Gå til innhold

Nå går de etter Galaxy S II


Anbefalte innlegg

Da kan du kanskje linke til en lignende sak der jeg forsvarer Samsung? Eller er dette et desperat forsøk på å vri en tapt sak over på person? Jeg er klar over at jeg har vært rimelig krass mot apple, men jeg mener jeg er i min fulle rett til det, når apple oppfører seg som kynisk, utspekulerte tullinger. Hadde samsung gjort noe lignende, hadde jeg hatt vett til å holde kjeft...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Android-mafiaen: Jeg akter ikke å bruke tid på å dissekere John Strands uttalelser overfor dere 3 forumbrukere her som ikke makter å konkretisere hva som skulle være relevant i den gamle digi-artikkelen - i forhold til meg spesielt, siden dere hevder artikkelen gjelder meg - og iPhone-brukere generelt. Jeg ser ikke annet der enn en rekke oppkonstruerte uttalelser og stråmenn, som ikke representerer annet enn den mannens forstokkede fantasier.

 

Strand har ikke truffet andre spikere enn den han må ha banket inn i sitt eget hode - greit nok, siden han er en gedigen treskalle, en gammel dansk treskalle.

 

Og med det tenker jeg denne "diskusjonen" om min person som dere har lagt opp til, er slutt for min del, og dere som velger å støtte kriminelle utsugere som Samsung får gjerne fortsette å gjøre det.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Android-mafiaen: Jeg akter ikke å bruke tid på å dissekere John Strands uttalelser overfor dere 3 forumbrukere her som ikke makter å konkretisere hva som skulle være relevant i den gamle digi-artikkelen - i forhold til meg spesielt, siden dere hevder artikkelen gjelder meg - og iPhone-brukere generelt. Jeg ser ikke annet der enn en rekke oppkonstruerte uttalelser og stråmenn, som ikke representerer annet enn den mannens forstokkede fantasier.

 

Strand har ikke truffet andre spikere enn den han må ha banket inn i sitt eget hode - greit nok, siden han er en gedigen treskalle, en gammel dansk treskalle.

 

Og med det tenker jeg denne "diskusjonen" om min person som dere har lagt opp til, er slutt for min del, og dere som velger å støtte kriminelle utsugere som Samsung får gjerne fortsette å gjøre det.

Igjen, her er det en masse tull og vas som du sier for å ro deg i fra hva Digi saken faktisk handler om.

 

Det han sier er ikke noe han selv synes, fordi det er en undersøkelse basert i fra hva de fleste iPhone brukerne sier og gjør. Og dette er noe du ikke skjønner.

 

Og før du har kommet med noen konkrete og gode beviser som sier at det Digi linken / fyren i den saken sier er tull og tøys, så er det du sier nå rett og slett pisspreik og løgn.

 

Hvor er kilden din som sier at du har rett?

 

Eller skal du bare fortsette og komme en masse svada som er dine synspunkter?

 

Jeg venter gledelig på dine kilder og beviser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp. Nederlag ja. De burde innovere mer og saksøke mindre. De skaper bare mer misfornøyde brukere som ikke liker hvordan de skal stoppe alle konkurenter.

Samsung burde innovere mer, mener du vel. Samsung kommer jo senere på markedet enn Apple med...ja, stort sett det meste. Lette nettbrett (Galaxy Tab) er bare det siste eksempelet, og "knappeløse" telefoner med kapasitiv (multi)-touch er et annet nærliggende eksempel på at Samsung er rævadiltere i Apples fotspor.

 

Hilsen en svært fornøyd Apple-bruker som vet å verdsette innovasjon og original design ;)

 

Original design????

Jeg linket til denne tidligere i denne saken, men må bare gjøre det igjen.

http://www.adaptiva.biz/SamsungPhoto_AppleiPad.jpg

 

Denne viser jo soleklart hvor Apple hentet sin inspirasjon for iPad.

 

Apples inovasjon? LOL. Multitouch og "pinching" etc er gammelt nytt, og teknologien Apple bruker i dag er ikke utviklet av Apple, men av Fingerworks som Apple kjøpte. Patentene Apple søkte om her, både bruk og begreper var dokumenterte og eksisterte lenge før Apple utviklet iPhone.

 

Nettbrett er heller ikke noe nytt i seg selv, men det ble ikke kult å eie før iPad. Tidligere var det ingen som gadd bruke så mye penger på så begrensede muligheter. Men med kreftigere HW er dette ved å endre seg. Det er klart at noen må starte, men dette betyr ikke at andre ikke skal følge på. Er det galt av DBS å lage sykler som er lettest mulig med flest mulig gir? Det er da naturlig at er produkt som nettbrett skal være lettest og tynnest mulig. Å tenke slik er ikke inovasjon.

 

Produktet som reddet Apple fra en dundrende konkurs, iPod hadde forøvrig et GUI "stjålet" fra Creative. Heldig vis for Apple fikk de lov til å "lisensere" det i ettertid.

 

Det eneste Apple har gjort er å pakke eksisterende teknologi inn i en ny pakke. At dette tilsammen startet et nytt merked innen mobiltelefoni og senere nettbrett er såklart et faktum, men å på generelt grunnlag kalle Apple inovative og originale av den grunn er i overkant. Produktene var på langt nær perfekte heller, men de slapp unna en god del ting andre ville vært slaktet for pga GUI, style og nyhetsfaktor. Pluss et snav av fanboyisme.

 

- Vi behøver ikke MMS, det er gammeldags.

- Hør hør, ekstra ekstra, Apple implementerer MMS!!!

 

Apple er, eller var, imidlertid best på markedsførig, og denne æren ligger i det store og hele hos Jobs og hans arbeid med iPod. Det å få kjendiser til å bruke iPod med de karakteristiske hvite ørepluggene, og opprettelsen av iStore, i tillegg til nevnte GUI.

 

Videre var denne teknologien snadder for teknointeriserte, de som også skriver omtaler på nettet. Og iPhone lever enda på denne hypen, som den tildels fortjente (den gang) også.

 

I dag er det imidlertid slik at Apple har begynt å tape marked. Og slike søksmål som går på å stoppe konkurerende produkter, kanskje bare for en stund, og i begrensede områder, er med på å opprettholde Apples markedspossisjon ved at det ikke finnes alternativer som er gode nok. Også kalt monopolisering.

Endret av serpentbane666
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apples inovasjon? LOL. Multitouch og "pinching" etc er gammelt nytt, og teknologien Apple bruker i dag er ikke utviklet av Apple, men av Fingerworks som Apple kjøpte. Patentene Apple søkte om her, både bruk og begreper var dokumenterte og eksisterte lenge før Apple utviklet iPhone.

Her er en interessant artikkel som tar for seg div. multitouchsystemer, pinch, gestures m.m. siden "tidenes" morgen for dem som ønsker å sette seg litt inn i ting. Som Serpentbane666 nevner så var ikke Apple først. Og Fingerworks som ble kjøpt opp av Apple var heller ikke først med f.eks pinch eller gestures.

 

http://www.billbuxton.com/multitouchOverview.html

Endret av Dromle
Lenke til kommentar

Litt nysgjerrig, hvilke markeder er det Apple taper i?

Dem taper ingen plasser så langt, men en oppgang på 1% i løpet av 3 måneder for iOS er ikke akkurat noe å rope hurra for.

 

Se her og sjekk hvordan iOS og Android ligger ann.

 

Men ja, jeg tror Apple gjør et tappert forsøk på å gå etter Galaxy S II for å være helt ærlig.

 

Dette kommer jo ant på hvilke tall man ser på. Jeg sier ikke at iPhone har en nedgang, men jeg sier at iPhone taper tereng når det kommer til markedsandeler, selv om deres deres egne tall har økt.

 

Hvis vi ser på 2008 hadde iPhone 8.2% av markedet og android 0.5%. I 2011 er tallene henholdsvis 16.8% og 36%.

 

Altså, iPhone har i denne perioden økt salget, men Android har erobret betydelige markedsandeler blant nye kunder. I 2008 valgte nye smartphone-brukere iPhone, i 2011 valgte nye smartphone-brukere Android.

 

Så blant den totale kundemassen taper iPhone relativt tereng i forhold til Android, selv om linken du viser til har en økning på 1%. En trend som er svært farlig for Apple. En trend som betyr en endring i tilbud av 3. parts proporitært tillegsutstyr, utvidet satsing på apps for android fremfor iPhone, større satsning på Android-plattformen blandt utsalgssteder (netcom.no hadde tidligere en egen side for salg av iPhone samt en egen iPhone blogg, iPhone ligger i dag sammen med alle andre telefoner) osv.

 

Apple klarer altså ikke å få nye kunder til å kjøpe sine produkter i stor nok grad, og prøver derfor å holde toppmodellene på androidplattformen borte fra markedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er ikke rart Apple saksøker, de er trua! Samsung har bedre produkter og vil alltids ha det så lenge samsung er levende. Og apples produkter er overpriset dritt. Eneste posetive med iphone 4 var at den er like "rask" hele tida, minuset er itunes og det kjedelige designet på iOS. Mac er design-messig kvalitet, men resten... uff. Skal Apple overbevise meg så skal de ned med prisene MEGET og faktisk komme med noe nytt som ikke er samme greia bare med 1- nye ting i iOS -.-

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...