Gå til innhold

Hva med øreplugger til 8000 kroner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil det si at de kan ruste, eller er de egentlig syrefaste? Uansett overpriset til tusen. Lyden er sikkert god den, men de kunne nok spandert på seg å levere Comply-puter og krøllfri kabel. I det minste en litt mer solid kabel, for den ser rimelig tynn og spinkel ut.

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Dette virker ikke særlig gjennomtenkt. Stål leder bedre enn plast både lydbølger (som den får fra ledningen når den rører noe) og kulde. Jeg tror ikke disse passer noe særlig ute i norske kuldegrader.

 

Den har også kun ett luftkammer og ikke to separate kamre slik som de som har best passiv dempning.

 

Det virker som om denne er laget kun for å være spesiell og dyr, ikke for å være god. Holder meg nok til Etymotic enn så lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Uansett overpriset til tusen.

 

Hvordan kan du si det uten å ha prøv de?

 

Er du alvorlig? De koster €1000! Hvem vet hva de vil koste om de blir tilgjengelige i Norge.

I tillegg ser de ut som helt ordinære øreplugger, med bedre innmat selvfølgelig, men tilsynelatende ingenting utenom det vanlige. Som andre her nevner har de åpenbare mangler og det finnes alternativer (formstøping kan man dog gjøre på alle plugger) som er billigere og mest sannsynligvis enklere å få tak i. Jeg har jo ikke prøvd dem, men min erfaring er at slike gummiputer aldri blir det samme etter at du har prøvd skikkelige støpte plugger eller f.eks. Comply-puter som jeg bruker til vanlig. Comply er billige til rundt 20 kroner per par fra eBay. De bedrer dempingen og således forbedrer lytteopplevelsen og lyden.

Lenke til kommentar

Er du alvorlig? De koster €1000! Hvem vet hva de vil koste om de blir tilgjengelige i Norge.

I tillegg ser de ut som helt ordinære øreplugger, med bedre innmat selvfølgelig, men tilsynelatende ingenting utenom det vanlige. Som andre her nevner har de åpenbare mangler og det finnes alternativer (formstøping kan man dog gjøre på alle plugger) som er billigere og mest sannsynligvis enklere å få tak i. Jeg har jo ikke prøvd dem, men min erfaring er at slike gummiputer aldri blir det samme etter at du har prøvd skikkelige støpte plugger eller f.eks. Comply-puter som jeg bruker til vanlig. Comply er billige til rundt 20 kroner per par fra eBay. De bedrer dempingen og således forbedrer lytteopplevelsen og lyden.

 

Jeg er enig i at de koster overraskende mye, men uten å ha testet de, er det vel litt tidlig å anslå om de er verdt pengene, eller ikke?

 

Men for all del, jeg sier ikke at jeg tror de er verdt pengene. Men for de som har 8000 kr liggende å slenge, kanskje de er verdt det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...