Gå til innhold

Stortest: Ni SSD-er på testbenken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var dessverre ikke mulig å få med Crucial M4 og Samsung 830 i denne testen.

Synd... Disse hadde virkelig fortjent å være med. Hva er problemet? Undervurderer virkelig Crucial og Samsung det nordiske markedet så mye at de ikke gidder å sende en enhet til testing?

Både Samsung og Crucial sine disker virker som veldig gode alternativer, men PR-messig taper de på alle punkter. Det virker nesten ikke som om de er interresert i å selge produktene sine her...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Istedet for vente på å få en så hvorfor kjøper dere ikke inn en og tester for så å bruke den i spillriggen senere? De koster jo ingenting nå for tiden.

Greit, de koster "ingenting", men samlet sett blir det mange "ingentinger". Og mange "ingentinger" blir fort et "årsverk" eller to.

Redaksjonen er helt klart (og forståelig) avhengig av donasjoner og utlån for å kjøre sine tester. Derfor lurer jeg heller på hvorfor Crucial og Samsung undervurderer oss som marked. Nei, vi er ikke så mange på verdensbasis. Men se på kjøpekraft i forhold til befolkning så er vi mektige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil det si at alle testriggene som hardware.no bruker kun består av komponenter de har fått? Hvis de bruker ting de får i fra produsenter og nettbutikker, hvordan kan da hardware.no fremstå nøytrale? Vil det da ikke kunne stilles spørsmål om konklusjonene i tester er "riktige"?

Endret av BAT
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil det si at alle testriggene som hardware.no bruker kun består av komponenter de har fått? Hvis de bruker ting de får i fra produsenter og nettbutikker, hvordan kan da hardware.no fremstå nøytrale? Vil det da ikke kunne stilles spørsmål om konklusjonene i tester er "riktige"?

TROR (jeg sitter dessverre ikke på noen hemmelig informasjon) at testriggene er kjøpt og betalt over regulært budsjett.

 

Problemet med testrigger er at de kan ikke bare oppgradere dem etter hvert som de finner det for godt. De må ha sammenlignbare resultater. Og for det må de ha den samme hardwaren stort sett hver gang. Så det blir nok en oppgradering en gang i året eller noe. Akkurat på dette kunne jeg tenkt meg en tilbakemelding. Hvordan er rutinene for dette? Hver gang de oppgraderer blir alle tester de har tatt tidligere invaliditert og de må teste spill på nytt. Hvordan gjøres dette?

 

Sendte for kort tid siden en epost til artikkelforfatter der jeg etterlyste et par ting i SSD-testene. Fikk faktisk svar etter en halv time så at de liker tilbakemeldinger er helt klart.

Apropos det så fikk jeg han til å inkludere screenshot fra AS SSD i forrige artikkel. Dog bare som lenke, men likevel et fremskritt. På generell basis synes jeg de har vært for opptatt av skrytetallene til produsentene enn reelle situasjoner. 4k-ytelse har f.eks. vært fullstendig neglisjer. Men i følge epost-svaret jeg fikk så arbeider de med nye rutiner for SSD-tester. Bl.a. vurderes Anvils testeprogram som en standardtest. Da jeg skrev til Jørgen i forrige uke innrømte han at han bare akkurat hadde oppdaget dette programmet. Jeg synes det virker som et fantastisk program for å teste en hver situasjon.

Jeg ble fortalt at det skal være nye rutiner for tester på plass før nyttår og at det arbeides med å teste ting på nytt.

Regner med dette ikke er sensitiv informasjon siden jeg sendte denne eposten som privatperson og fikk svar i klartekst.

Det er ikke bare bare å komme med nye testrutiner som sagt. Alle tidligere resultater må testes på nytt så fort man har et nytt testregime. Det er mye jobb og det er begrenset hvor mange timer det er i døgnet for gutta i redaksjonen.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner jo at testriggen ikke kan byttes hver mnd men man kunne faktisk slått 2 fluer i smekk med å oppdatere riggene og få testet de produktene som er vanskelige å få inn. Det er jo også mulig å gjøre avtaler med noen av oss forumbrukerene for å låne utstyr til tester. Det er endel ressurs sterke forumbrukere med hissig hw i fleng.

 

Når det gjelder ASU så tror jeg det er de testprogrammet som gir et best mulig oversikt til en ssd sine sterke og svake sider. Fyr avgårde en mail til Anvil så tror jeg nok han synes det er helt topp.

Lenke til kommentar

Jeg har Crucial M4 128gb. Her er mine tester med 0009 firmwaren og med innstillinger fra denne guiden som alle burde bruke de som har SSD disker :thumbup:

 

http://thessdreview.com/ssd-guides/optimization-guides/the-ssd-optimization-guide-2/

 

PCMARK VANTAGE 78648 poeng på HDD Suite. Defender 391mb, Gaming 360mb, Photo 431mb, Vista Startup 434mb, Movie 280mb, Media 395mb, Media Player 304mb, Programs Startup 365mb.

 

AS SSD 809 poeng, 506.72mb, 197mb, 28mb, 83,mb, 287mb, 161mb, 0,062ms,0,201ms.

 

CrystalMark v3 528mb, 203mb, 404mb, 204mb, 30mb, 314mb, 182mb.

 

HD Tune PRO 4.61 Read : minimum 394mb, maximum 525mb, average 524mb, access time 0.040ms, Burst rate 220mb. Write minimum 191mb, maximum 203mb, average 201mb, Access time 0.171ms, Burst rate 217mb.

 

Selv om Crucial M4 har lavere write/skrive ytelse en de SandForce diskene så har det ingen effekt i virkeligheten, Bare se og sammenligne mine PCMARK VANTAGE MB verdier med andre tester.

Endret av Kraa
Lenke til kommentar

Det er jo også mulig å gjøre avtaler med noen av oss forumbrukerene for å låne utstyr til tester. Det er endel ressurs sterke forumbrukere med hissig hw i fleng.

 

Ettersom jeg har forstått , så bor jo Nizzen i nærområdet.

 

Han har jo særdeles god kompetanse.

 

Og, ikke minst, så har han vel noe av det råeste testutsyret som finnes .. :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner jo at testriggen ikke kan byttes hver mnd men man kunne faktisk slått 2 fluer i smekk med å oppdatere riggene og få testet de produktene som er vanskelige å få inn. Det er jo også mulig å gjøre avtaler med noen av oss forumbrukerene for å låne utstyr til tester. Det er endel ressurs sterke forumbrukere med hissig hw i fleng.

 

Når det gjelder ASU så tror jeg det er de testprogrammet som gir et best mulig oversikt til en ssd sine sterke og svake sider. Fyr avgårde en mail til Anvil så tror jeg nok han synes det er helt topp.

Jeg har siden jeg ble moderator for snart et år siden nevnt både Anvil, Gullars og i den senere tid deg som ressurspersoner når det gjelder SSD for de jeg kjenner i redaksjonen (dessverre alt for få, jeg kjenner mer de på den tekniske biten). SSD-er er den delen av maskinvare jeg føler er mest i utvikling for tida. Og jeg synes det er synd at de ikke benytter seg av de ressurser som allerede finnes her i vårt lille cybersamfunn. Du kan ti ganger mer om SSD enn meg. Anvil og Gullars kan ti ganger mer enn deg. (Mulig jeg nedspiller din rolle akkurat nå, men tenker på den tekniske biten og hva jeg har fått forståelse for at dere kan.)

At ikke denne kunskapen utnyttes er for meg uforståelig.

 

Jeg tok kontakt med HW-redaksjonen på Intraforumet tidligere i høst og foreslo en artikkel om din tråd ang. utholdenhet på SSD-er.

Det de gjorde var å lenke til tråden på forsiden av HW. Det jeg hadde ønsket meg var en dyptgående artikkel med spørsmål og svar der de fortalte om tråden og sammarbeidet med dere tre nevnte brukere om å fortelle hva som faktisk betyr noe når det gjelder SSD-er.

 

Vet jeg beveger meg litt ut på viddene ang. artikkel nå, men føler bare for å dele disse tingene i plenum.

HW.no prøver å gå balansegangen mellom å være en side for folk flest og for de som ønsker dyptgående informasjon. De kan ikke være begge deler. Det de etter min mening bør gjøre er å dele artiklene i to. Først en side for "folk flest" og så 2-3-4-5-6 sider med dypere stoff for de av oss som virkelig er interresert i de tekniske aspektene.

Men klart det krever ressurser. But then again... Som jeg har poengtert. Ressursene finnes! I form av forumet. Jeg kjenner folk som er i toppen av "eliten" når det gjelder overklokking her i landet (og europa), men de har rett og slett sagt rett ut at de gidder ikke skrive her lenger. Både forumet og redaksjonen har blitt for "folkelig". Vi har mistet gløden som var den gang vi hadde overklokking.no.

Hvor har det blitt av just-4-fun-artiklene? Den gang det ble overklokket både FX-cpuer og tannbørster...

 

Beklager ranten. Det begynte som et svar til deg og utviklet seg til et oppgitt leserbrev over redaksjonen. Jeg klarer bare ikke stoppe å skrive når jeg først er i gang.

 

 

edit: Leser journalistene i det hele tatt disse trådene? Jeg vet at da jeg var på moderatorsamling i mai var det nettopp det jeg etterlyste. Sammarbeidet mellom artikkelforfatter og kommentantorer. Enkelte (Hei, bl.a. Kjersti i gamer.no-redaksjonen) er flinke der. Andre virker som de totalt overser trådene.

Endret av L4r5
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Problemer eller ikke, SSD-er er fortsatt den beste oppgraderingen du kan gi maskinen din. De koster noen tusenlapper, men de gir deg en langt bedre økt brukeropplevelse enn noe annet komponent til samme pris

 

Du får SSDer mye billigere enn "noen tusenlapper", som f. eks Crucial M4 som går for 749,- (14% avslag) for tiden hos MPX. Ytelsen er heller ikke laber.

Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner jo at testriggen ikke kan byttes hver mnd men man kunne faktisk slått 2 fluer i smekk med å oppdatere riggene og få testet de produktene som er vanskelige å få inn. Det er jo også mulig å gjøre avtaler med noen av oss forumbrukerene for å låne utstyr til tester. Det er endel ressurs sterke forumbrukere med hissig hw i fleng.

 

Når det gjelder ASU så tror jeg det er de testprogrammet som gir et best mulig oversikt til en ssd sine sterke og svake sider. Fyr avgårde en mail til Anvil så tror jeg nok han synes det er helt topp.

 

 

Jeg har siden jeg ble moderator for snart et år siden nevnt både Anvil, Gullars og i den senere tid deg som ressurspersoner når det gjelder SSD for de jeg kjenner i redaksjonen (dessverre alt for få, jeg kjenner mer de på den tekniske biten). SSD-er er den delen av maskinvare jeg føler er mest i utvikling for tida. Og jeg synes det er synd at de ikke benytter seg av de ressurser som allerede finnes her i vårt lille cybersamfunn. Du kan ti ganger mer om SSD enn meg. Anvil og Gullars kan ti ganger mer enn deg. (Mulig jeg nedspiller din rolle akkurat nå, men tenker på den tekniske biten og hva jeg har fått forståelse for at dere kan.)

At ikke denne kunskapen utnyttes er for meg uforståelig.

 

Jeg tok kontakt med HW-redaksjonen på Intraforumet tidligere i høst og foreslo en artikkel om din tråd ang. utholdenhet på SSD-er.

Det de gjorde var å lenke til tråden på forsiden av HW. Det jeg hadde ønsket meg var en dyptgående artikkel med spørsmål og svar der de fortalte om tråden og sammarbeidet med dere tre nevnte brukere om å fortelle hva som faktisk betyr noe når det gjelder SSD-er.

 

Vet jeg beveger meg litt ut på viddene ang. artikkel nå, men føler bare for å dele disse tingene i plenum.

HW.no prøver å gå balansegangen mellom å være en side for folk flest og for de som ønsker dyptgående informasjon. De kan ikke være begge deler. Det de etter min mening bør gjøre er å dele artiklene i to. Først en side for "folk flest" og så 2-3-4-5-6 sider med dypere stoff for de av oss som virkelig er interresert i de tekniske aspektene.

Men klart det krever ressurser. But then again... Som jeg har poengtert. Ressursene finnes! I form av forumet. Jeg kjenner folk som er i toppen av "eliten" når det gjelder overklokking her i landet (og europa), men de har rett og slett sagt rett ut at de gidder ikke skrive her lenger. Både forumet og redaksjonen har blitt for "folkelig". Vi har mistet gløden som var den gang vi hadde overklokking.no.

Hvor har det blitt av just-4-fun-artiklene? Den gang det ble overklokket både FX-cpuer og tannbørster...

 

Beklager ranten. Det begynte som et svar til deg og utviklet seg til et oppgitt leserbrev over redaksjonen. Jeg klarer bare ikke stoppe å skrive når jeg først er i gang.

 

 

edit: Leser journalistene i det hele tatt disse trådene? Jeg vet at da jeg var på moderatorsamling i mai var det nettopp det jeg etterlyste. Sammarbeidet mellom artikkelforfatter og kommentantorer. Enkelte (Hei, bl.a. Kjersti i gamer.no-redaksjonen) er flinke der. Andre virker som de totalt overser trådene.

 

Puh.... Det var svaret sitt :) Det er godt at forumet har sånne som deg som gi oss resten noe å strekke oss etter.

 

Når det gjelder redaksjonen opp mot forumet så har du nok oppsumert det som mange av oss føler så det lar jeg ligge. Jeg skvatt ganske mye når tråden min fikk 30000 visninger på en dag sånn uten videre og uten noe form for varsel fra hw.no

 

Når det gjelder min kompetanse ift ssd ift GullLars, Anvil, Nizzen osv så ligger nok de langt forran min forståelse. Dette er en hobby for meg ihvertfal,l for Anvil så er det en del av jobben hans og utdanningen til GullLars. Det som jeg synes er spennende er alt man kan lære av å prøve og feile, noe som er min motivasjon for å drive med dette.

Lenke til kommentar

Årsaken til at HW.no gutta ikke vil helt nå ut til Nizzen og co er rett og slett at det ikke ville vært proffesjonellt dessverre.

Vi savner en side som er litt allsidig og gravende ala Anandtech her til lands, og det er synd at firmaverdier blir stående i veien for å utnytte lokale ressurser som vi har her på forumet.

 

Jeg kunne gjerne ha tenkt meg intervju / kommentar artikkel med Anvil, Nizzen og GullLars grunnet at disse sitter inne med en masse oppdatert kunnskap og en drøss med tester, blant annet det klassiske som nå kommer som er å bruke Marvell og andre elendige kontrollere til å få 6 Gbit på SSDer, hvor resultatet er LAVERE ytelse enn SATA 3 Gbit.

Lenke til kommentar

Istedet for vente på å få en så hvorfor kjøper dere ikke inn en og tester for så å bruke den i spillriggen senere? De koster jo ingenting nå for tiden.

Greit, de koster "ingenting", men samlet sett blir det mange "ingentinger". Og mange "ingentinger" blir fort et "årsverk" eller to.

Redaksjonen er helt klart (og forståelig) avhengig av donasjoner og utlån for å kjøre sine tester. Derfor lurer jeg heller på hvorfor Crucial og Samsung undervurderer oss som marked. Nei, vi er ikke så mange på verdensbasis. Men se på kjøpekraft i forhold til befolkning så er vi mektige.

 

Hei!

 

Først av alt: Samsung SSD-en er "på vei inn" til test, men det har den vært i 2-3 uker nå. Den er altså på vei, det har bare tatt for lang tid til at vi kunne vente mer i forhold til denne testen. Crucial SSD-en jobber vi fortsatt med via sekundære kanaler.

 

Svaret ditt her er som om jeg skulle oppsummert det selv.

 

I tillegg kommer det et par etiske spørsmål vi må ta høyde for, vi er et medium og har våre kjøreregler (tekstreklameplakaten og vær varsom-plakaten og redaktørplakaten).

 

Det første spørmålet blir hvorfor noen produsenter skal sende oss produkter, noe som koster dem en god del siden Norge ikke er en del av EU, mens vi i andre tilfeller skal kjøpe produkter fra produsenter fordi dem ikke sender oss produkter til testing. Det spørsmålet kan svares med det neste, skal vi som redaksjon la oss styre av at en produsent ikke vil sende oss et produkt? Etikken sier da at vi bør skaffe produktet via alternative kanaler nettopp fordi en produsent ikke sender det til oss. I praksis er det her nettbutikkene kommer inn i bildet, som i ny og ne sender oss produkter når vi ikke får tak i produsentene direkte.

 

Når det gjelder SSD-er på lån fra brukere som det også snakkes litt om her. Dette er en veldig god plan som vi har tenkt på, vi har tross alt en temmelig dedikert brukermasse og vi har fått slike tilbud. Vi kvier oss imidlertid litt fordi vi ønsker å teste ett produkt som kommer helt ferskt ut av produktesken. Det er kanskje litt råflott, men det fjerner en variabel for at uheldige ting kan skje fordi produktet har vært i bruk.

 

Vil det si at alle testriggene som hardware.no bruker kun består av komponenter de har fått? Hvis de bruker ting de får i fra produsenter og nettbutikker, hvordan kan da hardware.no fremstå nøytrale? Vil det da ikke kunne stilles spørsmål om konklusjonene i tester er "riktige"?

TROR (jeg sitter dessverre ikke på noen hemmelig informasjon) at testriggene er kjøpt og betalt over regulært budsjett.

 

Problemet med testrigger er at de kan ikke bare oppgradere dem etter hvert som de finner det for godt. De må ha sammenlignbare resultater. Og for det må de ha den samme hardwaren stort sett hver gang. Så det blir nok en oppgradering en gang i året eller noe. Akkurat på dette kunne jeg tenkt meg en tilbakemelding. Hvordan er rutinene for dette? Hver gang de oppgraderer blir alle tester de har tatt tidligere invaliditert og de må teste spill på nytt. Hvordan gjøres dette?

 

Sendte for kort tid siden en epost til artikkelforfatter der jeg etterlyste et par ting i SSD-testene. Fikk faktisk svar etter en halv time så at de liker tilbakemeldinger er helt klart.

Apropos det så fikk jeg han til å inkludere screenshot fra AS SSD i forrige artikkel. Dog bare som lenke, men likevel et fremskritt. På generell basis synes jeg de har vært for opptatt av skrytetallene til produsentene enn reelle situasjoner. 4k-ytelse har f.eks. vært fullstendig neglisjer. Men i følge epost-svaret jeg fikk så arbeider de med nye rutiner for SSD-tester. Bl.a. vurderes Anvils testeprogram som en standardtest. Da jeg skrev til Jørgen i forrige uke innrømte han at han bare akkurat hadde oppdaget dette programmet. Jeg synes det virker som et fantastisk program for å teste en hver situasjon.

Jeg ble fortalt at det skal være nye rutiner for tester på plass før nyttår og at det arbeides med å teste ting på nytt.

Regner med dette ikke er sensitiv informasjon siden jeg sendte denne eposten som privatperson og fikk svar i klartekst.

Det er ikke bare bare å komme med nye testrutiner som sagt. Alle tidligere resultater må testes på nytt så fort man har et nytt testregime. Det er mye jobb og det er begrenset hvor mange timer det er i døgnet for gutta i redaksjonen.

 

Testriggene blir en litt annen sak. Her er vi helt avhengig av å kunne velge nøyaktig de komponentene vi vil ha for å få en god testrigg. I praksis er det slik at produsentene bare har nylanserte produkter tilgjengelig for utlån, og 60 - 70 % av disse produktene må tilbake til produsentene (grovt overslag). Det ender derfor opp med at vi kjøper maskinvare til testriggene på utstyrsbudsjettet vårt, men komponenter som kjølere, kabinetter og strømforsyninger blir ofte bare tatt fra tidligere testprodukter som bare har blitt liggende. I ny og ne tar vi også kontakt med noen produsenter for å få enkeltkomponenter til testbenker - da under forutsetning at vi får bestemme nøyaktig hvilket komponent vi kan få. I slike tilfeller er det vi som tar føringen, ikke produsentene.

 

Som du påpeker er oppdatering av testrutiner en omfattende jobb. Skjermkort, som vi tar hver 6 - 9 måned, bruker jeg rundt 3 uker på fra start til slutt. Regner du timekostnadene på det blir kostnaden for maskinvaren ikke så stor i forhold. For skjermkort må alt testes på nytt når vi bytter testriggen, siden maskinvaren påvirker ytelsestallene. For SSD-er og harddisker, der vi gjerne måler maksimal ytelse fra før, hender det at vi ikke må oppdatere resultatene når vi bytter testbenk - men vi tar alltid et lass med kontrollmålinger for å være helt sikre. Innfører vi samtidig nye tester må vi naturlig nok teste et par produkter på nytt.

 

 

Jeg skjønner jo at testriggen ikke kan byttes hver mnd men man kunne faktisk slått 2 fluer i smekk med å oppdatere riggene og få testet de produktene som er vanskelige å få inn. Det er jo også mulig å gjøre avtaler med noen av oss forumbrukerene for å låne utstyr til tester. Det er endel ressurs sterke forumbrukere med hissig hw i fleng.

 

Når det gjelder ASU så tror jeg det er de testprogrammet som gir et best mulig oversikt til en ssd sine sterke og svake sider. Fyr avgårde en mail til Anvil så tror jeg nok han synes det er helt topp.

Jeg har siden jeg ble moderator for snart et år siden nevnt både Anvil, Gullars og i den senere tid deg som ressurspersoner når det gjelder SSD for de jeg kjenner i redaksjonen (dessverre alt for få, jeg kjenner mer de på den tekniske biten). SSD-er er den delen av maskinvare jeg føler er mest i utvikling for tida. Og jeg synes det er synd at de ikke benytter seg av de ressurser som allerede finnes her i vårt lille cybersamfunn. Du kan ti ganger mer om SSD enn meg. Anvil og Gullars kan ti ganger mer enn deg. (Mulig jeg nedspiller din rolle akkurat nå, men tenker på den tekniske biten og hva jeg har fått forståelse for at dere kan.)

At ikke denne kunskapen utnyttes er for meg uforståelig.

 

Jeg tok kontakt med HW-redaksjonen på Intraforumet tidligere i høst og foreslo en artikkel om din tråd ang. utholdenhet på SSD-er.

Det de gjorde var å lenke til tråden på forsiden av HW. Det jeg hadde ønsket meg var en dyptgående artikkel med spørsmål og svar der de fortalte om tråden og sammarbeidet med dere tre nevnte brukere om å fortelle hva som faktisk betyr noe når det gjelder SSD-er.

 

Vet jeg beveger meg litt ut på viddene ang. artikkel nå, men føler bare for å dele disse tingene i plenum.

HW.no prøver å gå balansegangen mellom å være en side for folk flest og for de som ønsker dyptgående informasjon. De kan ikke være begge deler. Det de etter min mening bør gjøre er å dele artiklene i to. Først en side for "folk flest" og så 2-3-4-5-6 sider med dypere stoff for de av oss som virkelig er interresert i de tekniske aspektene.

Men klart det krever ressurser. But then again... Som jeg har poengtert. Ressursene finnes! I form av forumet. Jeg kjenner folk som er i toppen av "eliten" når det gjelder overklokking her i landet (og europa), men de har rett og slett sagt rett ut at de gidder ikke skrive her lenger. Både forumet og redaksjonen har blitt for "folkelig". Vi har mistet gløden som var den gang vi hadde overklokking.no.

Hvor har det blitt av just-4-fun-artiklene? Den gang det ble overklokket både FX-cpuer og tannbørster...

 

Beklager ranten. Det begynte som et svar til deg og utviklet seg til et oppgitt leserbrev over redaksjonen. Jeg klarer bare ikke stoppe å skrive når jeg først er i gang.

 

edit: Leser journalistene i det hele tatt disse trådene? Jeg vet at da jeg var på moderatorsamling i mai var det nettopp det jeg etterlyste. Sammarbeidet mellom artikkelforfatter og kommentantorer. Enkelte (Hei, bl.a. Kjersti i gamer.no-redaksjonen) er flinke der. Andre virker som de totalt overser trådene.

 

 

Vi som har skrevet sakene på hardware.no leser våre egne forumtråder, typisk de første 1-3 etter en artikkel har blitt publisert, eventuel litt lenger om en sak går ut i helgen. Vi leser trådene, men svarer som oftest ikke før utover den neste arbeidsdagen om det er noe å ta tak i. Samtidig har du nok helt rett i at noen er bedre enn andre.

 

Jeg vil faktisk sende akkurat dette foruminnlegget videre til redkasjonssjefen vår (sjefen for alle redaksjonene i Mediehuset Tek), så vi er helt sikre på at han får det med seg. Han er forøvrig på ferie ut måneden.

 

Apropos just-4-fun-artiklene så drar jeg til Rena i kveld for å bli med på filmingen av en knusetest som knuser alle knusetester :-)

 

Ang. utholdenhet på SSD-er så mener jeg å huske at vurderingen som ble gjort var at vi i dette tilfellet kjørte ut en ingress for forumtråden på det tidspunktet vi fikk tipset, så vi forhåpentligvis følge opp med en større sak den dagen SSD-en tar kvelden.

 

Nå har jeg kanskje svart spørsmålene fra Bat og L4a5 litt om hverandre her, men jeg håper dere i alle fall har fått noen gode svar.

Endret av Nilsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...