Gå til innhold

Test: Nvidia GeForce GTX 690


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tansa funker vist ikke så godt for dere om dagen ( eller rettskrivnings programmet :p hehe )

 

*Nvidias flaggskip med to kjerner tar er heftig, men det koster skjorta ? og litt til.* Bare jeg som ikke skjønner den her ?

 

Det er du nok ikke alene om, beklager denne feilen. Vi kjørte ut saken med en gammel ingress som ikke var ment for bruk - feilen er nå rettet :-)

Lenke til kommentar

Tansa funker vist ikke så godt for dere om dagen ( eller rettskrivnings programmet :p hehe )*Nvidias flaggskip med to kjerner tar er heftig, men det koster skjorta ? og litt til.* Bare jeg som ikke skjønner den her ?

 

Det samme kan sies om din bruk av orddeling. Man kaster ikke stein i glasshus. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når kommer AMDs 6990? De er trege med å lansere denne generasjons tokjernekort.

Det er vel HD7990 du mener, HD6990 har vært ute en stund.. Skjønner forvirringen dog når dette står i konklusjonen:

Når det er sagt skal det bli veldig spennende å se hva AMD kan levere når de en gang i fremtiden får lansert sitt tokjernede skjermkort ? Radeon HD 6990.

Du er mao ikke alene om å blande kortene litt..

 

AMD's tokjerneversjon skal vel lanseres neste måned, og mye tyder på 2 likt klokkede kjerner som HD7970, eller faktisk litt høyere. Dette fordi prosessen på tahiti nå tillater lavere volt på høyere klokkefrekvens, og nye referanse HD7970 skal komme med 1ghz klokk fremover uten hopp i TDP..

Endret av Ourasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke for å være en dust/troll/whatever, men dere må virkelig jobbe med testene deres. Ikke er de utfyllende utover det sedvanlig effekt, temperatur, støy og fps-målingene, og tilbyr dermed ingenting nytt eller spennende utover det man finner på anandtech, techpowerup, guru3d, xbitlabs, etc.

 

En nyttig måling jeg gjerne skulle sett var ytelse per krone (i 1920x1x00 og 2560x1600 hvor det faktisk er relevant) og ytelse per watt. Ytelse per krone er jo noe dere får monoopl på om dere skulle begynne å måle dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm, ATI 6990 koster under 5000 kr, og denne koster nesten 8000 kr, og de yter ikke så langt fra hverandre..

 

Kortene er milevis fra hverandre i følge tester som har målt jevnhet i bildeflyten. SLI virker tilfredsstillende på GTX 690 pga lite stuttering, høy ytelse og lav effektbruk.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Hvordan vil ett slik kort yte under 3d spilling?

 

Ser i testen at under BF3 gir kortet ved 2560x1600 oppløsning en Min/Avg fps på 80/103.

 

Kan en da si at en vil få tilnærmet fps i 3d ved 1920x1080 oppløsning?

 

2560 * 1600 = 4.096

1920 * 1080 = 2.074 * 2 (trenger dobbelt med fps) = 4.147

 

Hvis noen forstår tankegangen min...

 

Lenke til kommentar

Funker dersom du skrur av litt eye-candy. 3D-spilling er stort sett for casual-gamere. Aldri hørt om noen seriøse som var interessert i 3D-gaming. Blir noe i samme bane som at mange som kjøper 3-skjerm-oppsett selger unnna skjermene innen 6 måneder. Kult å prøve, men har lite for seg i praksis.

Lenke til kommentar

Pris 680 4200 kr

Pris 670 3200 kr

Å kjøpe 680 nå i forhold til at du får 670 som er hakk i hel på ytelse men til 1000 kr mindre, er for meg ein gåte. Kan nesten virke som Nvidia skyter seg sjølv i foten med og lansere 670 med denne ytelsen og denne prisen.

 

670 SLI yter så og si det samme som 690 til 1500 mindre.

 

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-670-2-and-3way-sli-review/

Lenke til kommentar
Det samme kan sies om din bruk av orddeling

Noooo!

Mar kløft - er orddelingsfeil , her er det to ord som er delt på feil sted, selv om de ikke skal deles.

Mark løft - er særskriving , men det er blitt en norm å kalle denne type feil for orddelingsfeil.

 

rettskrivnings programmet

= Særskriving , ikke orddelingsfeil.

 

3D må vel være for spill som ikke er avhengig av FPS.

Lenke til kommentar

Hmm, ATI 6990 koster under 5000 kr, og denne koster nesten 8000 kr, og de yter ikke så langt fra hverandre..

 

Kortene er milevis fra hverandre i følge tester som har målt jevnhet i bildeflyten. SLI virker tilfredsstillende på GTX 690 pga lite stuttering, høy ytelse og lav effektbruk.

 

"Milevis unna" litt av en overdrivelse :) Om kortet klarer 60 fps i dagens spilll , trenger man virkelig ikke noe mer... Men for folk som spiller med flere skjermer i høye oppløsninger osv vil det være nødvendig med et slikt kort. Har self et 570 GTX kort, og sliter ikke med for lav FPS

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Pris 680 4200 kr

Pris 670 3200 kr

Å kjøpe 680 nå i forhold til at du får 670 som er hakk i hel på ytelse men til 1000 kr mindre, er for meg ein gåte. Kan nesten virke som Nvidia skyter seg sjølv i foten med og lansere 670 med denne ytelsen og denne prisen.

 

670 SLI yter så og si det samme som 690 til 1500 mindre.

 

http://www.guru3d.co...way-sli-review/

 

Hvorfor spare inn på grafikkort når man heller kan spare inn på andre ting isteden?

Lenke til kommentar

Hmm, ATI 6990 koster under 5000 kr, og denne koster nesten 8000 kr, og de yter ikke så langt fra hverandre..

 

Kortene er milevis fra hverandre i følge tester som har målt jevnhet i bildeflyten. SLI virker tilfredsstillende på GTX 690 pga lite stuttering, høy ytelse og lav effektbruk.

 

"Milevis unna" litt av en overdrivelse :) Om kortet klarer 60 fps i dagens spilll , trenger man virkelig ikke noe mer... Men for folk som spiller med flere skjermer i høye oppløsninger osv vil det være nødvendig med et slikt kort. Har self et 570 GTX kort, og sliter ikke med for lav FPS

 

Fra 1999 - 2008 kjørte jeg 120 Hz i gaming. Nå har jeg kjørt 60 FPS i 4 år og det er ikke nok for meg lenger. Trenger mer flyt.

 

Det er ikke selve ytelsen som er milevis unna på GTX 690 men jevnheten i bildene. 6990 og 590 er tilnermet uspiselig. 7970 CF er greit nok med 2 kort og brukbart med 3 kort, men 680 SLI og spesielt 690 skiller seg tydelig ut.

 

Jeg synes også¨at mitt fabrikklokkede GTX 480 yter godt og bråker lite, men jeg har hatt det i snart to år nå og jeg blir ikke yngre. Jeg vil videre. Kunne sikkert greid meg 3 år til med kortet jeg har nå, men hvorfor ikke unne meg litt maskinvare når jeg har interessen for det.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...