Gå til innhold

Strider om Årets bilde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er tåpelig å kåre "årets X" så lenge ikka alle kan delta. Men like tåpelig synes jeg det er å kåre "årets X" eller "Norges y" der alle kan delta, men der kun pensjonerte bestemødre som holder Agderposten (eller hører på NRK P1) og har for mye fritid er de eneste som stemmer. Det er dessverre en trend med slike latterlige "årets"-konkurranser som vi nok dessverre kommer til å se mer og mer av, fordi det er en fin og relativt billig annonsekampanje for utdeleren av prisen.

 

Synes de burde kalle dt "årets pressebilde", og la konkurransen være åpen for alle som har fått bildet på trykk i pressen - burde ikke det være greit da?

Endret av NgZ
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Enig med det som NgZ sier her at de bilder som har vært på trykk eller på nettaviser /andre publikasjoner burde få være med.

 

Selv har jeg et bilde jeg gjerne ville sendt inn her men ikke kan da jeg ikke er medlem, begge bildene er publisert i både Norske og internasjonale aviser.

 

Bildet er, i fra motbakke løpet i Varingskollen hvor en dame ble angrepet av en elg.

 

Ellers så er det vell nesten naturlig at mange bilder kommer i fra 22.juli og alt rundt dette. Er jo det som medieåret 2011 kanskje vil bli husket for, derimot er det veldig mye gode og fortellende bilder i fra både før og etter.

 

Derunder VM i Holmenkollen, uenighetene i Afrika og den regnfulle sommeren. Mange bilder i fra dette som er i fra Norske fotografer som i allefall jeg personlig husker bedre en noe i fra 22.juli.

 

 

Hvis det også er slik at det ikke er faktisk det beste bilder i fra 2011, men den beste fotografen burde kanskje konkurransen endre noe navn.

Endret av k-h-s
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...