevær. Men også fordi ingen spill har klart og nærme seg IL2 sin realisme når det gjelder hvordan flyene oppfører seg i luften. Prøv å lande ett bombefly i Il2 framfor å lande ett tilsvavrende fly i FSX.

 

Kjøpte meg ny jostick for litt siden, etter å hatt X45 i nesten 10 år. Det ble en Logitech G940, meget fin og god stikke :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Første møte med flysim om man kan kalle det, var F22 til sega megadrive. Har det fremdeles og det får min gode gamle sega til å knele helt, med svært lav fps.

He, he .. mimre. Jeg startet vel med Amiga's F18 Interceptor i sin tid.

Prøv å lande ett bombefly i Il2 framfor å lande ett tilsvavrende fly i FSX.

I FSX er det flyene selv som avgjør hvor realistisk det hele blir. Flyene som kommer med simulatoren er håpløst urealistiske, men det finnes (som nevnt over) gode tilleggspakker.

Lenke til kommentar

Jeg har holdt på med FSX i noen år og artikkelforfatter har helt rett; Det "kreves" tilleggspakker. Det blir virkelig artig når en etterhvert mestrer PMDG fly og andre pakker har forbedret alt fra ATC til vær og grafikk.Så har du online med virkelige folk som controller'e.

 

Enig. PMDGs 737 NGX-serie, blant annet, er gull verdt :D

Endret av Scoops
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tittet litt på noen videoer på Youtube etter å ha lest denne artikkelen, og må si meg mektig imponert av grafikken til disse scenery pakkene fra Orbx. Noen som vet sånn ca. hva disse krever av spesifikasjoner? Regner med at du trenger noe mer på innsiden av maskinen enn det du gjør med en ren FSX installasjon?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tittet litt på noen videoer på Youtube etter å ha lest denne artikkelen, og må si meg mektig imponert av grafikken til disse scenery pakkene fra Orbx. Noen som vet sånn ca. hva disse krever av spesifikasjoner? Regner med at du trenger noe mer på innsiden av maskinen enn det du gjør med en ren FSX installasjon?

Både og, ute i villmarken merker jeg lite forskjell men i storbyer kan det være mye mer krevende. Heldigvis har Flight Sim mange innstillingsmuligheter slik at du f.eks. kan skru ned på mengden hus, trær osv som autogenereres, og det hjelper.

 

Lenke til kommentar

Skal sies at FSX er et syv år gammelt spill med en grafikkmotor som virkelig ikke drar særlig utbytte av moderne maskinvare. Siden ACES har blitt lagt ned og Flight kastet i søpla av MS er det egentlig kun X-Plane igjen og jeg tror det er her utviklingen vil skje fremover og at tredjepart-utviklere som PMDG osv vil gå over til X-Plane etterhvert. X-Plane er helt nydelig synes jeg.

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...