Gå til innhold

Telefonterror-app klar for Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette har da vært tilgjengelig for android i lang lang tid...
Neida. Aplle fant opp dette, og nå har Android hermet. Det er iallefall det inntrykket mann sitter igjen med etter å ha lest denne artikkelen.

 

Huff. For det første har ikke Apple noe med denne appen å gjøre, det er bare en utvikler som har lagd den. Så lenge den ikke fins til Android, og når Android appen i tillegg gir bedre funksjonalitet er vel det der en litt drøy påstand :)

Lenke til kommentar

Selv har jeg brukt appen AntiTelefonTerror med stort hell. Denne har vært på Android Market i lange tider. Og den er helt gratis. Ganske sikker på at denne kom på Android Market før noen tilsvarende app kom på App Store.

 

Ser ut til at eneste forskjell er at Hysj har funksjonen som slår av ringelyd/vibrering. Ellers virker de å være like, og begge benytter listen fra telefonterror.no.

Lenke til kommentar
Dette har da vært tilgjengelig for android i lang lang tid...
Neida. Aplle fant opp dette, og nå har Android hermet. Det er iallefall det inntrykket mann sitter igjen med etter å ha lest denne artikkelen.

 

Huff. For det første har ikke Apple noe med denne appen å gjøre, det er bare en utvikler som har lagd den. Så lenge den ikke fins til Android, og når Android appen i tillegg gir bedre funksjonalitet er vel det der en litt drøy påstand :)

 

Vel, poenget er jo at vi har kunnet gjort dette på Android lenge nå. At artikkelforfatteren setter seg så til de grader dårlig inn i saken, er det som kritiseres her. Det er vitner helt klart om at han selv har en iPhone, og ikke kjenner til Android i det hele tatt. Slik som kanskje du også?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hadde det ikke vert bedere at appen la på røret.

 

Da kan telefonselgeren skjønt at du ikke er interessert.

 

Men vist appen bare fjerner lyd og vibrering og lar det forsette og ringe,

Kan telefonselgeren tru at du ikke er tilgjengelig i øyeblikket og ringer tilbake ved en senere anledning. :dontgetit:

 

Min erfaring (i alle fall i Spania) er at om jeg legger på ringer de opp igjen innen kort tid. Lar jeg de ringe uten at jeg tar den, så gir de seg.

 

BTW: Pga Apples restriksjoner er ikke dene appen særlig nyttig på iPhone. Det eneste den gjør er å samle alle telefonselgernumre i én kontakt, slik at du lett ser om en selger ringer. Den skrur ikke telefonen på lydløs automatisk.

Endret av oj88
Lenke til kommentar
Hadde det ikke vert bedere at appen la på røret.Da kan telefonselgeren skjønt at du ikke er interessert.Men vist appen bare fjerner lyd og vibrering og lar det forsette og ringe,Kan telefonselgeren tru at du ikke er tilgjengelig i øyeblikket og ringer tilbake ved en senere anledning. :dontgetit:
Min erfaring (i alle fall i Spania) er at om jeg legger på ringer de opp igjen innen kort tid. Lar jeg de ringe uten at jeg tar den, så gir de seg.BTW: Pga Apples restriksjoner er ikke dene appen særlig nyttig på iPhone. Det eneste den gjør er å samle alle telefonselgernumre i én kontakt, slik at du lett ser om en selger ringer. Den skrur ikke telefonen på lydløs automatisk.

 

Tja, jeg jobba en liten stund som telefonselger (etter-skole-tid-jobb). Da var det sånn at hvis man ikke kom gjennom, uansett om man la på eller ikke tok den, så trykka vi "call back". Altså blir det lagt i systemet at man skal ringe opp igjen nummeret senere. Derimot, hvis kunden tok telefonen og sier at han/hun ikke er interessert så skal selger trykke "Ikke interessert" og man blir ikke ringt opp igjen.. Men ja, det kan være vanskelig å få selger til å skjønne at man ikke er interessert. :p Jeg pleide gi meg ganske lett, kanskje derfor jeg aldri solgte no særlig.

Lenke til kommentar
Hadde det ikke vert bedere at appen la på røret.Da kan telefonselgeren skjønt at du ikke er interessert.Men vist appen bare fjerner lyd og vibrering og lar det forsette og ringe,Kan telefonselgeren tru at du ikke er tilgjengelig i øyeblikket og ringer tilbake ved en senere anledning. :dontgetit:
Min erfaring (i alle fall i Spania) er at om jeg legger på ringer de opp igjen innen kort tid. Lar jeg de ringe uten at jeg tar den, så gir de seg.BTW: Pga Apples restriksjoner er ikke dene appen særlig nyttig på iPhone. Det eneste den gjør er å samle alle telefonselgernumre i én kontakt, slik at du lett ser om en selger ringer. Den skrur ikke telefonen på lydløs automatisk.

Tja, jeg jobba en liten stund som telefonselger (etter-skole-tid-jobb). Da var det sånn at hvis man ikke kom gjennom, uansett om man la på eller ikke tok den, så trykka vi "call back". Altså blir det lagt i systemet at man skal ringe opp igjen nummeret senere. Derimot, hvis kunden tok telefonen og sier at han/hun ikke er interessert så skal selger trykke "Ikke interessert" og man blir ikke ringt opp igjen.. Men ja, det kan være vanskelig å få selger til å skjønne at man ikke er interessert. :p Jeg pleide gi meg ganske lett, kanskje derfor jeg aldri solgte no særlig.

Blei ikke du veldig upopulær når du var telefonselger? :hmm:

Endret av Leseren
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Normalt skal det ikke være verre enn å registrere seg mot telefonreklame i Brønnøysundregisteret. Likevel blir tilsynelatende mange oppringt til stadgihet av telefonselgere og folk som lager markedsundersøkelser, og det kan forståelig nok være plagsomt.

Her bommer dere. Man registrerer seg mot telefonsalg, men ikke mot markedsundersøkelser. Tenk på den neste gang dere smeller til "jeg er har reservert meg bla bla bla" når du faktisk ikke er reservert mot markedsundersøkelser.

 

Og det er ikke verre enn å be firmaet som ringer deg ikke ringe deg igjen. Er ikke så mange, så man er nok fort ute av listene.

 

Forøvrig aldri jobbet med telefongreier.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...