Gå til innhold

Test: CM Storm Trigger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Black knappene er absolutt ikke noe jeg vil anbefale noen som kommer til å skrive mer enn 10 ord om dagen, de er kjempe gode å spille med (du kommer til å elske hvor fort man kan dobbel tap'e med knappene), men disse MX Black knappene er HARDE!

Bruker personlig MX Red, disse har det samme knappe-designet bare mindre motstand, knallgode til FPS gaming.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Black knappene er absolutt ikke noe jeg vil anbefale noen som kommer til å skrive mer enn 10 ord om dagen, de er kjempe gode å spille med (du kommer til å elske hvor fort man kan dobbel tap'e med knappene), men disse MX Black knappene er HARDE!

Bruker personlig MX Red, disse har det samme knappe-designet bare mindre motstand, knallgode til FPS gaming.

 

Nok en gang kommer en bruker med et fint innspill som får en til å tenke seg om og fører til at man må gjøre øvrige undersøkelser før man tenker på kjøp.

I disse tider når dere beer folk om å skru av adblock burde vel tester ha kunnskap utover det h*n har lest på produsentens hjemmeside før konklusjon skrives.

 

Hadde det ikke vært for Qweel her kunne mange lesere med mitt kunnskapsnivå kjøpt dette til FPS spilling.

 

Geit nok dette sikker e mye en smakssak, men vel verdt å nevne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Ettersom mekaniske tastaturer er den "nye" trenden, ser det ut til at jeg kan beholde mitt trofaste Keytronic Lifetime Designer noen år til :)
så du kjøper tastaturer etter hva som er "bra"og ikke etter hva du syns er best?

 

Tenkte vel mer i retning av at mitt gamle tastatur er mekanisk, slik den nye trenden er............ :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

overclock.net sin mekanisk tastatur side forteller mye hvordan de forskjellige cherry-tastene er. Det bør kanskje poengteres at lineære taster som cherry mx svart og rød hovedsaklig er ment for spillbruk og dertil ikke spesielt vennlige til skriving.

 

Blå, som jeg har, egner seg klart best til skriving, nettopp fordi "dobbeltapping" er noe upraktisk til tider. En mellomting for mannen i gata - som spiller litt og skriver en del - vil nok foretrekke en taktil variant som brune taster. Da de fungerer greit til både spilling og skriving.

 

Som med alt annet, mekaniske taster er veldig individuelt og noen liker tunge taster, andre ikke.

Lenke til kommentar

det var nevnt at det mangler tilkobling til mikrofon og hodetelefoner.

 

slik jeg forstår det så må man enten ha egne lyd tilkoblinger (jack plugger) eller så kan man bruke de vanlige usb tilkoblingene.

er ikke det riktig?

 

 

Da ser jeg ikke noen behov for ekstra tilkoblinger til heddset og mikrofon når det heller ikke går noen slike kabel mellom pc og tastatur ( det var kansje det man mente var mangelen ?)

Lenke til kommentar
Ettersom mekaniske tastaturer er den "nye" trenden, ser det ut til at jeg kan beholde mitt trofaste Keytronic Lifetime Designer noen år til :)
så du kjøper tastaturer etter hva som er "bra"og ikke etter hva du syns er best?
Tenkte vel mer i retning av at mitt gamle tastatur er mekanisk, slik den nye trenden er............ :)

 

offtopic:

Du ville vel heller bare informere om at du var en "trendsetter" som hadde mekanisk tastatur før "alle andre". Liker ikke selvskryt jeg, derfor liker jeg ikke folk flest : (

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har tenkt på å bytte ut mitt gamle tastatur med dette... Slik det står i testen at det ikke er utgang til headset og mic er vel på grunn av at de har basert seg på at CM Storm Sirus 5.1 som da bruker 2 USB kontakter skal passe til dette. For min del gjør det ikke noe om at det ikke finnes vanlig utgang til headset og mic :p

Lenke til kommentar

For potensielle kjøpere er det verdt å merke seg at denne modellen er fra en annen produsent enn CM Storm Quickfire Rapid-serien (Costar, finnes med Cherry MX blå/svart/brun/rød), nemlig iOne. Det gjelder visstnok også Quickfire Pro.

 

iOne er ikke akkurat kjent for kvalitetsarbeid, kan man si. Jeg ville styrt unna og heller ventet på at de andre Quickfire blir tilgjengelige i Gnore. Jeg har kun sett modellen med svarte Cherry MX-brytere, den koster ~700 NOK.

 

Merk også at Quickfire Rapid Red har et litt annet utseende enn de andre i serien. Samme grunndesign, annerledes dekor.

 

 

Ettersom mekaniske tastaturer er den "nye" trenden, ser det ut til at jeg kan beholde mitt trofaste Keytronic Lifetime Designer noen år til :)

 

Trend og trend, fru Blom. Jeg er heller av den oppfatning at produksjonskostnadene har gått ned såpass at det er lønnsomt for de "store" spillerutstyrselskapene å kunne tilby mekaniske tastatur (av varierende kvalitet, riktignok) til en ikke altfor skyhøy pris. Dessuten, mekaniske tastaturer i en eller annen form har blitt brukt av folk som taster mye i lang, lang tid. På den videregående skolen jeg gikk, hadde vi gode, gamle IBM-tastatur med Buckling-fjærer i "datalabben".

 

Mekaniske tastaturer har ikke vært særlig synlig i markedet fordi de historisk sett har vært og er ganske dyre, ikke så mange kjøper til stadighet nye ettersom de ikke blir progressivt dårligere slik som membrantastatur, og tatt begge disse faktorene i betraktning har ikke utvalget av butikker som tilbyr tastaturene vært bredt.

 

Dette igjen virker ikke akkurat som et insentiv for at generelle datanettsteder som hw.no vil poste omtaler og nyheter vedrørende mekaniske tastatur.

 

 

Edit: Jeg var vel ilsk i innledningen av svaret til herr Jonez og la vondviljen til i oppfatningen av "nye trenden". Beklager.

Endret av Lch
Lenke til kommentar

Blir ikke helt riktig å gi minus for manglende headsett inn/ut-gang. Det finnes da faktisk to slike der!

 

USB er jevnt over MYE bedre til lyd enn de mini-jack inngangene man finner på et hovedkort eller lavpris lydkort. Og da slipper du ekstra ledninger til maskinen ;-)

 

Det er kanskje på tide å oppgradere kriteriene for testene til litt mere moderne teknologi?

Lenke til kommentar

USB er jevnt over MYE bedre til lyd enn de mini-jack inngangene man finner på et hovedkort eller lavpris lydkort.

 

hvordan da ?

Det er da snakk om to helt forskjellige måter å "overføre" lyden på.

 

Det er helt riktig, og det er der kvalitetsforskjellen ligger.

 

Inn- og utganger på et hovedkort (og billige lydkort for den del) er ubalanserte (ikke beskyttet) slik at de mottar mye støy fra omgivelsene. Pluggene og loddingene av kabler gjør det ikke mindre utsatt.

 

USB derimot krever at du har et "lydkort" i forbindelse med headsettet og etter at lyden din er digitalisert så overføres den som et datasignal over USB forbindelsen - uten noen form for støypåvirkning. I tillegg foregår digitaliseringen på litt lengre avstand fra komponentene inne selve PC'en, så det er lettere å skjerme mot støy.

 

Svært mange lydenheter i profesjonell sammenheng bruker eksterne enheter til digitalisering og kobler til datamaskinen via USB, Firewire, optisk fiber eller andre måter.

Lenke til kommentar

jeg er sikker på at selv om jeg hører forskjell på god og dårlig lyd så klare jeg å merke forskjell hovedkort-lydkort og et som er et tilleggskort .

Hvis man har skikkelige kabler og et godt lyd kor så er denne forskjellen mellom analoge lydsignaler digitale for det meste bare teori.

Dette er noe en normal person ville høre liten forskjell på

Lenke til kommentar
jeg er sikker på at selv om jeg hører forskjell på god og dårlig lyd så klare jeg å merke forskjell hovedkort-lydkort og et som er et tilleggskort . Hvis man har skikkelige kabler og et godt lyd kor så er denne forskjellen mellom analoge lydsignaler digitale for det meste bare teori. Dette er noe en normal person ville høre liten forskjell på

 

Jeg er en normal person, selv om jeg har lyd og bilde som jobb :-)

 

Merk deg - jeg sa "lavpris" og "billige" lydkort - det skal godt gjøres å høre noen forskjell på det og lydkortet på hovedkortet. Og det å bruke "gode" kabler til slikt er å kaste perler for svin. Det er og blir oppfangere for støy siden kablene ikke har noen balansering.

 

Jeg har også brukt dyrere og bedre lydkort i en PC, men utenom de proffe variantene så er det ingenting som har slått usb utgavene.

 

Men det blir litt for dumt å diskutere dette. Poenget er at testeren gav minus fordi det manglet minijack. Det blir som å gi minus på en test av skjermkort fordi det mangler VGA utgang. Jeg håper virkelig alle minijacktilkoblinger forsvinner fra pc-verden snart...

Lenke til kommentar

sikker på at du ikke hører bedre en det som regnes som normalt her ?

( det er nemlig mange som tar feil)

 

Å ønske vekk minijack tilkobling er det samme som for andre å ønske vekk CD og DVD platene.

Med andre or å påtvinge mange det de ikke ønsker.

 

Det er ikke alle som ønsker at lydkortet skal være i høyttalerne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...