Gå til innhold

Se dette spennende Apple-konseptet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne (bør) de ikke få gjennomført. Nokia hadde et konsept for noen år siden med en fleksibel mobil som kunne formes. Flere mobilprodusenter hadde slått seg på "hypen" med formbare mobiler. Husker ganske tydelig forming av det som var på skjermen også var en videre idé. Da er det ganske naturlig at Apples patentsøknad inngår i dette.

 

PC-er med flere skjermer har jo også en mulighet for å flytte ting "fra skjerm til skjerm". Selv om dette er ganske ulikt, så er det nok noe Samsung kan benytte videre på sin teknologi.

Lenke til kommentar

Litt uklart om det er en egenutviklet teknologi Apple søker patent på eller om det kun er snakk om selve idéen om en skjerm som er trykkfølsom i tre dimensjoner.

 

Det er mest sannsynlig idéen som dei har tatt patent på, mykje på linje med at dei har tatt patent på ein del generelle måter å bruke den trykkfølsome skjermen på (som f.eks funksjonen med å dra fingeren over skjermen for å åpne tastelåsen).

 

Personleg synest eg det er rart at du kan ta patent på ting utan å sitte med teknologien til å gjennomføre det. Slik eg ser det er vel dette den mest logiske måten å få ting på skjermen til å gå frå 2d til 3d på utan å bruke fysiske knapper?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håper virkelig det amerikanske patentkontoret blir nedlagt, er jo galskap hva man kan ta patent på...

Burde ikke være mulig å ta patent på en idé på den måten, eller måten man gjennomfører det på. Akkurat som de har patent på å dra fingeren fra venstre mot høyre for å åpne tastelåsen?!?!?

 

Greit å ta patent på avstandssensoren, en bit software-kode eller produksjonsteknologi, men idéer om hvordan man "heller" data over til andre enheter, drar objekter ut av en skjerm, sveiper finger mot høyre for å åpne tastelås?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+564321354

Det er jo galskap hva menneskene i det hele tatt tar betalt for da. Mennesker tror de kan selge hele jordkloden til hverandre, akkurat som de selger det de selv har laget. Dette småtteriet her er forteller bare litt om oss mennesker.. :whistle:

Lenke til kommentar

Synes også dette begynner å ta helt av - så lenge hovedessensen er den samme (drikke Cola av flaske), bør det ikke være mulig å få patent på å drikke Cola med henholdsvis 5, 4, eller 3 fingre, eller drikke den opp ned - men det er jammen meg det Apple får lov til - på samme måte som de på merkelig vis klarte å få gjennom patent på å bruke en finger i stedet for en penn på touch-mobiler. Patentkontorene får nok en hel del $$$ under bordet regner jeg med.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...