Gå til innhold

Kunder slakter Final Cut Pro X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apologetikk er å forsvare et synspunkt, fortrinnsvis et teologisk, ved hjelp av systematisk rasjonell argumentasjon. Med andre ord er Apple, deres ansatte og deres tilhengere til vanlig ekstremt apologetiske, det overraskende i dette tilfellet var vel heller at de denne gangen var det stikk motsatte.

 

Det engelske ordet "apologetic", som her var forsøkt oversatt, kan ha både den ovenfornevnte betydningen, og det kan bety "unnskyldende" -- her framgår det av sammenhengen at det selvfølgelig er sistnevnte betydning det skal ha.

 

Alle skjønner jo hva det skal bety uansett, men artikkelforfatteren (eller rettere sagt oversetteren) burde selvfølgelig unngå å skrive en setning som er forvirrende og selvmotsigende (eller konfuserende og kontradiktiv, som jeg antar at det hadde blitt hetende her).

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Bra tips her; Adobe Creative Suite 5.5 Production Premium full utgave til halv pris. Fikk utgave som er multiplatform (Mac + Windows) også, nå sitter jeg forøvrig med en Adobe Photoshop CS5 Extended lisens for mye (siden Photoshop CS5 Extended er del av Production Premium), men får selge den billig :)

 

Forøvrig var det litt forvirrende at oppgraderingspakken var mye dyrere enn fullversjonen. Jeg klaget til Adobe, men fikk lite forståelse ;)

Lenke til kommentar

Forøvrig er det viktig å legge merke til at rabatten gjelder uansett om man er Final Cut Pro X bruker; taster man inn rabatt-kode "SWITCH"; så får man rabatt på Adobe Creative Suite CS5.5 Production Premium og/eller Adobe Premiere Pro CS5.5 uansett :) For bedriftskunder har de satt ned prisene enda mer brutalt (halv pris). Kjøpte selv, så vet :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Apologetikk er å forsvare et synspunkt, fortrinnsvis et teologisk, ved hjelp av systematisk rasjonell argumentasjon.

 

Hehe, ja,apologetikk er jo i utgangspunktet et rent teologisk forsvar. Med andre ord rasjonell argumentasjon for å forsvare noe som overhodet ikke har noen rasjonell begrunnelse. Slik sett ikke et ueffent ord i Apple-sammenheng ;-).

 

Men, som du påpeker, helt feil ordbruk her.

 

CD

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lite nøytral denne artikkelen synes jeg. Fremhever kun en side av saken.En kunne jo fått med at det er mange som er veldig positive til denne oppdateringen og ser et utrolig utviklingspotensiale. Apple har funnet mange nye funksjoner som kommer til å endre filmredigeringsverden i denne versjonen av FCP. Mye av klagingen kan også komme av at folk ikke vil lære seg nye måter å jobbe på. En person som har jobbet på PC i 10 år og går over til Mac kan føle det frustrerende til å begynne med, men etter hvert blir det bare bedre og bedre. Kanskje det er slik med FCPX og?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...