Gå til innhold

Skjermen som parkerer andre skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folkens dette er ingen "vanlig" skjerm, vist ikke folk vet hva en referansemonitor er så er det altså en monitor man bruker i tv/film industrien(veldig hendig i de bransjene) for å forsikre at farger og kontraster vises så likt som mulig på alt av skjermer....

 

hardware.no:

"Dermed kan de passe på at bildet ikke ser dårlig ut på nettopp din skjerm."

Lenke til kommentar

Selv for å være referansemonitor var det en frisk pris, og faktisk relativt stor for å være en referanse monitor, de fleste andre produsenter ligger rundt 22-24" med en pris på opp mot 200 lapper. Primært postproduksjon for film, reklame og evnt kamerakontroll i produksjonsammenheng som bruker slikt.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke som sony sine LEDtver, men saken er at det er LCD og led bak dette igjen, for å gi bedre effekt.

 

Jeg spurte om sony sin crystal led :-)

 

Sonys Crystal LED er bedre. På en måte. Dolby skjermen har 1500 lys soner, som totalt skal dekke ca 2 millioner pixler. Min egen Philips 21:9 TV, som er en av de bedre med denne teknologien på forbrukermarkedet har etter hva jeg husker litt over 250 soner.

 

Sonys Crystal LED har 1 diode pr pixel. Altså teoretisk bedre. Forskjellen på dette og OLED er at det fortsatt er ett LCD sjikt som må lyses igjennom.

 

Dolby monitoren har nok en god del elektronikk som fordyrer den. Samt at den selges til bedrifter.

Bedrifter betaler som regel mye mer for tjenester enn normale folk må. Det gjelder de fleste tjenester som internett osv også.

 

Så er det også mengde. Noen hundre produksjonselskaper som nok ønsker å kjøpe denne, mot potensiellt millioner som kjøper en vanlig skjerm. Man får alltid kvantums rabatt på mengde bestilling av varer.

 

Sonys Crystal LED ser spennende ut, men dessverre å lever den vel kun 1-2 generasjoner før de får OLED produksjonen skikkelig i gang.

 

Min neste TV blir i hvertfall OLED, det er rett og slett ikke nok å hente på dagens teknologi for å forsvare bytte. I hvertfall av de få av oss som setter litt større krav en Tante Olga som skal ha en billig "Elkjøp" TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...