Gå til innhold

Ny utgave av XBMC er tilgjengelig nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt XBMC en stund og er godt fornøyd. Det jeg savner er støtte for HD-lydformatene, men hvis jeg har fortstått det riktig så er det avspilleren XBMC bruker som ikke støtter disse formatene enda.

Det jeg derimot liker er støtten for å spille av full blu-ray, dog rippet til harddisk (ISO/videomappe).

 

Brukte Aeon Nox-skinnet en stund, men nå bruker jeg Quartz, ett ATV-inspirert skin. Det er veldig minimalt, så det kan anbefales for de opplever treighet når de blar gjennom videoer/musikk/bilder/whatever.

Lenke til kommentar

dette kaller jeg ikke gode første inntrykk. lyden måtte jeg manuelt konfigurere så den fungerte. men fikk 5.1 hdmi og passthrough til å funke. vsync fungerte ikke. og smb fikk jeg ivertfall ikke til å fungere. connection timeout. selv om jeg putta inn ip share bruker og psw manuelt, fungerte det ikke. katastrofalt å lansere denne som stabil.

Lenke til kommentar

dette kaller jeg ikke gode første inntrykk. lyden måtte jeg manuelt konfigurere så den fungerte. men fikk 5.1 hdmi og passthrough til å funke. vsync fungerte ikke. og smb fikk jeg ivertfall ikke til å fungere. connection timeout. selv om jeg putta inn ip share bruker og psw manuelt, fungerte det ikke. katastrofalt å lansere denne som stabil.

 

Xbmc (eden) har vært stabil siden andre beta. At du ikke klarer å fikse Smb gjør ikke et program katastrofalt.

Lenke til kommentar

ganske stor forskjell på xbmcbuntu og xbmc@windows. =)

Hva er hovedtrekkene på forskjellene med XBMC på disse plattformene?

(har ikke selv testet programvaren, så jeg spør av nysgjerrighet)

 

ingen veldig synlige, men hele det underliggende systemet. dvs at om du allerede har ubuntu som er ferdig konfigurert og ububugget så vil xbmc@ubuntu sikkert fungere som det skal. men som live produkt (som jeg testet det) fungerte veldig få ting som det skulle. testa på laptopen min med nvidia optimus, på den starta ikke xorg engang. og på a6-3500 så var det dårlige drivere som var skyld i de mest alvorlige problemene, for jeg hadde klart å konfigurere smb til å funke ( /etc/smb.conf? ). men i windows der begge plattformene mine funker som det skal, funker også xbmc.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...