Gå til innhold

Anmeldelse: Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Umh...

 

"Menyene og servernavigeringen fungerer godt nok i seg selv, men informasjonsflyten på skjermen har ikke blitt mye gjennomarbeidet. Det tar for eksempel lang tid fra du avfyrer et skudd og treffer en person, til du får noen som helst informasjon om han døde eller ikke. Dette gjør at du ser oppe til høyre i skjermen lenge etter bekreftelse mens du egentlig bør følge med hva som skjer i siktemidlene."

 

Vel døøøøh, hva om duden blør ihjel, tar jo litt tid å dø da ikke sant? Dessuten er det jo opplagt at det er et designvalg og ikke noe som er dårlig gjennomarbeidet. Hvis man fikk vite om folk døde med en gang så kunne det jo like godt ha vært hitmarker med i spillet ettersom man dør så kjapt.

 

Ellers så har du ikke nevnt de forskjellige gamemodene, forskjellen på realism servere og sånne servere som du har spilt på i screenshottet med minimap og den slags tull. I det hele så begriper jeg ikke hvorfor anmeldelsen kom så seint når det knapt nok står en dritt interessant her for de som har noen som helst interesse for skytespill utenom de aller mest mainstream titlene som cod og bf.

Lenke til kommentar

Flott artikkel,

 

Litt flisesspikkeri bare

I og med at kulene er så dødelige som de er, tenker du deg om mer enn to ganger før du stikker hodet opp hvis Hitler-saga (MG-42) knatrer et par hundre meter unna.

 

mg-42 er ikke i spillet, mg-34 er tyskernes lmg.

 

Korrekt der, MG-42 kom vel ikke i bruk før i slutten av tre-og-førr :)

 

Umh...

 

"Menyene og servernavigeringen fungerer godt nok i seg selv, men informasjonsflyten på skjermen har ikke blitt mye gjennomarbeidet. Det tar for eksempel lang tid fra du avfyrer et skudd og treffer en person, til du får noen som helst informasjon om han døde eller ikke. Dette gjør at du ser oppe til høyre i skjermen lenge etter bekreftelse mens du egentlig bør følge med hva som skjer i siktemidlene."

 

Vel døøøøh, hva om duden blør ihjel, tar jo litt tid å dø da ikke sant? Dessuten er det jo opplagt at det er et designvalg og ikke noe som er dårlig gjennomarbeidet. Hvis man fikk vite om folk døde med en gang så kunne det jo like godt ha vært hitmarker med i spillet ettersom man dør så kjapt.

 

Ellers så har du ikke nevnt de forskjellige gamemodene, forskjellen på realism servere og sånne servere som du har spilt på i screenshottet med minimap og den slags tull. I det hele så begriper jeg ikke hvorfor anmeldelsen kom så seint når det knapt nok står en dritt interessant her for de som har noen som helst interesse for skytespill utenom de aller mest mainstream titlene som cod og bf.

 

Synd du føler det slik. Grunnen til at anmeldelsen kommer noe sent er for det første at anmelderne ikke hadde tilgang på spillet før det kom på markedet, men ennå viktigere ønsket jeg å gi spillet en sjanse i forbindelse med det havet av problemer og faenskap som møtte meg i starten.

 

Når det gjelder realism-serverne spiller jeg lite på dem da jeg synes de er til større irritasjon enn glede. Realisme er noe som man bare vil ha til en viss grad, og en realism-server i et spill som opprinnelig grenser til hva som er fornuftig med tanke på dette, er ikke en plass jeg ønsker å oppholde meg på :)

Lenke til kommentar

Red orchestra 2 er et utrolig fett spill. Realismen er skrudd opp på 12 og man kan få mye godt ut av samarbeid, noe dette spillet har mest fokus på. Laget med mest sammarbeids poeng vinner somregel runden.

 

Men så kommer dette med smak inn også. Er vel ikke mange 14åringer som er så glad i å sitte i en skyttegrav i 5min bare for å komme seg forbi fiendens linjer. Og det er vel det som gjør RO2 så spesielt. Det er et meget voksent spill myntet mot de som virkelig setter pris på realisme. Mine karakterer: Gameplay: 9/10, Grafikk: 7/10, og optimalisering: 4/10.

 

Er forbanna latterlig at spillet lagger på maskinen min som jeg nettop oppgraderte.

HD 6990 4GB ddr3

i7 3,2 quad-core

16gb ram

60gb ssd + 2tb sata

og spillet sliter på max grafikk... jeje shit happens

Lenke til kommentar

Helt alright anmeldelse og er enig i karakteren, mtp de problemene med optimalisering og diverse buggs som er i spillet.

 

Annmelderen ser dog ut til å lide av CODsyndrom(utolmodighet og diverse whine-tendenser :tease: :!: Noe som for all del er helt greit.) I tillegg til å spilt på servere med feil setting? Men dette er med å å få frem at dette er et nisje-spill. For oss som setter pris på den realismen som spillet får frem. Noe anmelderen får frem, kudos!

 

Èn liten ting bare,

og det føles ikke som om brettene er designet med tanke på hvor og hvordan striden skal foregå

Åååååjo du! Det fordi de er designet etter virkeligheten, og hvordan faktisk kampene ble kjempet under krigen. Jeg lar bilder tale for meg.

 

 

Jeg sier ikke at dette medfører bra spillbarhet, snarere tvert om. men fyfaen så kult det er. :cool:

Lenke til kommentar

En kompis av meg som er glad i fps prøvde spillet, og kunne melde om permanente skader både fysisk og psykisk. Spillet leveres uferdig, og det sier vel sitt når det kom en patch på lanseringsdagen for å fikse på masse bugs.

 

Blant festlige bugs kan jeg i hvertfall nevne det å sitte i en tanks, hvor tanksen plutselig forsvinner og du flyter rundt i luften i fritt fall stilling. Du kan ikke lenger skyte, men du kan hoppe(?)

 

Godt mulig det er et flott spill for de som liker hyperrealisme (Arma gå og legg deg) men de kunne vel tatt seg bryet med å lage det ferdig først?

Lenke til kommentar

Hadde vore kjekt med ein omtale frå nokon som ikkje helst skulle ønskje at han sprang rundt i CoD i staden for. Det vert litt mangelfullt når skribenten berre held seg til støttehjulmodusen, eller ikkje har nokon forståing for RO/DH sitt "krig er stort sett anti-hollywood grimt og kjipt"-utgangspunkt.

 

For øvrig ikkje støtt på andre problem enn fulle serverar. Kunne tenkt meg at folk prata tysk/russisk i staden for engelsk med aksent.

Lenke til kommentar

Hadde vore kjekt med ein omtale frå nokon som ikkje helst skulle ønskje at han sprang rundt i CoD i staden for. Det vert litt mangelfullt når skribenten berre held seg til støttehjulmodusen, eller ikkje har nokon forståing for RO/DH sitt "krig er stort sett anti-hollywood grimt og kjipt"-utgangspunkt.

 

For øvrig ikkje støtt på andre problem enn fulle serverar. Kunne tenkt meg at folk prata tysk/russisk i staden for engelsk med aksent.

 

Ikke helt sikker på hvordan du drar konklusjonene dine, men jeg skryter da så absolutt av RO2? Jeg forstår "krig er stort sett anti-hollywood grimt og kjipt" men synes ikke dette i kraft av seg selv er et godt utgangspunkt for et flerspillerskytespill - da tror jeg snarere det er du som har misforstått :)

Lenke til kommentar

Tja - det funka som utgangspunkt for det originale RO, og er framleis det underliggjande prinsippet (saman med våpenfetishisme) i RO2, sjølv om dei har tona det ned litt for dei nye spelarane sin skuld. Om det er noko eg har misforstått, og du t.d. veit at Tripwire-folka har for vane å lyge når dei vert intervjua, del gjerne.

Lenke til kommentar

Flott artikkel,

 

Litt flisesspikkeri bare

I og med at kulene er så dødelige som de er, tenker du deg om mer enn to ganger før du stikker hodet opp hvis Hitler-saga (MG-42) knatrer et par hundre meter unna.

 

mg-42 er ikke i spillet, mg-34 er tyskernes lmg.

 

Korrekt der, MG-42 kom vel ikke i bruk før i slutten av tre-og-førr :)

Den ble tatt i bruk i '42, derav navnet ;) Og MG-34 hadde ikke kallenavnet "Hitler-saga" - det tilnavnet var det MG-42 som fikk pga. den høye skuddtakten. Sånn, nå må jeg koste opp alle flisene... :whistle:

 

Realisme er noe som man bare vil ha til en viss grad, og en realism-server i et spill som opprinnelig grenser til hva som er fornuftig med tanke på dette, er ikke en plass jeg ønsker å oppholde meg på :)

Ikke for å være surmaget, men er ikke din oppgave å teste alle aspekter ved spillet, samme hvor lite de måtte appellere til deg? Det er jo mange av oss som ikke bare vil ha realisme til en viss grad ;)

Lenke til kommentar

Ikke for å være surmaget, men er ikke din oppgave å teste alle aspekter ved spillet, samme hvor lite de måtte appellere til deg? Det er jo mange av oss som ikke bare vil ha realisme til en viss grad ;)

 

Jeg har testet spillet på diverse realism-servere, men jeg føler ikke at disse innstillingene gjør spillet bedre. Jeg kan ikke spille på innstillinger jeg ikke finner morsom og anmelde spillet til en spesiell gruppe - som anmelder kan jeg bare gi min subjektive oppfatning av et spill. Jeg ser at dette er et problem for dere som liker å spille spillet med høy grad av realisme, men problemet vil være det samme med MMORPG og deres roleplay-servere. Jeg skjønner at jeg ikke kan tilfredsstille alle, men jeg håper likevel at min erfaring og forståelse for førstepersonsskytere gjør det til verdifull lesning for noen i alle fall :)

Lenke til kommentar

For all del, jeg synes så absolutt det var en finfin anmeldelse og den gjorde meg absolutt lysten på å teste spillet.

 

Men det kunne fremstå som at du hadde utelatt å teste realisme-serverne fordi det ikke var noe for deg. Det ville blitt litt som om du som anmelder skulle utelate å teste HC-mode i COD eller BF fordi du ikke liker det. Men når du nå faktisk har testet dem, så kunne du jo gjerne skrevet noen linjer om det :)

Lenke til kommentar

Liker og lese spill anmeldelser på gamer siden de er gjennomsnittlig veldig godt skrevet.

 

Men må dessverre si at jeg syns denne anmeldelsen dro ned gjennomsnittet merkbart.

 

Ikke for og fornærme men jeg forstår ikke meningen med at en casual fps spiller skal anmelde et avansert fps som RO2, det er som og ta med Mcdonalds vante barn med på en dyr restaurant, de vil rett og slett ikke forstå seg på maten.

 

Anmelderen ser ut til generelt misforstå fokuset og ideen bak til spillet, at det faktisk sikter inn på være et spill for folk som vil ha et mer enn gjennomsnittlig krevende skytespill, med et fokus på kompleksitet og taktikk isteden for hånd øye koordinasjon etc.

 

Noen få ting som anmelderen roter med:

 

 

1. Klaging over banedesign fordi banedesignet ikke er fokusert på og redusere irritasjon som i COD og TF2. I RO2 så er banene balansert med forskjellige loadouts/klasse begrensninger og antall respawns per lag, hvis de hadde lagd alle baner som var like i balanse for hvert lag så hadde det virkelig ødelagt dybden i spillet, det er et gameplay/spillmakanikk valg, du får en annerledes spill opplevelse om du har mer forsterkninger enn motstanderen og motstanderen har bedre beliggenhet med og være i en bygning.

 

2. Klaging over at en ikke får vite at en har drept noen på sekundet med en stor pop up midt på skjermen. Du fremstiller en mangel på informasjon som en tabbe når dette er noe som skaper dybde I RO2, dette er også en spill mekanikk, det er en av tingene som gjør at dette er RO2, om du er usikker på om sniperen er død så må du tenke annerledes enn i COD etc.

 

3. Angående oppgraderingssystemet så er det spillere som blir fornærmet, om spillet behandler dem som minedreårige som gjør går lei om de ikke får meningsløse belønninger hvert sekund, (skins) og ikke blir påminnet av at de er så meget meget meget flinke hvert sekund med og prosjektere xp midt på skjermen. Ro2 gjør dette også til en viss grad men ikke idiotiske COD nivå.

 

Selvsagt anmelderen skal komme med sin personlige mening om spillet, men når spillet anmeldes fra kun et synspunkt og dette synspunktet er fra den gruppen som RO2 absolutt ikke produsert til å være attraktivt til så er dette merkverdig. Det er nesten som og få en farmville fan til og anmelde et grand strategi spill. Meget få ville hatt hjelp av noe slikt.

COD fans kan tror RO2 er en COD 1 klone (begge er satt i ww2), men de er veldig lite i den potensielle kundegruppen for spillet så hvorfor skrive en anmeldelse fra deres synspunkt for dette spillet? De vil ikke skjønne seg på dette spillet uansett...

Lenke til kommentar

Grei anmeldelse dette da...

 

Anyways, det med at du ikke ser om du tok livet av tyskertøsen eller bolsjevikløken umiddelbart er vel en funksjon som kan justeres på servern såvidt jeg har forstått?

synes det er helt greit på realisme-servere at det er slik, blir ekstra intenst å ikke få umiddelbar tilbakemelding oppi høyrehjørnet der

Lenke til kommentar

Jeg skal la din noe utreffende karakteristikk av meg stå ubesvart, og jeg tror at hvis du sjekker bakover, er det jeg som tester en stor brøkdel av skytespillene på Gamer.no.

 

1. Klaging over banedesign fordi banedesignet ikke er fokusert på og redusere irritasjon som i COD og TF2. I RO2 så er banene balansert med forskjellige loadouts/klasse begrensninger og antall respawns per lag, hvis de hadde lagd alle baner som var like i balanse for hvert lag så hadde det virkelig ødelagt dybden i spillet, det er et gameplay/spillmakanikk valg, du får en annerledes spill opplevelse om du har mer forsterkninger enn motstanderen og motstanderen har bedre beliggenhet med og være i en bygning.

 

Du svarer omtrent på deg selv. Hvorfor skal jeg bli irritert, og du mener da seriøst ikke at banene i TF2 er ubalanserte? Jeg har ikke sagt noe negativt om at det er forskjellige loadouts og antall respawns, dette er en styrke for spillet. Jeg sier blant annet at brettet "Fallen Fighters" er en prøvelse og kan irritere en gråstein. Jeg er fullstendig klar over at det er et gameplay-valg, jeg synes bare ikke det er et så heldig et.

 

2. Klaging over at en ikke får vite at en har drept noen på sekundet med en stor pop up midt på skjermen. Du fremstiller en mangel på informasjon som en tabbe når dette er noe som skaper dybde I RO2, dette er også en spill mekanikk, det er en av tingene som gjør at dette er RO2, om du er usikker på om sniperen er død så må du tenke annerledes enn i COD etc.

 

Dere henger dere voldsomt mye opp i dette punktet, som i utgangspunktet er en bagatell ment som eksempel. Fair enough, jeg skjønner hva som er poenget her, men jeg ser ikke hvordan dette gjør spillmekanikken bedre, da det er en kjensgjerning at alle ser opp mot høyre hjørne etter at de har skutt, når de egentlig bør reposisjonere seg og følge med på skjermen.

 

3. Angående oppgraderingssystemet så er det spillere som blir fornærmet, om spillet behandler dem som minedreårige som gjør går lei om de ikke får meningsløse belønninger hvert sekund, (skins) og ikke blir påminnet av at de er så meget meget meget flinke hvert sekund med og prosjektere xp midt på skjermen. Ro2 gjør dette også til en viss grad men ikke idiotiske COD nivå.

 

Dette er en balansegang, men jeg føler at du har avsindig mye mot Call of Duty-serien, da denne etter din mening angivelig kun er laget for barn. Jeg sier ikke at det behøver å være et spillteknisk Las Vegas av oppgraderinger, men de bør gjøres mer interessante enn de er her. Battlefield-spillene har vært flinke på dette, World of Tanks-serien har vært flink på dette - ja til og med Call of Duty-spillene fra Infinity Ward synes jeg gjør dette på en grei og interessant måte.

 

Selvsagt anmelderen skal komme med sin personlige mening om spillet, men når spillet anmeldes fra kun et synspunkt og dette synspunktet er fra den gruppen som RO2 absolutt ikke produsert til å være attraktivt til så er dette merkverdig. Det er nesten som og få en farmville fan til og anmelde et grand strategi spill. Meget få ville hatt hjelp av noe slikt.

COD fans kan tror RO2 er en COD 1 klone (begge er satt i ww2), men de er veldig lite i den potensielle kundegruppen for spillet så hvorfor skrive en anmeldelse fra deres synspunkt for dette spillet? De vil ikke skjønne seg på dette spillet uansett...

 

Hvis RO2 er produsert og utgitt for å være et spill til noen som har skytespill som sin favorittsjanger, da er jeg midt i målgruppen. Jeg liker spill som Operation Flashpoint og Armed Assault. Jeg liker Battlefield: Bad Company, Call of Duty Modern Warfare og Team Fortress 2. Jeg liker gode spill, og jeg synes jeg skryter ganske godt av Red Orchestra 2. Hvis det ikke kommer frem for den gjengse mann at dette ikke er en COD-klone har jeg gjort noe veldig feil, og må vurdere hvordan jeg ordlegger meg i fremtiden. Det er helt greit at jeg ikke er "hardcore" nok i dine øyne, men jeg kan skille et godt førstepersonsskytespill fra et dårlig et, og Red Orchestra 2 tilhører førstnevnte gruppe :)

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...