Gå til innhold

Den store NOKIA 808 PUREVIEW tråden


Anbefalte innlegg

I juni kommer endelig Nokia`s nye flaggskip som da blir etterfølgeren til N8. Som forventet er også denne fullspekket med det meste av teknologi smile.gif

 

4" AMOLED ClearBlack (RGB), 1,3Ghz, 1GB ROM, 512MB RAM, HDMI, DLNA, FM-sender, 41MPX Pureview, Xenon-blitz, LED-videolys, HTML5, 16GB + 32GB memory-card, Belle OS (feature pack 1), Nokia Maps, Dolby Surround, NFC, 1080p video, USB on-the-go, Rich-audio recording, MS Office, FM-radio, Bluetooth 3.0, GPS +++

 

Dokument som beskriver Pureview teknologien

 

Link til sample bilder tatt med Nokia 808

 

Her diskuteres alt som omhandler Nokia 808.

 

nokia808pv-423x400.jpg

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem er det forresten som leverer OLED-panelene til Nokia?

De bruker visst ikke pentile, dvs. to subpixler per piksel. De har istedet fullverdige piksler, og det eneste panelet jeg har hørt om ellers som har det er Samsungs Super Amoled+ der + indikerer denne "ekstra" subpikselen.

 

Edit: Fjernet en bokstav :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Hvem er det forresten som leverer OLED-panelene til Nokia?

De bruker visst ikke pentile, dvs. to subpixler per piksel. De har istedet fullverdige piksler, og det eneste panelet jeg har hørt om ellers som har det er Samsungs Super Amoled+ der + indikerer denne "ekstra" subpikselen.

 

Edit: Fjernet en bokstav :)

Stemmer det, 808 har RGB panel.

Mener det er Samsung som lager de. Og ja, det er endel forskjell mht subpixler som du sier, derfor kan man heller ikke sammenlinge RGB vs pentile direkte mht oppløsning ;)

Som du ser under er antall subpixels omtrent det samme på 808 som Galaxy S.

 

640x360 is a bit low indeed for a 4" screen, but at least is RGB not Pentile so Samsung Galaxy S had 768.000 subpixels and 808 has 691.000 subpixels, both on 4". Not that bad after all.
Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ny video er ute som viser "Rich recording" teknologien. Her er den testet opp mot Iphone, Galaxy og EOS 550D. Det er total knockout etter min mening :tease:

 

Jeg tror vi kan glede oss til mer enn bare fine bilder/video på 808, lyd er nok i en klasse for seg også :cool: Har flere opptak hvor jeg har irritert meg over lav lydkvalitet fra mobilen så dette blir godt mottatt... Ifølge Nokia skal man vistnok kunne ta opp lyd uten forvrenging opptil 140dB. Gleder meg til å teste ut 808 på konsertopptak etc :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=EJHeSJRYmcs&feature=player_embedded

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter et kort søk på nett i dag, så ser jeg i flere artikler at det er bestemt at Nokia også kommer til å selge 808 i Norge.

Noen eksakt lanseringsdato, har jeg ikke klart å finne.

 

Stemmer det, så da slipper vi å bestille fra utlandet :)

Jeg var selv i kontakt med Nokia før nyheten ble sluppet og forstod de hadde hatt enormt mye interesse for denne mobilen.

De fleste opererer med salgsstart slutten av april ser jeg så ikke så mange uker til om det stemmer :green:

 

I utgangspunktet var ikke Nokia 808 PureView planlagt for salg i Norge, men på grunn av stor interesse og mangfoldige oppfordringer fra våre kunder, har vi nå besluttet å gjøre om på den avgjørelsen; Nokia 808 PureView skal likevel selges i Norge!

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette innlegget har ingenting med 808 å gjere direkte men alle Nokia Belle- telefonar. Ser at NRK har laga ein kjempeflott app som installerar teksttv direkte på Symbian- telefonar. Diverre er det kun N9 som kan bruke han og i går sende eg spørsmål til NRK teksttv om ikkje dei kan portere denne appen til Belle- systemet då dette har og vil få ei stor brukarmasse i og med lanseringa av den nye 808 som kjem i april/ mai. Det skulle ikkje vere store problemet å portere denne appen gjennom Qt- programmering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...