Gå til innhold

Test: Sonos ZonePlayer S5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er strategisk med størrelsen, egentlig? Og hva koster den?

 

Personlig foretrekker eg Squeezeboxer fremfor Sonos. Først og fremst pga pris, men også fordi de er hvite, ikke bruker standard WLAN og ingen har lokal styring(dvs brytere/display på enheten).

 

En direkte konkurrent til denne vil være enten Squeezebox Radio(til kr 1295, eller til tider kr 599 på Elkjøp) eller Squeezebox Boom(til ca kr 2100). Begge kan styres direkte fra enheten uten å måtte bruke en ekstern fjernkontroll eller PC, og begge støtter standard LAN og WLAN. Men selvfølgelig kan de styres via app'er på iPhone eller Android, eller en PC.

Lenke til kommentar

Forsåvidt sant, men eg synes ikke man skal vektlegge scenarioer hvor en del av løsningen faktisk ikke fungerer. Dvs når man snakker om slike produkter som dette. Det beste her, for alle, er jo at du får fikset routeren din :)

 

På en annen side har eg også lest forumtråder hvor det blir klaget på at den trådløse delen i Sonos-produktene enten blir forstyrret av et eksisterende WLAN eller at det forstyrrer WLAN for andre brukere. Løses naturligvis relativt enkelt med å ha litt distanse mellom de to senderene, og sørge for å velge forskjellige kanaler, men på lik linje med routeren din kan jo dette være et ting å ta hensyn til :)

Lenke til kommentar

Den koster 3198. Jeg synes selv ikke det er plagsomt at første enhet i Sonos-kjeden bør kables. Har man trådløst nettverk, har man gjerne en nettverksport ledig. Det er også rabatt på nettverksdelen om man kjøper spilleren. Når det gjelder wlan-forstyrrelser, bor jeg selv i tomannsbolig vegg i vegg med en gamer som bruker en 3-antennes dlink-router som dominerer alt jeg har av trådløse kanaler. Likevel fungerer Sonos prikkfritt hos meg, det er bare å endre kanal i programvaren, og selv har jeg Sonos i tre etasjer, inkludert spilleren omtalt her.

Lenke til kommentar

Ja, som nevnt er det bare å være obs på det med trådløst kan være et problem sammen med flere andre nett så blir det ikke et varig problem :)

 

Prisen kan være et reelt ankepunkt. Det kommer dog ann på hvor mye penger man har i budsjettet og hvor mye man faktisk er villig å investere i en flerromsløsning.

 

Eg har selv to Squeezebox Radioer og to Squeezebox Classic, pluss at eg bruker SqueezePlay(softwareklient) to steder. For denne pakken har eg betalt 1395 x 2(Squeezebox Classic) pluss 1195 og 599(Squeezebox Radio). Totalt kr 4584,-. Nesten en tusenlapp mer enn for "bare" ZonePlayer S5.

 

Begge løsningene har dog sine fordeler og ulemper, men felles er at begge er gode og man vil sannsynlig bli fornøyd uansett hva man velger.

Lenke til kommentar
Personlig foretrekker eg Squeezeboxer fremfor Sonos. Først og fremst pga pris, men også fordi de er hvite, ikke bruker standard WLAN og ingen har lokal styring(dvs brytere/display på enheten).

Litt usikker på hva du sikter til, men Sonos ZonePlayer S5 kommer i både sort og hvitt. De andre Sonos-ene (uten høyttaler), har man jo gjerne i et skap eller lignende, så der spiller farge liten rolle for meg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...