Gå til innhold

Lag ditt eget tastatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

slik som jeg har skjønt det så får du ikke fjernet taster bare gjort de tomme. Så tastaturet vill fortsatt være likestort, evt hva skulle du ha erstatta de med ?

 

+ tenk hvor små tastatur vi hadde fått til uten num pad og caps lock og de. + de fleste f knastene da (f1 f.eks)

Dette finnes allerede. F. eks Happy Hacking Pro 2. Kommer i flere farger og med eller uten prints på tror jeg, litt usikker på om det er fra flere forskjellige produsenter i så fall.

 

pro_overview_a_l.jpg

 

Lenke til kommentar

Du kan velge selv mellom 4 typer Cherry switcher. Er enig med over at amerikans layout ikke er noe godt å bruke i det hele tatt. Var fristende helt til jeg oppdaget det.

 

Ah. Skjønner at jeg ikke har lest godt nok på siden. Eneste jeg fant ut der var at de tilbød o-ringer som skulle dempe klikkelydene, noe som for meg kunne tyde på at det var noen av de mer clicky cherryene de bruker. Vel vel, man får jo håpe at de kan tilby UK-layout også da, så kan det bli svært aktuelt med et unikt tastatur.

 

Selv har jeg to Filco-tastatur, et med Cherry Blue og et med Cherry Brown. Det ene skal ikke være så clicky som det andre, men det er ikke den helt store forskjellen. Jeg irriterer av og til mine kollegaer når jeg bruker det som skal være "ikke-clicky". Vel vel, det kunne vært verre. De kunne blitt utsatt for et annet tastatur jeg har liggende med buckling springs...

Lenke til kommentar
Du kan velge selv mellom 4 typer Cherry switcher. Er enig med over at amerikans layout ikke er noe godt å bruke i det hele tatt. Var fristende helt til jeg oppdaget det.
Ah. Skjønner at jeg ikke har lest godt nok på siden. Eneste jeg fant ut der var at de tilbød o-ringer som skulle dempe klikkelydene, noe som for meg kunne tyde på at det var noen av de mer clicky cherryene de bruker. Vel vel, man får jo håpe at de kan tilby UK-layout også da, så kan det bli svært aktuelt med et unikt tastatur. Selv har jeg to Filco-tastatur, et med Cherry Blue og et med Cherry Brown. Det ene skal ikke være så clicky som det andre, men det er ikke den helt store forskjellen. Jeg irriterer av og til mine kollegaer når jeg bruker det som skal være "ikke-clicky". Vel vel, det kunne vært verre. De kunne blitt utsatt for et annet tastatur jeg har liggende med buckling springs...

 

Cherry switchene ligger i tastaturet og ikke i tastene. Det du får fra WASD er key-caps, altså kun plastikk dekslene over tastene. Ta av en tast på tastaturet ditt så ser du.

Lenke til kommentar

Cherry switchene ligger i tastaturet og ikke i tastene. Det du får fra WASD er key-caps, altså kun plastikk dekslene over tastene. Ta av en tast på tastaturet ditt så ser du.

 

Hmm. Da har jeg misforstått. Jeg forsto det slik at de leverte et mekanisk tastatur som du selv kunne designe keycaps på, og ikke bare keycaps uten resten av tastaturet...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...