Gå til innhold

Test: Silverstone Temjin TJ04-E


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker meg et design av et kabinett som har plass til et skjermkort av lengden 10" / 25,4 cm og ellers er evig minimalistisk.

 

Det jeg prøver å si er egentlig at det virker rart hvordan standard-utformelsen på kabinetter er bygget på å ha et usannsynlig høyt antall harddisker. Ola Nordmann bruker sjeldent mer enn et par harddisker.

 

Merk at jeg vil gjerne ha både og, men når jeg ser et så vakkert stilikon som Silverstone har laget her, så ser jeg også potensialet til noe mer målrettet allmennheten.

Lenke til kommentar

Nå må det kanskje påpekes at man monterer som regel ikke harddisker hver dag og da mener jeg i alle fall at et slikt minus kanskje ikke er et så stort minus alikevell.

Det at harddiskene også har med en egen kabel som er dimensjonert til å koble til 4x disker på en gang uten videre kabelrot er noe jeg har savnet fra Corsair serien og som gjør at det tar litt mindre tid og fikling å få til ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg et design av et kabinett som har plass til et skjermkort av lengden 10" / 25,4 cm og ellers er evig minimalistisk. Det jeg prøver å si er egentlig at det virker rart hvordan standard-utformelsen på kabinetter er bygget på å ha et usannsynlig høyt antall harddisker. Ola Nordmann bruker sjeldent mer enn et par harddisker.Merk at jeg vil gjerne ha både og, men når jeg ser et så vakkert stilikon som Silverstone har laget her, så ser jeg også potensialet til noe mer målrettet allmennheten.

 

silverstone ft02??

Lenke til kommentar

Regner med at du tenker på FT03, Sindre. Det kabinettet har et ganske snodig interiør, og tar skjermkort helt opp til 13,77". Om man skal sammenligne noe, så kan man ta for seg Ultrabook standarden for bærbare. Da hadde ikke FT03 vært en ultrabook pga løse rammer. :)

 

Jeg søker selvsagt det perfekte. 10" er tatt fra det faktum at GTX 680 er presis så lang.

Lenke til kommentar

Synes de heller burde lage en remake av Silverstone Fortress FT01. Noen få forbedringer på det kabinettet så har man det ultimate miditower både utseendemessig og praktisk.

 

Tragisk at FT01 ikke lenger er i salg. Heldigvis har jeg 1stk i bruk og 1stk uåpnet. :love:

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

virka som et ok kabinett dette. eneste var en noe tungvin diskmontering.

 

men for å spørre dere som tester disse kabinettene, har dere planer om å teste nye cosmos 2 som kom for et par mnder sia? jeg har et her hjemme, og skulle gjerne sett at dere tok en test på det, spesielt siden dere aldri testa cm stacker 830 kassa som jeg brukte før. (enda jeg spurte flere ganger :p)

Lenke til kommentar

Håpløst gammeldags.Et moderne kabinett i dag burde ha en plass eller to for 2,5 disker/SSD. Holder lenge med en 5,25 ekstern port da optiske drev nesten ikke brukes lengre. Et par interne 3,5 plasser er mer enn nok.

 

Jeg har 128 GB SSD i lapptoppen og 32GB som systemdisk i min stasjonære pc. Det som ikke får plass på lapptoppen lagres i en nettsky.

Lenke til kommentar

Synes de heller burde lage en remake av Silverstone Fortress FT01. Noen få forbedringer på det kabinettet så har man det ultimate miditower både utseendemessig og praktisk.

 

Tragisk at FT01 ikke lenger er i salg. Heldigvis har jeg 1stk i bruk og 1stk uåpnet. :love:

qrglep.jpg

 

Hehe. :love:

Jeg har vanskelig for å skjønne hvordan en firkantet svart boks skiller seg nok ut i mengden av firkantede svarte bokser til at man kan kalle det et stilikon.

Svaret ligger i detaljene.

Lenke til kommentar

hva er det som er bra med dette kabinettet? ikke spesielt utseende(stilrent men?) og dyrt, tung kabelordning og liten GPU plass. til 4-500 kroner hadde dette kanskje vert noe men 1000 kroner for et helt "vanlig" kabinett...men for all del kjøp hvis dere vill :)

 

snakker du om kabinettet til silverstone? det har tross alt plass til 6 ssd disker. kabelordninga var jo helt grei. vekta er ok, utseende er greit dersom du liker det enkelt og ikke flashy. prisen er ikke for ille den heller, men mye konkuranse i den prisklassa er det riktignok. jeg hadde nok valgt noe med en litt enklere diskmontering.

Lenke til kommentar

hva er det som er bra med dette kabinettet? ikke spesielt utseende(stilrent men?) og dyrt, tung kabelordning og liten GPU plass. til 4-500 kroner hadde dette kanskje vert noe men 1000 kroner for et helt "vanlig" kabinett...men for all del kjøp hvis dere vill :)

Helt enig! Det hadde vært mye bedre hvis det var laget av løvtynt bladstål, veide 4,5kg, hadde 4x140mm vifteplasser på hvert sidepanel, hvorav de øvrige panelene var helt perforerte, LED's og katoder rundt det hele, og ikke minst skrueløs montering med grønne og lilla plastremser.

 

Neeei - dette er nok et kabinett for oss traustinger som kjøper ett hvert 5. år - omtrent like ofte som vi oppgraderer den minimale innmaten også. Tungt, få vifteplasser og stilrenhet får pluss i min bok, da dét sørger for at man legger minst mulig merke til stålboksen som ruver som et monument over fordums tid. Hadde jeg ikke allerede vært alldeles fornøyd med mitt Antec Solo så hadde dette muligens vært noe for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Savner virkelig flere kabinetter av mindre størrelse, stilfult design, men med full støtte for ATX og de største skjermkortene...

Hva sødern skal vi med 3-4stk. 5,25" brønner? Bruker knapt optisk stasjon 1 gang pr mnd.. Brenne en plate har jeg ikke gjort på 2-3år..

Og hva med 6++ 3.5" brønner? Gi meg 2 brønner for mulighet til Raid. SSD kan bare legges et sted uansett...

 

Sett PSU i front så sparer man fort 10CM på høyden alene i et kabinettdesign..

 

Raskt forslag:

post-129856-0-67359400-1333969537_thumb.png

 

 

Jeg vil ha noe med god ventilasjon, ikke bråker som jet-jager, og ikke tar opp halve pulten, men som også har full ATX støtte, plass til store GPUer, og har gode løsninger..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...