Gå til innhold

Neste Dragon Quest blir onlinespill (Wii, WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Medhjelperene dine i spillet blir slik som det var i DQIX. Det er du som styrer de manuelt og bestemmer hva de skal gjøre hver runde. Eller du kan gi de en instruks som er av den type strategi du vil de skal følge også følger de den gjennom hele kampen, eller til du bytter instruks. Det gikk ann i DQVIII også, men forskjellen er at i DQVIII så hadde de en personlighet, det hadde de ikke i DQIX og de vil nok ikke ha det i X heller.

Lenke til kommentar

Selv er jeg glad i singleplayerspill, og har vel egentlig aldri spilt en MMO, men jeg ser ikke noen grunn til å være så skeptisk som en del av dere er. Spillet er mest sannsynlig et år fra release, vi har såvidt fått se en liten video av det, og vi vet noen detaljer. Jeg tror det er relativt stor sjanse for at Square Enix og Nintendo bruker alle ressursene de har til rådighet for å gjøre dette til et bra spill, det er tross alt Dragon Quest. Så jeg gleder meg ihvertfall!

Lenke til kommentar

DQIX er et godt spill, men også det første spillet i serien som forandrer på de etablerte formene i en konservativ serie. Hvis du bare vil spille et godt JRPG så er det topp, men hvis du vil forstå Dragon Quest ville jeg heller begynt med remakene av 4-6 på DS, og så gått løs på VIII, som er det mest storslagne av dem.

 

Om du orker å fullføre dem, da. Selv synes jeg hele serien er altfor traust til ikke å bli kjedelig.

Lenke til kommentar

Jeg ville startet med DQIV på DS. Nr 5 er helt grei, og jeg har et hat/elsk-forhold til nr 4. Det er på alle måter et meget bra spill, men vi skifter folk ganske ofte. Først spiller du din egen karakter, så bytter du til en helt annen, før du bytter til en helt annen igjen osv, og alle har egne historier. Det kan bli litt forvirrende. :p Men spillmessig foretrekker jeg IX. Det er ikke et "ekte" JRPG, men føles mer som en blanding av JRPG og "vanlig" RPG.

 

Btw det kom gratis DLC til IX regelmessig frem til og med juli i år - dvs i et helt år etter at spillet ble sluppet. Det sier jo sitt. ;)

Lenke til kommentar

Hm... ifølge Wikipedia kom DQ3 til NES, SNES, GameBoy Color og kommer etterhvert til mobiltelefoner? Interessant. Tør vi håpe Nintendo gir det ut på 3DS som VC? Og gjerne de to første også. Har de på emulator, men det er ikke helt det samme.

 

Edit: Og det kom for noen dager siden til Wii i Japan. Håper det kommer til Europa også. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...