Gå til innhold

Har plassert mye på liten plass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da mangler det bare FM1 socket prosessorer med lav TDP: http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_Fusion#.22Llano.22_.2832nm.29

 

Llano-APU'ene ser ut til å være godt egnet for undervolting, 25-30% mindre effektbruk på originale klokkefrekvenser ser ikke ut til å være unormalt. Klokker du ned vil du sannsynligvis kunne redusere spenningen ytterligere.

 

Om AMD selv lanserer en 35W-versjon vil de nok ta seg godt betalt for å klokke ned chippen, i likhet med intel som selger nedklokkede cpu'er dyrere enn "originalene".

Lenke til kommentar

De er veldig dårlige på linuxdrivere. Siden xbmc er et veldig vanlig htpc-valg (med god grunnIMHO), og linux er veien å gå om du skal ha en lean, mean xmbc machine, er ATI dårlig stilt på htpc-fronten. Klart, om man vil betale tusenlappen for windows for å få samme resultat, men med lenger oppstartstid er det jo fritt frem - men det slår meg ikke som noen god løsning.

Lenke til kommentar

Ok, ser den. Personlig ser ikke jeg noe poeng i en HTPC uten tv-tuner, men jeg vet at mange andre gjør det. Derfor blir MediaPortal og Windows et naturlig valg her i stuen. Har prøvd å bruke Ubuntu/Mint med MythTV, men det ble for tidkrevende for meg å sette meg inn i. Nvidia kortene har vel en tendens til å avgi mere varme ift ytelse også, noe som ikke er ønskelig i stua mtp støy.

Lenke til kommentar

Du får hovedkort med on-board-nvidiakort som ikke trenger noen vifte, og er mer enn gode nok til videodekoding. Enig i at Myth-TV ikke er noe nybegynnervennlig valg, men xbmclive tror jeg selv storesøsteren min kunne installert. :p Skulle gjerne hatt en htpcløsning med tv-tuner inkludert selv, men det blir for mye styr (og utgifter) med CAM og det hele til at det er verdt det. Men det kommer vel veldig an på hvor man får tv-signalene fra.

Lenke til kommentar

Spennende, da spesielt med tanke på PCIe x16 sporet. Så om GPUen i APU-designet til AMD ikke holder mål så kan en sette inn ett lavprofil-kort der og gjøre forbedringer på den måten.

Med mindre du får tak i noe kraftigere enn HD 6570 er det heller hybrid crossfire som gjelder.

Heh, muligens. Men APUene så langt har vist seg å være en smule båndbreddebegrenset mellom GPU og RAM.

Lenke til kommentar

De er veldig dårlige på linuxdrivere. Siden xbmc er et veldig vanlig htpc-valg (med god grunnIMHO), og linux er veien å gå om du skal ha en lean, mean xmbc machine, er ATI dårlig stilt på htpc-fronten. Klart, om man

æh, det er stadige framskritt på den åpne ATI driveren. Siste versjonen støtter Bobcat APUene etter hva jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Spennende, da spesielt med tanke på PCIe x16 sporet. Så om GPUen i APU-designet til AMD ikke holder mål så kan en sette inn ett lavprofil-kort der og gjøre forbedringer på den måten.

Med mindre du får tak i noe kraftigere enn HD 6570 er det heller hybrid crossfire som gjelder.

Heh, muligens. Men APUene så langt har vist seg å være en smule båndbreddebegrenset mellom GPU og RAM.

Det er godt mulig, det betyr ikke at den integrerte Radeon 6630 ikke er god nok til å konkurrere mot GT 430 og HD 6570 ;)

Lenke til kommentar

æh, det er stadige framskritt på den åpne ATI driveren. Siste versjonen støtter Bobcat APUene etter hva jeg har forstått.

Stadig fremskritt, men stadig en god del bugs og divers, fortsatt, så vidt jeg har forstått. Skjønt, det eneste som er viktig i en htpc er jo at 2d og hw-dekoding fungerer som det skal.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...