Gå til innhold

Nå går de etter Galaxy S II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå når "gærningen" selv har takket for seg i Apple, kan vi jo håpe på at forholdene blir normalisert. Men jeg tipper dette ikke skjer. Tipper Apple durer frem på samme måten, helt til en samlet elektronikkindustri går til motangrep. Tipper det skal bli morsomt når Samsung bestemmer seg for å slutte å selge komponenter til iDiotene....

Lenke til kommentar

Mere tøvepatenter fra Apple sin side igjen? Håper de snart får seg enn skikkelig nesestyver. Å oppføre seg som en bølle vil forhåpentligvis straffe seg.

 

AtW

Vel, både Samsung og Google har jo fått erfare at å oppføre seg kriminelt straffer seg, med hundrevis av millioner av dollar i bøter. Kan ikke se noen grunn tll at Apples lovlydige oppførsel skulle føre til noe lignende.

 

Angående Apples kundeforhold hos Samsung, så står Samsung i fare for å miste ca 8 milliarder $ i årlig omsetning dersom Apple flytter sine komponentinnkjøp over til Toshiba, Sharp, LG og andre, slik det ryktes at de er i ferd med å gjøre. Samsung kan forholdsvis lett erstattes av andre leverandører. Apple har tidligere gjort store finansielle investeringer i oppbygging av underleverandørenes produksjonskapasitet - og har bl.a investert relativt store beløp i oppbyggingen av Samsungs LCD-produksjon. Det ryktes i det siste at Apple er i ferd med å investere 1 milliard $ i oppbygging av Sharps LCD-produksjon. Nettopp denne logistikken og oppbyggingen av forsyningskjeden har vært den nye Apple-sjefens spesialområde. Spørsmålet Samsung Electronics bør begynne å stille seg er hvilke andre kunder som kan fylle et tomrom på 8 milliarder $, eller rundt 6 % av den totale omsetningen deres...

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mere tøvepatenter fra Apple sin side igjen? Håper de snart får seg enn skikkelig nesestyver. Å oppføre seg som en bølle vil forhåpentligvis straffe seg.

 

AtW

Vel, både Samsung og Google har jo fått erfare at å oppføre seg kriminelt straffer seg, med hundrevis av millioner av dollar i bøter. Kan ikke se noen grunn tll at Apples lovlydige oppførsel skulle føre til noe lignende.

 

 

Apple har også fått erfare at kriminell oppførsel straffer seg, men det er vel egentlig ikke hovedpoenget mitt. Heldigvis er det andre måter å straffe selskaer på enn gjennom rettsystemet. Nå er det slettes ikke alltids man straffes for umoral, men det er lov å håpe. I dette konkrete tilfellet er det vel kanskje mer sannsynlig å håpe på at tøvet forkastes og at apple må ut med erstatning.

 

AtW

Lenke til kommentar

http://global.samsungtomorrow.com/?p=4891

 

På tide å oppdatere saken. Denne ble publisert samme dag som dere publiserte artikkelen. Apple vant på 1 av 10 punkter. Dere må gjøre bedre research!

Og som jeg har sagt tidligere og andre plasser, så er dette er stort nederlag / tap for Apple.

 

Selv om Samsung ble dømt på en liten ting, så er denne tingen så liten at det tar Samsung kort tid å fikse dette med Galleri appen.

 

Så jeg vil nok si at denne lille tingen ikke er et tap for Samsung da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

http://global.samsungtomorrow.com/?p=4891

 

På tide å oppdatere saken. Denne ble publisert samme dag som dere publiserte artikkelen. Apple vant på 1 av 10 punkter. Dere må gjøre bedre research!

Og som jeg har sagt tidligere og andre plasser, så er dette er stort nederlag / tap for Apple.

 

Selv om Samsung ble dømt på en liten ting, så er denne tingen så liten at det tar Samsung kort tid å fikse dette med Galleri appen.

 

Så jeg vil nok si at denne lille tingen ikke er et tap for Samsung da.

Hvis dommen blir stående, så betyr ikke det at de ikke vil bli straffet for det tidligere bruddet. Det gikk kanskje bedre med Samsung enn forventet, men de tapte fortsatt.

 

Galleriappen er forresten standard i Android, så er nok flere som kommer til å bli saksøkt om patenten opprettholdes.

Lenke til kommentar

http://global.samsungtomorrow.com/?p=4891

 

På tide å oppdatere saken. Denne ble publisert samme dag som dere publiserte artikkelen. Apple vant på 1 av 10 punkter. Dere må gjøre bedre research!

Og som jeg har sagt tidligere og andre plasser, så er dette er stort nederlag / tap for Apple.

 

Selv om Samsung ble dømt på en liten ting, så er denne tingen så liten at det tar Samsung kort tid å fikse dette med Galleri appen.

 

Så jeg vil nok si at denne lille tingen ikke er et tap for Samsung da.

 

Jepp. Nederlag ja. De burde innovere mer og saksøke mindre. De skaper bare mer misfornøyde brukere som ikke liker hvordan de skal stoppe alle konkurenter.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

http://global.samsungtomorrow.com/?p=4891

 

På tide å oppdatere saken. Denne ble publisert samme dag som dere publiserte artikkelen. Apple vant på 1 av 10 punkter. Dere må gjøre bedre research!

Og som jeg har sagt tidligere og andre plasser, så er dette er stort nederlag / tap for Apple.

 

Selv om Samsung ble dømt på en liten ting, så er denne tingen så liten at det tar Samsung kort tid å fikse dette med Galleri appen.

 

Så jeg vil nok si at denne lille tingen ikke er et tap for Samsung da.

Hvis dommen blir stående, så betyr ikke det at de ikke vil bli straffet for det tidligere bruddet. Det gikk kanskje bedre med Samsung enn forventet, men de tapte fortsatt.

 

Galleriappen er forresten standard i Android, så er nok flere som kommer til å bli saksøkt om patenten opprettholdes.

Så du mener at Samsung tapte når Apple fikk 9 av sine 10 punkter gjort invalid?

 

Og dette med at så mange punkter ble kastet, så sier noe meg at Apple bare hiver ut en hel masse søksmål uten å i det hele tatt tenke over på hva dem saksøker for.

 

Hadde Apple gjort jobben sin så hadde dem vist fra før av før dem gikk til rettsak mot Samsung at 9 av disse 10 punktene aldri ville komme igjennom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde Apple gjort jobben sin så hadde dem vist fra før av før dem gikk til rettsak mot Samsung at 9 av disse 10 punktene aldri ville komme igjennom.

Så du mener at noen som saksøker må være 100% sikre på at de vinner på alle punkter? Kan du da forklare meg hvorfor f.eks. Samsung saksøker med patenter som de er bundet av standardorganisasjoner til å lisensiere på RAND-vilkår?

 

Og det her var forresten en foreløpig dom, det er fortsatt mulig for Samsung å vinne på alle punktene og det samme for Apple (lite sannsynlig).

Lenke til kommentar

Hadde Apple gjort jobben sin så hadde dem vist fra før av før dem gikk til rettsak mot Samsung at 9 av disse 10 punktene aldri ville komme igjennom.

Så du mener at noen som saksøker må være 100% sikre på at de vinner på alle punkter? Kan du da forklare meg hvorfor f.eks. Samsung saksøker med patenter som de er bundet av standardorganisasjoner til å lisensiere på RAND-vilkår?

 

Og det her var forresten en foreløpig dom, det er fortsatt mulig for Samsung å vinne på alle punktene og det samme for Apple (lite sannsynlig).

Nei, det sier jeg ikke. Jeg sier at man i det minste burde gjøre en god research på hva man saksøker for og på om man kan bruke diverse punkter i det man saksøker for.

 

Så i dette tilfellet med at retten kastet alle disse punktene som hadde med Galaxy Tab 10.1 sin design mot iPad 2 sin design å gjøre f.eks, så sier det oss alle at det er ikke bare å komme å bølle seg frem å si at sånn er våres tablet og ingen skal kunne lage noe som ser NOE likt ut.

 

Igjen, hadde Apple gjort hjemmeleksa si, så hadde dem allerede visst at Galaxy Tab 10.1 og iPad 2 er ganske så forskjellige i design. Og da burde Apple ha visst det at det hadde vært null vits i å saksøke Samsung bare fordi Galaxy Tab 10.1 ligner bitte litt i fronten til hvordan iPad 2 ser ut.

 

Og hadde Apple hatt vett i huet, så hadde dem visst det at man kan ikke saksøke noen bare fordi noe ser bitte litt likt ut. Simpelt fordi det er klin umulig å unngå å få noe på tablets, mobiltelefoner osv som ikke ligner på hverandre.

 

Så poenget her er at om Apple hadde brukt søksmål som er mere sannsynlige for å vinne i, så er det greit, men å hive ut en masse tulle søksmål hvor Apple får 9 av 10 punkter kastet, ja da er Apple et firma som saksøker andre fordi dem kan, og ikke fordi det har noen hensikt.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp. Nederlag ja. De burde innovere mer og saksøke mindre. De skaper bare mer misfornøyde brukere som ikke liker hvordan de skal stoppe alle konkurenter.

Samsung burde innovere mer, mener du vel. Samsung kommer jo senere på markedet enn Apple med...ja, stort sett det meste. Lette nettbrett (Galaxy Tab) er bare det siste eksempelet, og "knappeløse" telefoner med kapasitiv (multi)-touch er et annet nærliggende eksempel på at Samsung er rævadiltere i Apples fotspor.

 

Hilsen en svært fornøyd Apple-bruker som vet å verdsette innovasjon og original design ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...