Gå til innhold

Nye tider for Novoflex


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bedre oversikt over Novoflex-adaptre.

 

Kan ellers ikke se i listen at de har adaptre så man "for eksempel kan bruke Canons gamle FD-optikk på det moderne EOS-systemet" - et sånt adapter må på grunn av den nesten identiske registeravstanden nødvendigvis inneholde optikk, og såvidt jeg kan se fører de ikke noe sånt.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Bedre oversikt over Novoflex-adaptre.Kan ellers ikke se i listen at de har adaptre så man "for eksempel kan bruke Canons gamle FD-optikk på det moderne EOS-systemet" - et sånt adapter må på grunn av den nesten identiske registeravstanden nødvendigvis inneholde optikk, og såvidt jeg kan se fører de ikke noe sånt.

 

Sant det, jeg leste feil i PDF-en. Står EOS/CO ikke EOS/FD som jeg leste :) Min feil, skal rette det opp.

Lenke til kommentar

Trondster: En sånn adapter trenger ikke inneholde optikk. Hvis diameteren på objektivfatningen er mindre så kan det passe inni en større kamerafatning. Et annet alternativ er å godta forlenget registeravstand og dermed mangel på fokus mot uendelig og dårligere korrigerte aberrasjoner.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Trondster: En sånn adapter trenger ikke inneholde optikk. Hvis diameteren på objektivfatningen er mindre så kan det passe inni en større kamerafatning. Et annet alternativ er å godta forlenget registeravstand og dermed mangel på fokus mot uendelig og dårligere korrigerte aberrasjoner.

Vel - underforstått "adapter som kan fokusere på uendelig". Ellers helt enig i det du skriver. :)

 

Novoflex lager bare "fulle" adaptere, ser det ut til - de har for eksempel ingen EOS->NEX adaptere - sikkert fordi man ikke vil kunne kontrollere blender, og så blir det dermed ikke et skikkelig Novoflextm adapter. Fornuftig forretningsregel, egentlig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...