Gå til innhold

Apple regner med enormt høst-salg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av artikkelen kan det se ut som om 250000 mennesker jobber med å lage ipad til Apple. Hvorfor tar ikke journalister å regner litt på slikt? Eller skriver mer nøyaktige artikler?

 

20.000.000 / 250.000 = 80 ipads pr ansatt på et kvartal. Eller mindre enn 1 ipad pr dag. Det er jo opplagt at det ikke da er 250.000 mennesker som jobber med å sette sammen ipad til Apple.

 

 

Jeg vil jo tro at med dagens moderne og automatiserte produksjon burde klare 1000 ipads pr dag pr ansatt. Da er vi nede i 250 ansatte som lager ipads. Hva gjør de andre 249750 ansatte? Sitter på røykerommet?

 

OK, da. Vi har jo hørt om slaveforhold på fabrikken, men 1000 pr ansatt er kanskje drøyt. Men hundre burde de klare. Det er 6 minutter pr enhet på en 10 timers dag. Da trenger de 2500 ansatte. Fortsatt har vi 247500 på røykerommet.

Endret av FOTORALF
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple produserer ikke bare iPad på Foxconn Fotoralf, iPhone og mye tilbehør som timecapsule, mus tastatur kommer også fra samme stedet.

 

Videre har Foxconn totalt rundt 900 000 ansatte, og som artikkelforfatteren skrev så er det disse 250 tusens "hovedsaklige" arbeidsoppgave med Apple, altså flyter det naturligvis litt frem og tilbake. Tar jeg ikke feil så produserer Nokia og Microsoft mye varer på Foxconn.

 

Jeg vet ikke hvor mye av produksjonen der som er automatisert, men de har nylig bestilt 1 million roboter for å erstatte en del ansatte, så det skjer fortsatt svært mye manuelt arbeid. Å forvente 6 minutter per ipad høres ganske søkt ut, monteringen skjer for hånd selv om deler++ kommer på samlebånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av artikkelen kan det se ut som om 250000 mennesker jobber med å lage ipad til Apple. Hvorfor tar ikke journalister å regner litt på slikt? Eller skriver mer nøyaktige artikler?

 

20.000.000 / 250.000 = 80 ipads pr ansatt på et kvartal. Eller mindre enn 1 ipad pr dag. Det er jo opplagt at det ikke da er 250.000 mennesker som jobber med å sette sammen ipad til Apple.

 

 

Jeg vil jo tro at med dagens moderne og automatiserte produksjon burde klare 1000 ipads pr dag pr ansatt. Da er vi nede i 250 ansatte som lager ipads. Hva gjør de andre 249750 ansatte? Sitter på røykerommet?

 

OK, da. Vi har jo hørt om slaveforhold på fabrikken, men 1000 pr ansatt er kanskje drøyt. Men hundre burde de klare. Det er 6 minutter pr enhet på en 10 timers dag. Da trenger de 2500 ansatte. Fortsatt har vi 247500 på røykerommet.

 

Resten sitter og lager fjerne regnestykker med tall tatt ut av lufta. Kanskje derfor iPad er så dyr...?

Lenke til kommentar

For å nå disse høydene på de stoppe sin største konkurrent Samsung. Nå har de klart å stoppe salget av Galaxy Tab 7.7 med hjelp av en tysk Idomstol. De klarte tidligere å stoppe salget av Galaxy 10 også ved hjelp av en tysk Idomstol. I denne saken brukte Apple falske bilder for å få stoppet salget til sin konkurrent. Apple har tydligvis ett mål; å skape ett Imonopol.

Jeg har tidligere vært glad i Epleproduktene, jeg eier sågar et par stykker. Men nå er det slutt, jeg kommer aldri til å kjøpe ett nytt epleprodukt. Apple sine holdinger er for meg skremmende. Hadde Samsung stjålet teknologien til Apple hadde situasjonen vært en helt annen.

Lenke til kommentar

For å nå disse høydene på de stoppe sin største konkurrent Samsung. Nå har de klart å stoppe salget av Galaxy Tab 7.7 med hjelp av en tysk Idomstol. De klarte tidligere å stoppe salget av Galaxy 10 også ved hjelp av en tysk Idomstol. I denne saken brukte Apple falske bilder for å få stoppet salget til sin konkurrent. Apple har tydligvis ett mål; å skape ett Imonopol.

Jeg har tidligere vært glad i Epleproduktene, jeg eier sågar et par stykker. Men nå er det slutt, jeg kommer aldri til å kjøpe ett nytt epleprodukt. Apple sine holdinger er for meg skremmende. Hadde Samsung stjålet teknologien til Apple hadde situasjonen vært en helt annen.

Svært så lettskremt du er da. Men du bør i det minste unngå å komme med falske påstander selv. Det har kommet fram informasjon om at det er ett bilde i rettsdokumentene fra Apple som gjengir en Galaxy tab med feil proporsjoner, det er en haug med bilder i samme dokument som gjengir Galaxy Tab med riktige proporsjoner.

Apple mener at Samsung har krenket både design- og teknologipatenter. Synes du det er greit å stjele andres design?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Newton, du glemmer at Apple er forpliktet til å spørre minst 100 android fans om de synes at Galaxy tabletene bryter med deres patenter. Først om de får over 99% ja fra disse så kan Apple bringe dette videre til domstolene. Det blir for dumt å tro at man bare kan gå rett til domstolene med en slik sak, og regne med at de har ett objektivt syn på dette. De fleste dommere mottar jo rundt 66,6 usd i året fra Apple for å gjøre alt deres måte.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan en tysk domstol kunne stoppe salge av Galaxy 10.1 Hva har de med saken å gjøre, hvem byr seg vel om hva tyskland mener? snodig værden vi lever i, det som er enda snodigere er at folk bruker masse penger på å kjøpe produkter fra apple. Selv liker jeg ikke halvspiste epler, og måten de driver forettninger på gjør meg kvalm. Lenge leve Samsung og Android.

Lenke til kommentar

Hvilke epler? Og hva har de med denne typen produkter å gjøre? Hvordan er det Samsung driver forretninger? Tørr du undersøke? Kanskje du må selge mobilen etterpå :p Brukernavnet ditt er like forklarende som en som diskuterer innvandringspolitikk i en t-skjorte hvor det står "i hate niggaz". Ungdommen nå til dags.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...