Gå til innhold

Dette kan være iPhone 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som litt motegreie at fysiske knapper erstattes av touch-knapper. Selv liker jeg det dårlig, pga:

 

1. Lettere å trykke inn touchknapper ved en feil,særlig hvis de ligger veldig nærme skjermen eller kanten av telefonen der man pleier å holde. Dette opplevde jeg som et problem bl.a. på Desire Z, hvor touchknappene ligger for nærme de nedeste menyknappene i Android-GUI'et. Og siden det er touchknapper, har man ingen taktil hjelp for å skille dem fra hverandre.

 

2. Det går ikke an å aktivere telefonen med touchknapper. Og der syns jeg det er veldig praktisk og intuitivt på dagens design både av iPhone og Galaxy-telefoner at du har en knapp rett under skjermen som "vekker den i live" :)

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

2. Det går ikke an å aktivere telefonen med touchknapper. Og der syns jeg det er veldig praktisk og intuitivt på dagens design både av iPhone og Galaxy-telefoner at du har en knapp rett under skjermen som "vekker den i live" :)

 

Hvorfor skal ikke det gå an? Telefonprodusentene bestemmer vel helt selv om de vil at touchknapper skal være aktiv når telefonen er i sleepmode eller ikke.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal ikke det gå an? Telefonprodusentene bestemmer vel helt selv om de vil at touchknapper skal være aktiv når telefonen er i sleepmode eller ikke.

Fordi hvis touch-knappene hadde vært aktive i sleepmode kunne du gått inn på de rareste ting mens mobilen var i lomma, og det hadde ikke vært veldig populært for produsenten å ha fått inn mange klager på at telefonen automatisk har aktivert 3G nettet og du må betale kanskje flere tusen fordi du ikke har vært klar over det.

Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt enig i at touchknapper ikke er å foretrekke om fysiske knapper kan gjøre det samme, touch har noen fordeler, feks at du kan bruke samme areal til flere ting, men om dette ikke benyttes, så er det ikke så mye vits. Ellers er det bra om de får gjort rammene litt tynnere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor skal ikke det gå an? Telefonprodusentene bestemmer vel helt selv om de vil at touchknapper skal være aktiv når telefonen er i sleepmode eller ikke.

Fordi hvis touch-knappene hadde vært aktive i sleepmode kunne du gått inn på de rareste ting mens mobilen var i lomma, og det hadde ikke vært veldig populært for produsenten å ha fått inn mange klager på at telefonen automatisk har aktivert 3G nettet og du må betale kanskje flere tusen fordi du ikke har vært klar over det.

 

Kapasitive knapper reagerer ikke i lomma :whistle:

Lenke til kommentar

Kapasitive knapper reagerer ikke i lomma :whistle:

På hvilket grunnlag? Telefonen kan fullt mulig ligge med knappene inn mot låret og da fungerer dem veldig godt

 

På mitt grunnlag.

Nå vet jeg ikke hvilke lommer du har, men jeg låser aldri min iphone når jeg putter den i lomma. Har aldri hatt et problem med uønskede "trykk" mens den har lagt der og ventet i ti minutter på automatisk låsing.

 

Regner uansett med at Apple tenker på dette hvis de går for touchknapp med samme funksjonalitet som dagens trykk-knapp.

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar

På mitt grunnlag.

Nå vet jeg ikke hvilke lommer du har, men jeg låser aldri min iphone når jeg putter den i lomma. Har aldri hatt et problem med uønskede "trykk" mens den har lagt der og ventet i ti minutter på automatisk låsing.

Såklart må det ikke skje hver gang, men knappene er fullt fungerende selvom telefonen er i lomma. Mest sansynlig er den programmert til å ignorere berøringer omer en hvis prosent av skjermen/antall knapper

Lenke til kommentar

På mitt grunnlag.

Nå vet jeg ikke hvilke lommer du har, men jeg låser aldri min iphone når jeg putter den i lomma. Har aldri hatt et problem med uønskede "trykk" mens den har lagt der og ventet i ti minutter på automatisk låsing.

Såklart må det ikke skje hver gang, men knappene er fullt fungerende selvom telefonen er i lomma. Mest sansynlig er den programmert til å ignorere berøringer omer en hvis prosent av skjermen/antall knapper

 

Poenget mitt er at i lomma så er det ikke særlig med ledende materiale som kan aktivere knappen. Men jeg ser jo at i enkelte tilfeller så kan låret komme tett inntil knappen og dermed endre kapasitansen og aktivere den.

Jeg har dog ikke merket at det har skjedd i mine lommer til nå.

Lenke til kommentar

Kapasitive knapper reagerer ikke i lomma :whistle:

På hvilket grunnlag? Telefonen kan fullt mulig ligge med knappene inn mot låret og da fungerer dem veldig godt

 

Dette kan jeg også bekrefte. Min DHDs knapper er nå veldig glad i å reagere ved berøring av ikke-termiske/biologiske berøringer når den ligger i lommen og jeg har glemt å slå skjermen av. Normalt ikke et problem, men det er fullt mulig ja.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal ikke det gå an? Telefonprodusentene bestemmer vel helt selv om de vil at touchknapper skal være aktiv når telefonen er i sleepmode eller ikke.

Fordi hvis touch-knappene hadde vært aktive i sleepmode kunne du gått inn på de rareste ting mens mobilen var i lomma, og det hadde ikke vært veldig populært for produsenten å ha fått inn mange klager på at telefonen automatisk har aktivert 3G nettet og du må betale kanskje flere tusen fordi du ikke har vært klar over det.

 

Kapasitive knapper reagerer ikke i lomma :whistle:

 

 

Mine Androidtelefoner har gjort mye rart i lomma når en SMS via Handcent overstyrer skjermspareren, derfor bruker jeg helst veske. Det er selvfølgelig en mulighet å snu skjermen ut i lommen, men da vender antennene inn mot låret...

Lenke til kommentar

Hvorfor skal ikke det gå an? Telefonprodusentene bestemmer vel helt selv om de vil at touchknapper skal være aktiv når telefonen er i sleepmode eller ikke.

Fordi hvis touch-knappene hadde vært aktive i sleepmode kunne du gått inn på de rareste ting mens mobilen var i lomma, og det hadde ikke vært veldig populært for produsenten å ha fått inn mange klager på at telefonen automatisk har aktivert 3G nettet og du må betale kanskje flere tusen fordi du ikke har vært klar over det.

 

Kapasitive knapper reagerer ikke i lomma :whistle:

 

 

Mine Androidtelefoner har gjort mye rart i lomma når en SMS via Handcent overstyrer skjermspareren, derfor bruker jeg helst veske. Det er selvfølgelig en mulighet å snu skjermen ut i lommen, men da vender antennene inn mot låret...

Min SGS har også hatt et tilfelle hvor den gikk inn på noe mens den var i lomma, heldigvis gikk jeg bare inn på Angry Birds -.-

Men på min HTC Touch Cruise klarte jeg og ringe noen ved et uhell, det dumme med den mobilen var at jeg trengte bare å trykke på "lås opp" knappen for at jeg skulle låse den opp for den hadde ikke noe "slide to unlock" lignende greier.

På Nokia 5800 derimot klarte jeg faktisk å gå inn på nettet men hadde ikke skrudd på 3G-nettet så det gikk bra.

Endret av Androidman
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...