Gå til innhold

Intel slipper SSD 710


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er interessant er at f.eks en 100gb 710-SSD skal tåle 900TB skriving. Hvis man overskriver hele disken hver dag, så vil den vare i 25år. Det burde mao gå an å bruke den i databaseservere.

 

I forhold til 15k rpm SAS-disker er random write ytelsen er ca 10x høyere enn og random read ytelsen er ca 100x høyere.

 

Det er spekulert i at disse bare bruker to nivåer i MLC-cellene, mao 00 og 11, mens mellomnivåene 01 og 10 ikke blir benyttet. I såfall burde disse koste ca 2x det Intel sine 320-SSD gjør, som er vesentlig bedre enn 6x prisen som SLC-diskene koster.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Det som er interessant er at f.eks en 100gb 710-SSD skal tåle 900TB skriving. Hvis man overskriver hele disken hver dag, så vil den vare i 25år. Det burde mao gå an å bruke den i databaseservere.

Hvordan får du det regnestykket til? BAT har jo skrevet over 500TiB på et par måneder i utholdenhetstesten med en M4 64GB
Lenke til kommentar

Bare jeg som tenkte feil her. Sorry.

Takk for infoen samme hva. Trenger en ny databaseserver og det hadde vært digg med SSD istedetfor snurredisk. Enterprise SLC-disker på 100gb koster fort 10.000kr. Hvis jeg kan gå for Intel 320 300gb SSD til 3600kr istedetfor, så hadde det vært gull.

 

... faktisk så hadde sistnevnte gjort at istedetfor å kjøpe en grisedyr 2U server med hardware raid så er det vel ikke langt unna at jeg kunne kjøpt den billigste 1U serveren jeg fant og hevet i 2xIntel 320 disker for tilsvarende/bedre ytelse. Tipper det sparer en 20-30.000kr...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...