Gå til innhold

Samsung går til motsøksmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har nok rett i det Zepticon, ble opplyst i Economist for noen uker siden at kostnadene til patentsøksmål de siste årene overgikk hva vinneren fikk i erstatning...

 

Det som trengs er en patentreform, den som nettopp ble vedtatt i USA gjorde ikke nok. Patentstyret er f.eks. underfinansiert, og da er det kanskje ikke så rart at tvilsomme patenter blir godkjent når de har en stor søknadsbunke å komme igjennom.

Lenke til kommentar

Fyfaen Samsung er noen grådige onde jævler. Saksøker over en lav sko på grunn av noen meget generelle patenter. DE ER ONDE!!!

Haha, dagens drite seg fullstendig ut post :!:

Nei selvfølgelig, dumme meg. Man har bare lov å være kritisk mot apple, når de prøver å stoppe galaxy, men ikke mot samsung, når de prøver å stoppe iP5.

Dumme meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fyfaen Samsung er noen grådige onde jævler. Saksøker over en lav sko på grunn av noen meget generelle patenter. DE ER ONDE!!!

Haha, dagens drite seg fullstendig ut post :!:

Nei selvfølgelig, dumme meg. Man har bare lov å være kritisk mot apple, når de prøver å stoppe galaxy, men ikke mot samsung, når de prøver å stoppe iP5.

Dumme meg.

 

Du ser forskjellen på de to? Eller finner du det feks moralsk likeverdig å slå noen uten forvarsel, og å slå tilbake når du blir angrepet?

 

AtW

Lenke til kommentar

Du ser forskjellen på de to? Eller finner du det feks moralsk likeverdig å slå noen uten forvarsel, og å slå tilbake når du blir angrepet?

 

AtW

Det gjør jeg men det har ingen ting med denne saken å gjøre.

Det som skjer her er derimot no ala dette:

 

A slår.

Saken havner i retten som avgjør skyld og straff.

B er ikke fornøyd, så B slår A for å ta hevn.

Denne saken havner også i retten, for å avgjøre skyld og straff.

 

Så nei, samsung er ikke noe ebdre enn apple i denne saken.

Apple bruker retssystemet for å hevde sin rett, samsung gjør det samme.

Begge er like griske, og begge søksmålene er advokatmat så det suser. Som nevnt er jeg ganske sikker på at det er advokaten i selskapet som står bak alt dette for å skape seg egne arbeidsplasser, da ingen av selskapene er tjent med det de holder på med i det lange løp.

 

Apple er griske, men det er på tide å få av seg brillene og se at det samme gjelder samtlige store selskaper der ute, inkludert Samsung, Google, Facebook og Microsoft.

 

Vell, aknsje ikke microsoft da, siden Bill har gidd vekk mye av pengene sine til veldedighet, men dere skjønner tegningen. Alle tenker profittmaksimering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du ser forskjellen på de to? Eller finner du det feks moralsk likeverdig å slå noen uten forvarsel, og å slå tilbake når du blir angrepet?

 

AtW

Det gjør jeg men det har ingen ting med denne saken å gjøre.

Det som skjer her er derimot no ala dette:

 

A slår.

Saken havner i retten som avgjør skyld og straff.

B er ikke fornøyd, så B slår A for å ta hevn.

Denne saken havner også i retten, for å avgjøre skyld og straff.

 

Så nei, samsung er ikke noe ebdre enn apple i denne saken.

Apple bruker retssystemet for å hevde sin rett, samsung gjør det samme.

Begge er like griske, og begge søksmålene er advokatmat så det suser. Som nevnt er jeg ganske sikker på at det er advokaten i selskapet som står bak alt dette for å skape seg egne arbeidsplasser, da ingen av selskapene er tjent med det de holder på med i det lange løp.

 

Apple er griske, men det er på tide å få av seg brillene og se at det samme gjelder samtlige store selskaper der ute, inkludert Samsung, Google, Facebook og Microsoft.

 

Vell, aknsje ikke microsoft da, siden Bill har gidd vekk mye av pengene sine til veldedighet, men dere skjønner tegningen. Alle tenker profittmaksimering.

 

Merkelig tolkning, tror du virkelig dette er det som kommer til å skje? Liknende ting har skjedd utallige ganger før, og det ender stort sett med en eller annen settlement når begge parter har litt tyngde bak sine ting, sjelden med rettsak A som avgjøres helt uavhengig, og så rettsak B som avgjøres helt uavhengig.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...