Gå til innhold

Test: Dension Dock´n´Drive for iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WHAT? Anbefalt?

Har min N8 i en holder fra Elkjøp til 199,- og jeg kan streame til radioen, microusb lader til bilen begynner vel en del å få idag, den jeg bruker har jeg fra en eldre telefon, og navigasjonen er gratis..

Passer forøvrig til alle telefoner, da den er justerbar på sidene, kan også ha telefonen liggende..

 

Edit: Iphone bruker vel spesiell lader, men alikevel.

 

Totalt: 199,-.

Endret av Excelsion
Lenke til kommentar

Hvordan kan dere anbefale denne til 999,- ?

 

Man får TomTom sin holder til samme prisen som har GPS chip innebygget...

 

Har ikke FM sender, men etter å ha hørt på musikk igjennom det en gang, så vil man jo ikke det mer... crappy lyd, og forstyrrelser når man kommer inn i områder med radiosendinger i samme frekvens.

Lenke til kommentar

Sikkert greit med FM sender, men det skulle ha støttet bluetooth også. Selv så ligger telefonen i midtkonsollen og spiller av flott lyd via bluetooth fra spotify. Kunne ikke fungert bedre, selv kontrollene på rattet fungerer fint for å velge neste sang osv. Er enig i at 999kr for dette virker som en dårlig deal.

 

Hadde holdere ladet telefonen samtidig som den sendte streamet lyd via bluetooth så hadde den kanskje vært verdt pengene.

 

 

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Sikkert greit med FM sender, men det skulle ha støttet bluetooth også. Selv så ligger telefonen i midtkonsollen og spiller av flott lyd via bluetooth fra spotify. Kunne ikke fungert bedre, selv kontrollene på rattet fungerer fint for å velge neste sang osv. Er enig i at 999kr for dette virker som en dårlig deal.

 

Hadde holdere ladet telefonen samtidig som den sendte streamet lyd via bluetooth så hadde den kanskje vært verdt pengene.

 

Enig idet. Men mobilen støtter vell bluetooth selv om den står i en holder?? Kan ikke se att en holder skal fjerne den muligheten.... ?

 

Selv har jeg aldri prøvd å overføre lyden vha bluetooth, kun FM-sender. Slik jeg forstår forutsetter det da att bilen har bluetooth mottaker, noe bare nyere biler har...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Sikkert greit med FM sender, men det skulle ha støttet bluetooth også. Selv så ligger telefonen i midtkonsollen og spiller av flott lyd via bluetooth fra spotify. Kunne ikke fungert bedre, selv kontrollene på rattet fungerer fint for å velge neste sang osv. Er enig i at 999kr for dette virker som en dårlig deal.

 

Hadde holdere ladet telefonen samtidig som den sendte streamet lyd via bluetooth så hadde den kanskje vært verdt pengene.

 

Enig idet. Men mobilen støtter vell bluetooth selv om den står i en holder?? Kan ikke se att en holder skal fjerne den muligheten.... ?

 

Selv har jeg aldri prøvd å overføre lyden vha bluetooth, kun FM-sender. Slik jeg forstår forutsetter det da att bilen har bluetooth mottaker, noe bare nyere biler har...

Ja bilen har bluetooth mottaker. Men mange billige spillere man kan kjøpe til eldre biler støtter jo også bluetooth. Sant nok, bluetooth støtte i holderen blir kanskje smør på flesk, så bare den lader telefonen med full styrke så er det jo ikke nøye.

 

 

 

Lenke til kommentar

Usj! FM-sender er en av de sikreste måtene å ødelegge lyden på, så nei takk!

 

Trenger heldigvis ikke slikt, da bilen min har har både Bluetooth og USB-kontakt i dashbordet, så både handsfree telefoni og musikkavspilling fra iPhone fungerer integrert med bilens hoveddisplay, rattkontroller og stereoanlegg. Trenger altså ikke å se på telefonen i det hele tatt, så den kan ligge trygt og godt i midtkonsollet.

 

Kanskje endre overskriften til "Bilholderen iPhone-eiere med umoderne biler bør ha"? :p

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Tenkte bare komme med litt innspill her.

 

1. Dension bruker Bluetooth til handsfree delen når den er docket.

2. Tom Tom sin har ikke FM sender bare AUX, Dension har begge deler. + Du kan navigere med TOM TOM software med Dension.

3. FM senderen har veldig bra sender og får ikke noe støy i de bilene vi har testet med.

4. Du får full integrert handsfree med lyd utpå høytalerne i bilen.

5. Bruker selv AUX nå med en Kenwood spiller, knall lyd fra spotify.

6. Mange bruker FM sender fortsatt ikke har AUX i bilen.

Lenke til kommentar

Godt innspill! Siden jeg dessverre ikke har AUX i min Peugeot fra 2007 (HÅPLØST), og heller ikke har funnet noe som kan gi meg det, så er jeg avhengig av FM sender. Jeg ringte like gjerne til TT Micro og fikk fantastisk hjelp. Lurte blant annet på om "dokken" kan monteres på Brodit ProClip, og det kan den. Et must for meg som har langt dashboard og.

 

Det blir nok en Dension dock så snart jeg ser at den takler iPhone 5 :!:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...