Gå til innhold

iPhone 4 er fremdeles bestselgeren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
NetComs salgskanaler i september har 31 prosent Apples iOS som operativsystem

Dette er temmelig imponerende når man tenker på at det bare er et par mobiler som bruker iOS, mens det er dusinvis av Android telefoner.

 

Det er litt vanskelig å sammenlikne sånn direkte, IOS ville jo feks ikke femdoblet sin markedsandel om det plutselig ble 10 iOS-modeller. Det hadde vært interessant å se hvor mange av android-modellene som består av de to mest populære på tiden mobilen ble kjøpt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvor stor andel WP7 har?

Vil tro det er promille det er snakk om. Når vi ser at Symbian har 1% (ref artikkel) og de har 6. plass på lista med N8, er nok WP7 ganske mye lengre ned på lista. Blir spennende å se når Nokia slipper WP7 telefoner. Vil tro at de vil spise markedsandeler da. Supert med flere OS som pusher hverandre.

 

Når jeg tenker meg om, så får jeg ikke helt tallene til å henge på greip. iOS har 31% og Android har 62%. Med Symbian sin 1%, blir totalen på 94%. Hvor er de siste 6% blitt av? I og med at WP7 ikke har noen telefoner på lista, er det vel lite trolig at de har 6% (sammen med Bada)? Eller tenker jeg helt feil her?

Lenke til kommentar
NetComs salgskanaler i september har 31 prosent Apples iOS som operativsystem

Dette er temmelig imponerende når man tenker på at det bare er et par mobiler som bruker iOS, mens det er dusinvis av Android telefoner.

Husk også at det dusinvis av salgskanaler for Android telefoner. Det er det ikke for iPhone.

 

Så mye som spiller inn er det vanskligt og spekulere i om dette er imponerende eller ikke.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Hvis en Android telefon kommer på toppen av den listen er det nesten noe som er galt. Android er jo ment å kjøre på alle mulige telefoner, så de konkurrerer med hverandre. Vil man ha IOS så har man stort sett bare ett valg av telefon, så oss som liker det kan jo ikke velge en som passer, men tar til takke med det som apple tibyr (heldigvis lager de jo fine mobiler)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...