Gå til innhold

Endelig har Java fått en overhaling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan virke som denne versjonen av Java ikke fungerer på BankID enda. :)

 

Edit; Etter å ha testet med alle de vanlige nettleserene, FF, Safari, Opera, Chrome og IE så funker ikke BankID.

 

BankID er jo notorisk dårlig til å henge med i svingene. Early access på Java7 har vært tilgjengelig svært lenge så dette burde de ha klart å få ordnet før Java 7 gikk på lufta (for øvrig på en dato som har vært annonsert en stund), men jeg er allikevel ikke spesielt overrasket dersom det stemmer at de ikke har klart å ordne dette i tide.

 

Jeg er glad jeg bare bruker BankID på mobil, det er jo faktisk et produkt som virker.

Lenke til kommentar

@illusiveman er du dum eller?

Haha, om du mener at illusiveman er dum fordi han tror Minecraft går på java, så har han faktisk rett. Veit ikke hvem som er dum her jeg.

 

Selveid er veleid passer vel ypperlig i dette tilfellet.

 

Og ellers virker denne oppdateringen spennende, spesielt for Minecraft. Multi-core support kan gjøre at Mojang får litt ekstra prosesskraft å rutte med, noe som er bra for Minecraft motoren.

Endret av AnaXyd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Minecraft tar, selv om grafikken er lav, utrolig mye minne. Det er selvsagt utviklernes jobb å optimalisere dette, og valget av Java som språk til å lage et spill er jo spennende, men kanskje ikke så bra?

 

Ang. grafikken i Minecraft er det akkurat dèt som gjør at det er så bra. Det skal være pixlete. Det finnes dog HD-skins som gjør grafikken litt mer spenstig.

Lenke til kommentar

Minecraft tar, selv om grafikken er lav, utrolig mye minne. Det er selvsagt utviklernes jobb å optimalisere dette, og valget av Java som språk til å lage et spill er jo spennende, men kanskje ikke så bra?

 

Ang. grafikken i Minecraft er det akkurat dèt som gjør at det er så bra. Det skal være pixlete. Det finnes dog HD-skins som gjør grafikken litt mer spenstig.

 

Jeg tror ikke optimalisering var i tankene hans når han lagde minecraft, det var bare ett lite prosjekt som viste seg å være en gullgruve. Men jeg er enig om at det er utrolig dårlig optimalisert og det burde i utgangspunktet aldri bli skrevet i java.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Han er vel så rik at han kan skrive det i CryEngine 3 og gi det alternativ PhysX støtte og ha 100 ansatte til å oppdatere det. Hadde blitt uberfine teksturer. :) Dream

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke optimalisering var i tankene hans når han lagde minecraft, det var bare ett lite prosjekt som viste seg å være en gullgruve. Men jeg er enig om at det er utrolig dårlig optimalisert og det burde i utgangspunktet aldri bli skrevet i java.

 

Ikke helt enig, man kan klare å lage slike spill helt fint i java... Men er enig i at Notch har grundig bevist at han ikke har klart det noe særlig bra.

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar

Han har vel, etter mine antagelser laget opp alt fra scratch i Java? Grafikkmotor og alt, så til å være en "nybegynner" er det jo ikke så værst. Hva ville vært et bedre språk å skrive det i egentlig? C+? Altså med i tankene at konseptet med 16-bit grafikken ikke blir borte.

Lenke til kommentar

Minecraft har hovedkjernen sin laget i Java.

Men grafikken er en separat modul kodet i C++ så denne er HELDGIVIS ikke kaffekopp språk på :D

3D i Java er noe dritt, finnes enkelte programmer som benytter det, men la oss si det slik... Det sliter med en masse av problemene som Minecraft har og mer til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...